Alba Iulia: Cărţi de identitate schimbate în cinci zile pentru 500 de locuitori din Vinţu de Jos

Alba Iulia: Cărţi de identitate schimbate în cinci zile pentru 500 de locuitori din Vinţu de Jos

foto arhiva

Consiliul Judeţean Alba, prin intermediul Direcţiei Publice Comunitare de Evidenţă a Persoanelor organizează, în perioada 20-24 iunie, la Vinţu de Jos, o acţiune pilot ce vizează schimbarea cărţilor de identitate pentru circa 500 de cetăţeni cu domiciliul în localitatea Vinţu de Jos.

Ştiri pe aceeaşi temă

Procesul intens de modernizare prin care a trecut comuna Vințu de Jos în ultimii ani a presupus executarea unor lucrări importante de infrastructură, care au presupus introducerea unui sistem modern de numerotare a imobilelor și de denumire a străzilor.

În urma acestor acțiuni, o parte a cetățenilor cu domiciliul în localitatea Vințu de Jos au omis să își schimbe Cărțile de Identitate pentru a avea înscrisă în document noua adresă, conform legii. Sunt vizați de 500 de cetățeni cu domiciliul în centrul de comună, nu și cei din localitățile componente ale comunei. În incinta Căminului Cultural din Vințu de Jos vor funcționa, în perioada 20-24 iunie, între orele 10.00-18.00, trei ghișee la care locuitorii din Vințu se vor prezenta pentru a-și schimba buletinele, pe baza unei programări realizate de specialiștii de la Evidența Persoanelor.

În perioada imediat următoare toate persoanele din Vințu de Jos aflate în această situație vor primi acasă o invitație scrisă în care va fi menționată ora și data la care sunt programați pentru schimbarea Cărții de Identitate. De menționat este că cetățenii nu vor trebui să plătească contra-valoarea cărții de identitate, ci doar taxa de timbru de 4 lei. Plata taxei se va face la ghișeele deschise la Căminul Cultural.

 „Acțiunea este una pilot, fiind prima de acest gen din județul Alba. Am considerat util să venim în sprijinul cetățenilor, deplasând reprezentanții instituției în comună, pentru a rezolva aceste probleme. Cetățenii sunt astfel scutiți de un drum până la Alba Iulia și nu mai trebuie să piardă timp și bani pentru a-și schimba buletinul. Totul se va face la ei în sat și programul a fost astfel ales încât să fie accesibil și pentru cei ce lucrează. În funcție de rezultatele acestei acțiuni vom ști cum putem extinde programul și în restul județului pentru că situația de la Vințu nu este singulară”, a declarat Ion Dumitrel, președintele Consiliului Județean Alba.

Pentru persoanele netransportabile va fi organizată o altă acțiune în care, conform legii, specialiștii de Evidența Persoanelor se vor deplasa la domiciliul solicitanților.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările