Moda îşi face loc în lista puterii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Opt femei din industria modei au câştigat un loc al lor în Top 100 al celor mai puternice femei din lume, realizat de revista „Forbes“. Spre deosebire de începutul anilor 2000, când nu exista niciun nume afiliat domeniului frumuseţii, astăzi designeri, modele şi femei de afaceri au câştigat dreptul de influenţă în lume.

O dată pe an, publicaţia „Forbes“ publică topul celor mai puternice personalităţi din toată lumea. Designerii de top Diane von Furstenberg şi Miuccia Prada, redactorul-şef al ediţiei americane „Vogue“, Anna Wintour, directorul executiv al companiei Burberry, Angela Ahrendts, şi „singurul supermodel din lumea modei de astăzi“, Giselle Bündchen, au acaparat locuri importante în lista celor mai puternice femei din lume.

Alături de „capii“ industriei tehnologice, showbiz-ului, dar şi personalităţi politice, precum Angela Merkel şi Hillary Clinton, femeile din modă „rescriu noua definiţie a puterii“, aşa cum conchidea şi „Forbes“. De la sute de milioane de dolari făcute pe cont propriu, vezi cazul supermodelului Giselle Bündchen („self-maid millionaire“), până la editori de modă care dictează nu doar tendinţele unei industrii, cât şi direcţia lumii în care trăim, femeile modei parcă vor să recupereze toţi anii în care au lipsit din astfel de topuri. Un editor, un designer şi un model sunt doar trei exemple diferite despre cum moda este mai mult decât un moft, este o industrie în sine.

Dacă vrei să ştii despre ce este vorba în fiecare sezon, nu trebuie să ratezi show-ul Prada. Miuccia nu ascultă niciodată ce spune lumea, îşi urmează propriul instinct, propria energie. Colecţiile ei sunt mereu o expresie a sinelui Julie Gilhart, director la Barneys

Anna Wintour

Anna Wintour, redactorul-şef al „Vogue“, este primul nume fashionable care se găseşte în lista anuală „Forbes“, acum pe locul 41, mai sus cu zece locuri faţă de anul trecut. „Regina“ modei, în vârstă de 63 de ani, a preluat recent poziţia de director artistic al companiei Condé Nast, lucru care a contat în evoluţia sa în top. Wintour exercită influenţa sa considerabilă în moda americană şi nu numai. Show-urile nu încep până Anna Wintour nu soseşte. Designerii au succes după ce primesc „binecuvântarea“ ei. Trenduri iau naştere sau dispar la comanda ei.

Anna Wintour, redactorul-şef al „Vogue“

image

Dar Anna Wintour spune că are de gând să-şi folosească puterea în scopuri bune, în niciun caz diabolice. În ciuda reputaţiei care o recomandă drept o ursuză rece şi fără scrupule, în ciuda perfecţiunii severe a coafurii şi ţinutelor sale, Wintour a luat asupra ei menirea unei mame a răniţilor, în varianta cosmopolită. Este susţinătorul principal al tinerilor designeri care se zbat să reuşească în jungla modei, dar şi al cauzelor merituoase.

Din 1988, de când a preluat funcţia de redactor-şef în trustul Condé Nast, Wintour a păzit statutul publicaţiei în ceea ce-i priveşte tirajul, cât şi prestigiul. „Am crezut întotdeauna că este foarte important să se înţeleagă misiunea «Vogue» în condiţiile de responsabilitate socială“, a spus Wintour.

De la deschiderea a câteva saloane de frumuseţe în Kabul, pentru crearea de joburi pentru femeile afgane eliberate, la realizarea de tricouri vândute în scopuri caritabile pentru familiile victimelor din 9 septembrie 2011 şi până la participarea intensă în campania lui Barack Obama, Wintour nu a fost niciodată doar un redactor-şef.

Miuccia Prada

Locul 67 îi aparţine designerului italian Miuccia Prada. Imperiul modei construit de-a lungul anilor, care include brandurile Prada şi Miu Miu, are o valoare estimată la 13 miliarde de dolari, în măsura în care Miuccia deţine 33,2% din acţiuni.

Clasica poveste a succesului: o fostă comunistă idealistă, studentă la mimă în Milano, preia afacerea cu valize şi bagaje a familiei şi, cu ajutorul unui soţ mereu pus pe treabă, o transformă într-un conglomerat al luxului.

Prada are foarte puţini prieteni celebri. Spre deosebire de majoritatea designerilor de top. Trăieşte în continuare în apartamentul în care a crescut. Şi, bineînţeles, sezon după sezon, trimite pe podium colecţii inteligente, frumoase şi cât se poate de actuale. „Dacă vrei să ştii despre ce este vorba în fiecare sezon, nu trebuie să ratezi show-ul Prada. Miuccia nu ascultă niciodată ce spune lumea, îşi urmează propriul instinct, propria energie. Colecţiile ei sunt mereu o expresie a sinelui“, a spus Julie Gilhart, director la Barneys. Compania Prada a avut parte de suişuri şi coborâşuri de-a lungul timpului, dar de fiecare dată a picat în picioare. „Singurul lucru de care femeii Prada nu îi este frică este o luptă adevărată“, o descria revista „Time“.

Ultimul supermodel de pe podium

Naomi Campbell a spus despre Giselle Bündchen că „este singurul supermodel care mai prezintă astăzi pe podiumuri“, referindu-se la definiţia modelelor din anii ’90, care au cucerit lumea. La 32 de ani, Bündchen pare să aibă aceleaşi planuri, fiind în continuare cel mai puternic model, filantropist, femeie de afaceri, soţie şi mamă a doi copii.

Giselle Bündchen, cel mai bine plătit model din lume

image

Printre activităţile sale caritabile se numără plantarea a 50.000 de copaci în ţara ei natală, Brazilia, dar şi donaţiile de milioane de dolari în toată lumea. Faţa modelului poate fi văzută în numeroase campanii publicitare, de la companii precum H&M, a cărei imagine tocmai a devenit, până la Chanel. Bündchen face parte din categoria celor care au câştigat sute de milioane exclusiv din prestaţiile sale ca model. Numai în ultimul an, averea modelului a crescut cu 45 de milioane de dolari.

Am crezut întotdeauna că este foarte important să se înţeleagă misiunea «Vogue» în condiţiile de responsabilitate socială. Anna Wintour, redactor-şef „Vogue“

  Femeile din modă, în „Forbes“

Locul 41Anna Wintour, redactor-şef „Vogue“

Locul 52Angela Ahrendts, CEO compania Burberry

Locul 58Miuccia Prada, designer

Locul 66Rosalia Mera, co-fondatoarea Inditex

Locul 69Tory Burch, designer

Locul 74Diane Von Furstenberg, designer

Locul 90Sara Blakely, fondator Spanx

Locul 95Giselle Bündchen, model

Femeile din spatele puterii

Giselle Bündchen a câştigat 45 de milioane de dolari din mai 2012 până în mai 2013, potrivit „Forbes“. Şi, cu toate acestea, a coborât de pe locul 83 pe 95 în topul celor mai puternice femei. Dar acest lucru nu echivalează cu decăderea lui Bündchen. Pentru că, atunci când eşti cel mai bine plătit model din lume din 2004 încoace, rămâi cel mai bine plătit model din lume din 2004 încoace indiferent de locul pe care îl ocupi. Anii pe care i-ai petrecut în fruntea clasamentului de orice fel te recomandă, cel puţin în industria modei, drept un lider de necontestat.

Şi dacă Giselle Bündchen a făcut mulţi bani şi şi-a câştigat numele defilând de mii de ori în toate colţurile din lume, pentru toate cauzele, cu cât urci în „Top 100 Cele mai puternice femei din lume“, dai peste poveşti care te lasă un pic pe gânduri. Poate că şi Miuccia Prada a beneficiat de un surplus de noroc când a preluat afacerea familiei, a pornit cu dreptul şi cu nişte credit suplimentar, dar asta nu garantează un imperiu de modă în valoare de miliarde de dolari.

Miuccia Prada este, pentru Europa, influenţa supremă şi tacită în domeniu, comparabilă cu puterea redactorului-şef Anna Wintour. La rândul ei, un alt caz de subestimare plăcută. Prezentată mereu sub eticheta oarecum modestă, comparativ cu adevărata sa putere, a redactorului-şef, Anna Wintour face parte din categoria oamenilor care se nasc cu un scop clar în viaţă. Legendele care au transformat-o în acest personaj misterios, venerat şi admirat de public, au un mare strop de adevăr, pentru că nu ai cum să fii puternic şi să te pierzi în mulţime în acelaşi timp. ;

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite