Stadiul lucrărilor pe primele două loturi ale autostrăzii Sebeş - Turda. Lotul 1 ar putea fi deschis parţial în 2019

Stadiul lucrărilor pe primele două loturi ale autostrăzii Sebeş - Turda. Lotul 1 ar putea fi deschis parţial în 2019

Constructorul de pe lotul 1 a depăşit jumătatea investiţiei

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) din România a publicat un grafic cu stadiul lucrărilor pe loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii Sebeş-Turda, de la începutul anului şi până în prezent.

Ştiri pe aceeaşi temă

Graficul arată că antreprenorul Impresa Pizzarotti (lotul 1) a obţinut avans considerabil, de peste şase puncte, faţă de Aktor (lotul 2), deşi cel din urmă avea, la începutul anului, peste 4 puncte în faţa primului. În lunile mai-iunie, ambele tronsoane au fost la circa 44,5% în ceea ce priveşte procentul de realizare a lucrării. Problemele pe lotul 2 sunt si de altă natură, nu doar în ceea ce priveşte mobilizarea, având în vedere intrarea în insolvenţă a companiei de construcţii Euro Construct Trading ’98 din Bucureşti, care executa aici lucrări în asociere cu concernul elen Aktor.
 
Ionuţ Ciurea, vicepreşedintele şi directorul executiv al Asociaţiei Pro Infrastructura, care monitorizează şantierele de infrastructură din România, a declarat pentru ziarulunirea.ro că situaţia nu este ”prea roz”, mai ales pe lotul 2, mobilizarea fiind nesatisfăcătoare. Progresul este de un procent pe lună, iar în această situaţie tronsonul ar putea fi finalizat doar la finalul anului 2020.
 
În ceea ce priveşte lotul 1 Ionuţ Ciurea a spus că circulaţia ar putea fi deschisă, parţial, de la Lancrăm până la Alba Iulia Sud, pe bretelele scurte în anul 2019. Acest lucru înseamnă, spre exemplu, că cei care vin de pe Autostrada A 1 Sibiu – Deva nu vor putea intra direct pe Autostrada A 10 Sebeş-Turda, fiind nevoiţi să iasă de pe drumul de mare viteză şi să intre prin sensul giratoriu (ceea ce înseamnă că autostrăzile nu sunt conectate).
 
 
Asociaţia Pro Infrastructura consideră, însă, imposibilă finalizarea nodului rutier de la Sebeş în anul 2019, având în vedere dificultatea construirii bretelelor lungi (care ar lega cele două autostrăzi), a faptului că mai sunt de relocat utilităţi, mai trebuie făcute exproprieri, dar şi a situaţiei din teren – mobilizarea fiind insuficientă pentru acest obiectiv. De asemenea, sursa citată consideră foarte greu posibilă realizarea nodului rutier de la Alba Iulia Nord (Pârâul Iovului), unde autostrada va subtraversa drumul naţional.
 
Lotul 1 ar putea fi deschis circulaţiei, pe segmentul sus amintit, când ar ajunge la 75% (progres). Lotul 2 este considerat, oricum, mai dificil, având în vedere că este cel mai lung tronson din şantierele de drumuri aflate în construcţii în România, dar şi pentru că trebuie construite mai multe poduri şi există, de asemenea, mai multe podeţe unde pânza freatică este sus (pot apărea probleme cu infiltraţiile).
 
Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi. Primul lot se întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Loturile trei (12,5 km de la Aiud până la Decea) şi patru (16,3 km până la Turda) s-au dat în folosinţă circulaţiei în această vară.

citeste totul despre: