Mamele podiumului modei se reîntorc cu colecţii blânde

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De data aceasta a fost rândul creatoarei de modă Celiné, Phoebe Philo, să pună stăpânire pe pasarela modei, după o absenţă de un sezon.

Şi-a amânat prezentarea de acum şase luni pentru că era însărcinată cu cel de-al treilea copil şi a preferat să evite stresul excesiv. Acum s-a reîntors în program şi toţi ochii au fost aţintiţi asupra femeii care a iniţiat o apropiere subestimată şi profundă a modei feminine la sfârşitul primului deceniu al noului mileniu. Punctul ei de vedere continuă să rezoneze puternic pe alte podiumuri decât ale ei, mai ales în modul în care femeile au ajuns astăzi să se îmbrace mai general.

Philo a ales să-şi prezinte colecţia într-un cadru intim, într-o casă pariziană mare, împodobită de candelabre, de pe strada Foch, din arondismentul 16. Acesta este unul dintre districtele rezidenţiale cele mai exclusiviste din capitala modei franceze.

Colecţia Celiné pentru sezonul primăvară/vară 2013 este despre prietenie, frumuseţe şi sprijin. „Viaţa în general“, a declarat designerul pentru cotidianul „The Independent“. A fost într-adevăr un fel de blândeţe în desenul bluzelor, rochiilor şi al pantalonilor care păreau aproape să îmbrăţişeze formele purtătorului. Efectul unui pulover al iubitului sau soţului purtat strâns în jurul umerilor sau şoldurilor a fost proiectat într-un mod inteligent în piese de îmbrăcăminte.

pulover.reuters
rochie.reuters

La fel de delicate erau şi mătăsurile ivorii în diferite straturi, rochiile de bumbac alb cu margini delicate şi paltoanele largi, asimetrice de culoarea aurului palid.

În pragmatismul ei, Philo nu face altceva decât să încalce regulile prin noile sale colecţii, chiar dacă o face într-un mod subtil, fără a mai cere alte legitimări radicale. De asemenea, rochiile de seară înguste cu spatele tăiat, din mătase brută au avut porţiuni de plasă de bumbac introduse la decolteu (arătau ca şi cum ar fi fost tăiate din vesta unui bărbat), turul pantalonilor era atât de jos încât semăna cu pantalonii Dhoti, dar niciodată nu au fost sub detrimentul statutului lor androgin mai clasic.

Între timp, sandalele plate masculine au fost căptuşite cu blană pufoasă roz, iar linia pantofilor cu toc cui a fost atât de forţată pentru a demonstra chiar prin esenţa lor că pot avea şi un aspect rar întâlnit: pot fi drăguţi.

De la sosirea ei în cadrul casei de modă Celiné, Philo a susţinut în mod constant efemerul mentalităţii „acum în sezon, afară în următorul“, slogan ce a reprezentat odată chintesenţa şi frenezia universului modei. Astăzi, colecţiile de designer evoluează spre deosebire de conceptul anterior în care întreaga garderobă se schimba în fiecare sezon.

pantaloni.reuters

„Iubesc ideea unei garderobe, dar mai ales ideea că instituim anumite semnături personale şi le actualizăm printr-o schimbare de culoare sau de ţesătură, iar asta este suficient. Eu cred că lumea modei nu are nevoie de mai multe aspecte frivole şi haine ce ajung să fie uitate prin dulapuri sau să fie aruncate la gunoi“, spunea Phoebe Philo pentru „The Independent“. 

Cu această viziune sădită adânc printre principiile ei de viaţă, genţile „clasice“ Celiné, haina Crombie, tricourile albe  simple, perechea de pantaloni negri şi sacoul de mătase creponată sunt acum stabilite ca fiind parte din vocabularul mărcii Celiné.

Ele reprezintă un lux discret şi o declaraţie esenţială atemporală pentru femeile din toată lumea şi a viziunii de achiziţionare a pieselor vestimentare. În acelaşi timp, oferta recentă a lui Philo a simbolizat un pas înainte extrem de încrezător şi unul care a rezumat o poveste mai caldă.

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite