Faber-Castell scrie istoria accesoriilor de lux

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primul instrument de scris devenit brand este astăzi unul dintre cele mai luxoase accesorii. Şi, cu toate acestea, are un viitor incert în era digitală.

O afacere germană de familie, cu tradiţie de peste 250 de ani, transformă astăzi scrisul de mână dintr-un obicei desuet într-un adevărat exerciţiu de stil şi chiar de lux. Şi nici nu este de mirare, de vreme ce în fabricile Faber-Castell sunt create în fiecare an ediţii limitate de stilouri cu un design minuţios şi din materiale preţioase, la un preţ mediu de 3.500 de euro. Ca să nu mai punem la socoteală faptul că brandul Faber-Castell a fost construit şi dezvoltat de opt generaţii de germani, dintre care patru cu sânge albastru.

Două miliarde de creioane pe an

Portofoliul Faber-Castell nu constă doar în instrumente de scris definite prin „simplitate şi lux", după mottoul actualului manager al companiei, contele Anton Wolfgang von Faber-Castell. De fapt, accesoriile de lux reprezintă o extindere relativ recentă a afacerii nemţeşti pe o piaţă în creştere.

În cele 14 fabrici din întreaga lume sunt produse în fiecare an aproximativ două miliarde de creioane - colorate sau din grafit, brandul câştigându-şi astfel renumele de „cel mai mare producător de creioane din lume".

„Stiloul anului“ din 2009 constituie o aluzie la mitul lui Pegas şi este o combinaţie de păr de cal şi platină

„Stiloul anului“ din 2009 constituie o aluzie la mitul lui Pegas şi este o combinaţie de păr de cal şi platină

Dar nici statutul de lider nu poate lupta pe măsură cu evoluţia tehnologiei. „Ne confruntăm cu evoluţia digitală şi, dacă ne uităm la progresele înregistrate în acest domeniu, trebuie să fim realişti şi să conştientizăm că scrisul de mână pierde teren important. Nu sunt foarte sigur ce o să se întâmple în viitor, dar creionul va rămâne, cred eu, un instrument important în educaţie. Chiar dacă nu vor mai scrie mult de mână, copiii totvor fi nevoiţi să înveţe să scrie", declara cu speranţă contele von Faber-Castell pentru publicaţia americană „The Washing­ton Times".

În 2011, Faber-Castell a lansat şi o ediţie limitată de butoni cu jad

Tot din cauza viitorului incert al scrisului de mână, compania se axează în prezent şi pe producţia de instrumente de desen artistic şi pe alte accesorii de birotică, precum radiere, rigle, capsatoare şi altele.

Creioanele sunt produse în Brazilia

Mare parte din producţia în serie de instrumente de scris a companiei Faber-Castell provine din Brazilia. Cu toate acestea, fiecare creion, pix sau stilou corespunde dragostei pentru detalii şi combinaţiei de estetic şi funcţional specific nemţeşti, dezvoltate de-a lungul a două secole şi jumătate.

La Nürnberg, oraşul bavarez unde îşi are originile Faber-Castell, sunt realizate astăzi doar colecţiile de lux ale brandului. „Instrumentele de lux Faber-Castell sunt produse şi astăzi într-o fabrică de poveste, veche de aproape 100 de ani. Acum 20 de ani, patronii au vopsit tocurile ferestrelor de la fiecare etaj cu o altă culoare aprinsă, atât pentru a-i înveseli pe muncitori, cât şi pentru a le reaminti cât de importante sunt culorile pentru compania de creioane. Şi arată splendid!", spunea cunoscutul reporter Peter Day, de la BBC, în cadrul vizitei de anul trecut la fabrica Faber-Castell, cu ocazia împlinirii a 250 de ani neîntrerupţi de activitate.

În 2011, Faber-Castell a lansat  şi o ediţie limitată de butoni cu jad

Contele, soţia sa, Mary Elizabeth von Faber-Castell, şi cutia aniversară (250 de ani), care a costat 1.250 de euro Foto: getty images

Contele, soţia sa, Mary Elizabeth von Faber-Castell, şi cutia aniversară (250 de ani), care a costat 1.250 de euro p Foto: getty images

60 de pietre preţioase, pentru jubileul reginei

Anul 2012 este al nouălea în care compania Faber-Castell scoate pe piaţă ediţii limitate ale unor stilouri de lux, dedicate unui public exclusivist. Folosind materiale dintre cele mai rare, contele von Faber-Castell, al cărui nume este încrustat pe capacul de aur al instrumentelor de scris, a vrut să demonstreze că tradiţia îşi poate găsi locul şi în prezent, în lumea digitală.

Designul atemporal şi tehnologia modernă de producţie au stat la baza creării, din 2004 până astăzi, a unor combinaţii unice de metale (aur sau platină) şi pietre preţioase (chihlimbar vechi de 45 de milioane de ani din Ţările Baltice, jad siberian), lemn cu o istorie solidă în spate, fildeş, piele (de pisică de mare asiatică) sau păr de cal.

Ediţia de anul acesta este o îmbinare a contrastelor: un simbol al eternităţii - lemn de stejar, vechi de 1.700 de ani, descoperit în mlaştinile din Germania, şi un simbol al bogăţiei - aur de 24 de carate. Iar capacul este „încoronat" cu un citrin. Cu ocazia jubileului de diamant al reginei Marii Britanii, compania Faber-Castell a mai scos pe piaţă zece stilouri exclusiviste încrustate cu 60 de pietre preţioase: 58 de diamante, care însumează 4,6 carate, şi două citrine de Madeira.

"Chiar dacă nu vor mai scrie mult de mână, copiii tot vor fi nevoiţi să înveţe să scrie. Aşadar, avem şanse să mai existăm şi peste 50 de ani.''
Anton Wolfgang Graf  von Faber-Castell manager Faber-Castell

14 fabrici de instrumente de scris Faber-Castell există în întreaga lume.

Afacere de familie cu tradiţie

- În 1761, Kaspar Faber, un meşter într-ale lemnului, a început să fabrice creioane în timpul liber.
- După moartea lui Kaspar, fiul său, Anton, a preluat micuţa afacere, aceasta a început să prospere şi a fost moştenită de Lothar.
- După exact 100 de ani de la înfiinţare, compania de creioane Faber se extinde la New York.
- Nepoata lui Lothar, baroneasa Ottilie von Faber, se căsătoreşte cu contele Alexander von Castell-Rudenhausen şi, astfel, în anii 1900, afacerea ia numele de Faber-Castell.
- Astăzi, la conducerea companiei este contele Anton Wolfgang von Faber-Castell.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite