Ocolitoarea Braşovului, începută acum 15 ani, va mai sta încă şase luni în şantier

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrările la Ocolitoarea Braşovului durează de 15 ani. FOTOArhivă.
Lucrările la Ocolitoarea Braşovului durează de 15 ani. FOTOArhivă.

CNADNR nu a reuşit să finalizele lucrările şi să cheltuie banii europeni. Compania dă însă asigurări că până în iunie 2016 vom circula în sfârşit pe toate trosoanele.

Ultimul termen pentru finalizarea lucrărilor la Ocolitoarea Braşovului era 31 decembrie 2015. Nu a putut fi respectat astfel că investiţiile rămase neexecutate vor fi finanţate prin exerciţiul 2014-2020. Se vor mai cheltui încă 24,8 milioane de lei pentru primul tronson şi încă 32,5 milioane pentru dublarea celui de al doilea. Reprezentanţii CNADNR dau asigurări că lucrările vor fi gata în iunie 2015, după mai bine de 15 ani de la deschiderea şantierului şi o investiţie totală de 425 de milioane de lei.

Lucrări abandonate

Lucrările la Tronsonul I au fost abandonate în 2013 după ce austriecii dela Alpine Bau au intrat în insolvenţă. După o nouă licitaţie şi mai multe expertize, lucrările au fost preluate de un un consorţiu italian, Chirulli Andrea Impresa Individuale - Aleandri SPA - Shelter Construct - Pasquale ALO. Lucrările au fost reluate teoretic în ianuarie 2015, dar pe perioada de iarnă nu s-a lucrat efectiv.

Tronsonul are o lungime de 7,2 km şi porneşte din zona Dârste (din ocolitoarea actuală, pe care va fi construit un pod peste pârâul Timişul Sec), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocoleşte CET, traversează zona Timiş-Triaj, iar apoi va ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe) în giratoriul din zona Stabilus. Pe lângă realizarea căii de rulare la două benzi pe sens, proiectul prevede un pasaj peste DN 11 şi calea ferată care duce spre Târgu Secuiesc.

Dublarea Tronsonului II, un etern şantier

Lucrările  sunt realizate de compania Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRl. Dublarea tronsonului II care leagă DN 11, ieşirea din Braşov spre Hărman, de DN 13, ieşirea din Braşov spre Târgu-Mureş este absolut necesară pentru ca pe Ocolitoare să se poată circula în regim de autostradă. Totodată, în urma realizării acestui contract se va mai rezolva o problemă spinoasă pentru şoferii care tranzitează ocolitoarea, respectiv construcţia unui pasaj rutier peste centură la intersecţia cu drumul judeţean spre Sânpetru, unde s-au întâmplat foarte multe accidente.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite