Analiză: Uriaşii Dunării sunt blocaţi pe malul brăilean de lipsa de bani/FOTOGALERIE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Armatorii sunt împiedicaţi de băncile comerciale să facă plăţile pentru vapoarele pe care le repară în şantierul naval. Deşi comandă noi lucrări la „mastodonţii de apă", armatorii nu mai reuşesc să plătească lucrările, iar şantierul e plin de nave care aşteaptă să fie ridicate de către proprietari.

VEZI AICI GALERIE FOTO DE LA BRĂILA SHIPS REPAIR

În ciuda crizei, Brăila Ships Repair, unitate de reparaţii nave care îşi desfăşoară activitatea pe platforma şantierului naval STX Europe Brăila are lucrări până la sfârşitul anului.

image

"Din păcate, am fi putut sta şi mai bine dacă băncile cu care lucrează transportatorii ar fi fost mai receptive. Mulţi dintre armatori ar fi dorit ca acum când transporturile navale au scăzut cu 10-20% să bage unele din navele cu durată mare de funcţionare în reparaţii. Pentru că sunt bani mai puţini, au apelat la bănci care însă dau bani cu ţârâita, atunci când o fac", ne-a declarat ing. Dorin Bucă, director adjunct al Ships Repair S.A.

Povestea primei Biblii româneşti, care a fentat topitoria comuniştilor

Din punct de vedere al lucrărilor la corpurile navelor, comenzile acoperă în proporţie de peste 120% capacitatea de producţie.

"Mai puţin bine stăm la capitolul mecanică şi tubulatură unde capacitatea de lucru este acoperită în proporţie de 80%. Dar de disponibilizări nici nu se pune problema. Dacă este nevoie, redistribuim oamenii şi nu pleacă nimeni acasă. La ora actuală avem 150 de salariati proprii şi 47 de subcontractori care au de lucru şi cărora le oferim în continuare front de activitate", a subliniat directorul adjunct.

image

Fabrica de mastodonţi

De douăzeci de ani încoace, pe ambele maluri ale fluviului au fost înfiinţate peste 50 de firme care se ocupă cu reparaţii navale. Dar dintre ele, Ships Repair "cosmetizează" mastodonţi.

image

"Putem spune că avem deja o clientelă care apelează numai la serviciile noastre. Aceasta pentru că nivelul de execuţie este la standardele europene, iar armatorii preferă o lucrare de calitate care să dureze decât una ieftină şi fără garanţii", ne-a precizat ing. Stan Vasile, şef secţie în cadrul societăţii.

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite