Diferenţa dintre cartofii clasici şi cei dulci. Care sunt mai sănătoşi

Diferenţa dintre cartofii clasici şi cei dulci. Care sunt mai sănătoşi

Cartofi albi versuus cartofi dulci

Conţin cartofii dulci mai multe vitamine şi minerale? Sunt de preferat atunci când ne dorim să slăbim ori să ne menţinem greutatea? Iată ce spune nutriţionistul.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cartofii se numără printre alimentele preferate ale multor oameni. Pe care este însă mai bine să îi consumăm? Pe cei clasici sau pe cei dulci? Care dintre ei aduc mai multe beneficii sănătăţii, fără însă a afecta silueta prea tare?

Cartofii dulci

„1 cartof dulce mediu copt are aproximativ 100 de calorii. Conţine cam 24 de grame de carbohidraţi, 4 grame de fibre şi 2 grame de proteine. Ei conţin carbohidraţi care se digeră lent, ceea ce se traduce printr-o energie susţinută pe o perioadă mai lungă de timp. Cartoful dulce furnizează, totodată, o cantitate foarte mare de vitamina A. Aceasta ajută la oxigenarea şi energizarea celulelor din întregul corp”, explică nutriţionistul Gianluca Mech.

Cartofii clasici

„Cartofii clasici au în general o reputaţie destul de proastă. Asta pentru că majoritatea oamenilor îi asociază cu prăjirea, o modalitate nu tocmai sănătoasă de a-i pregăti pentru a fi consumaţi. În schimb, un cartof mediu copt are în medie aproximativ 170 de calorii. El conţine 37 de grame de carbohidraţi, 4 grame de fibre şi 5 grame de proteine. Cartofii sunt bogaţi în potasiu. Conţin chiar mai mult potasiu decât o banană. Cartofii la cuptor furnizează cam 26% din valoarea zilnică necesară a acestui mineral. În plus, cartofii conţin şi amidon rezistent. Un tip de amidon pe care corpul nu îl poate digera, ceea ce păstrează la mult timp senzaţia de saţietate”, spune specialistul.

Care cartof este mai sănătos?

„Ambele tipuri de cartof reprezintă o sursă sănătoasă de carbohidraţi. Cartofii dulci conţin însă mai multe fibre, atât de importante pentru o digestie sănătoasă. De asemenea, au un indice glicemic mai mic decât cartofii clasici. Este foarte important totuşi felul în care îi gătim. Recomand varianta la cuptor sau fierţi în detrimentul celor prăjiţi. Asta dacă vă doriţi să fiţi sănătoşi şi să nu acumulaţi kilograme nedorite”, adaugă nutriţionistul.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările