Lara, recepţionerul digital creat la Braşov, se pregăteşte să cucerească Europa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Casa Chitic din Braşov este primul hotel cu un recepţioner digital FOTO Casa Chitic
Casa Chitic din Braşov este primul hotel cu un recepţioner digital FOTO Casa Chitic

Creat de o firmă braşoveană, recepţionerul digital îi poate întâmpina pe turişti vorbindu-le în limba lor şi oferindu-le multe alte servicii în afara celor legate de cazarea în hotel.

Primul concierge şi recepţioner hotelier digital din Europa funcţionează la Braşov. Lara este o aplicaţie pusă la punct de o firmă IT din Braşov, cu capital mixt, românesc şi elveţian. Administratorul hotelului din Braşov unde este testată aplicaţia, Christian Macedonschi, a explicat la Radio România Braşov FM cum funcţionează această aplicaţie. 

Christian Macedonschi este şi preşedintele Asociaţia Smart City Braşov, motiv pentru care este interesat să implementeze orice sistem inteligent care se dovedeşte potrivit în industria ospitalieră. 

„Bună ziua! Eu sunt Lara, recepţionerul dumneavoastră. Bine-aţi venit la Braşov, oraşul de la poalele Tâmpei! Casa Chitic este onorată să vă găzduiască într-una din locaţiile centrale ale oraşului”, îi întâmpină aplicaţia pe oaspeţii hotelului în care este testată. 

După ce turistul spune că vrea să fie cazat, prin formula „check in”, Lara îi spune ce documente trebuie să prezinte şi cum să le scaneze. La fel se întâmplă şi la check out sau la plată. 

Operaţiunile pentru cazare au durat, la testul făcut de Christian Macedonschi, 40 de secunde. 

Lara oferă numeroase servicii în afara celor de cazare

„Lara este primul recepţioner şi concierge digital din Europa, dezvoltat de programatorii de la Advanced Robotics din Braşov şi este montat la Casa Chitic, unde facem un test de două luni de zile pentru ca după aceea să cucerească nu numai toată România, ci toată Europa, cu plecare din Braşov”, a exprimat Christian Macedonschi.

Deocamdată, Lara este testată pentru funcţiile de check in şi check out, însă, după cele două lui de teste ar putea avea numeroase aplicaţii şi avantaje. 

„Turiştii vor putea, pe lângă aceste servicii, să-şi rezerve bilete la concerte, să-şi cumpere bilete la concerte, la evenimente, la atracţiile turistice din zonă. Pe viitor am dori să poată închiria maşini, biciclete electrice, să poată să-şi cumpere tururi ghidate prin Braşov, să poată să-şi ia bilet la Dino Parc, la Castelul Bran, la Aventura Parc, la Paradisul Acvatic, bilete de transport public”, a mai precizat preşedintele Smart City Braşov. 

Orice turist ar putea vorbi la recepţie limba lui

Mai mult, un asemenea recepţioner ar avea un avantaj deosebit pentru turiştii străini, cu care ar putea vorbi foarte uşor în limba lor. 

„Recepţionerul digital nu este gândit să ia locul celui uman, ci să-l susţină. De exemplu, la ora actuală, Lara vorbeşte română, engleză şi germană şi vor urma spaniola, franceza, italiana, ebraica, rusa, chineza şi japoneza. Este aproape imposibil să găseşti un recepţioner uman care să vorbească toate aceste limbi. Clienţii sunt foarte bucuroşi şi plăcut surprinşi de serviciile digitale din ospitalitate, fiindcă ei sunt deja obişnuiţi cu serviciile digitale în alte domenii”. 

De la izbucnirea pandemiei, industria ospitalieră a pierdut mare parte din personal, care a fost nevoit să migreze către alte ramuri. Digitalizarea poate veni în sprijinul managerilor din turism, care sunt nevoiţi să se descurce la fel de bine, cu oameni mai puţini. 

Vă recomandăm să mai citiţi: 

Postarea incredibilă pe Tik Tok a adolescenţilor care au omorât un om în noaptea de Revelion, la Ticuşu Vechi

Un copil de 6 ani a căzut de la înălţime, de pe un telescaun din Poiana Braşov. În ce stare se află micuţul

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite