Cum alegi spaţiul de birouri potrivit? Sfaturile unui specialist în proiectare şi în project management

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Calitatea spatiului de birouri nu este inca pe lista scurta a companiilor care isi cauta birouri, insa este doar o chestiune de timp pana cand vor creste in importanta si aceste criterii. wall-street.ro a discutat cu Tudor Popp, managing partner al companiei Immpuls Real Estate Solutions, despre criteriile "calitative" pe care o companie ar trebui sa le evalueze la un spatiu de birouri.

"In general, piata locala este polarizata in doua extreme in ceea ce priveste relocarea intr-o alta cladire de birouri. Prima tine de un pragmatism rece, financiar si functional: vrem sa facem economie de costuri sau ne-am redimensionat echipa – avem nevoie de mai mult sau mai putin spatiu. A doua extrema tine de eticheta: schimbam zona cu una care sa fie pe masura anvergurii companiei sau ne mutam intr-o cladire mai “proaspata”, cu mai multe locuri de parcare si asa mai departe. Intre cele doua se strecoara nevoi functional calitative – angajatii merita un acces mai facil (cazuri reale - angajatii din IT au suficienta flexibilitate pe piata incat sa paraseasca o companie doar pentru ca ajung greu/dificil la birou). Sau, “rara avis”, vrem sa imbunatatim calitatea spatiului (mai mult aer, mai putin zgomot, lumina naturala adecvata). Ultima varianta e mai frecventa in cazul unor multinationale, care exporta subsidiarelor locale, printre multe altele, si conditii standard pentru spatiile de birouri", a declarat Tudor Popp.

Partenerul Immpuls Real Estate Solutions spune insa ca este nevoie de ceva timp pana cand vom avea in lista scurta a nevoilor companiilor criterii care tin de calitatea spatiului. "Insa competitia cladiri noi-cladiri vechi, in care primele integreaza imbunatatiri reale, iar cele vechi investesc in refurbishment (in cel mai bun caz) functional si tehnic sau “lasa la pret”, vor scoate inevitabil la iveala si argumentele calitative. Deci este o chestiune de timp", a adaugat Popp.

De ce trebuie sa tina cont o companie pentru a alege sediul potrivit? Structura organizatiei, scenariile de business pe termen mediu si modul in care angajatii interactioneaza sunt aspecte de care trebuie sa se tina cont atunci cand alege un nou spatiu de birouri.

Citiţi continuarea articolului pe www.wall-street.ro
 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite