Titanii tuningului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un automobil de serie nu poate ieşi niciodată în evidenţă, indiferent de performanţele cu care este dotat din fabrică. Întotdeauna, oamenii şi-au dorit maşini mai puternice, mai rapide şi mai speciale decât ceea ce le oferă liniile de montaj. Aşa au apărut firmele de preparare a bolizilor. Alexandru Leman

Fie că se numesc Abarth, Brabus, AMG, Alpina, Saleen, EDO Competition, Shelby, Gemballa, Mugen sau Irmscher, firmele de tunning profesionist prepară maşinile de serie după reţete proprii care transformă aproape complet automobilele de serie în adevăraţi bolizi.

Brabus

Este unul dintre cei mai cunoscuţi preparatori ai modelelor germane Mercedes-Benz, Smart şi Maybach. Compania are sediul în Bottrop, în apropiere de Düsseldorf, Germania. Fondată în 1977 de Bodo Buschmann şi Klaus Brackmann, Brabus a devenit, alături de AMG, unul dintre cei mai mari preparatori pentru orice client care doreşte să maximizeze potenţialul automobilelor construite la Stuttgart. Dacă un client vrea o maşină tunată, Brabus cumpără maşina de la Mercedes pe care apoi o modifică conform cerinţelor.

Firma germană este în top nu numai datorită calităţii produselor sale, ci şi datorită preţului. De altfel sloganul lor „dacă întrebi de preţ, înseamnă că nu îţi poţi permite" spune totul. După mai multe recorduri de circuit atinse de maşinile preparate (în 1996 - 330 km/h, cu un Mercedes E V12 -, în 2003 - 350,2 km/h, cu un E V12 biturbo - şi în 2006 - 362,4 km/h cu un Mercedes-Benz CLS W219), Brabus Rocket, bazat pe un Mercedes CLS, a obţinut în octombrie 2006 un alt record pentru un sedan: 365,7 km/h.

Maşina, aflată în paleta de produse oferite de firmă, este echipată cu un motor SV12 S Biturbo de 6.233 cmc, cu o putere de 730 CP şi un cuplu enorm, de 1.350 Nm, la 2.500 rot/min! Consumul urban comunicat este de 23,8 l/100 km, iar cel combinat, de 15,7 l/100 km. Preţul oficial este de 592.620 de euro, cu TVA. Ultimele creaţii Brabus sunt cele din gama Mercedes-Benz E-Class Cabriolet, care au primit mai multe motoare preparate, cel mai puternic fiind cel de 6,1 litri, un V8 de 462 CP şi un cuplu maxim de 615 Nm, la 3.100 rot/min. Sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în 4,7 sec., iar viteza maximă atinsă este de 300 km/h.

AC Schnitzer

AC Schnitzer auto Technik este una dintre cele mai mari companii de tuning, fondată în 1987, la Aachen, în Germania, şi este specializată în prepararea modelelor BMW, Land Rover şi Mini, precum şi a motocicletelor BMW. Una dintre realizările sale de marcă a fost un BMW M6, care a primit titlul de "cel mai rapid BMW de stradă din lume", în 2006, când, pe pista de mare viteză de la Nardo, bolidul de 552 CP a atins viteza de 331,78 km/h.

Cea mai recentă realizare este un BMW X6 M care a primit pachete de tuning atât pentru exterior şi interior, cât şi pentru ridicarea nivelurilor de performanţă ale motorului. Modificările exterioare includ un alt spoiler frontal, elemente de design pentru pragul faţă, grilă cromată, un eleron şi un difuzor spate. Capota din fibră de carbon dispune de un geam panoramic prin care se poate vedea motorul. Jantele propuse au dimensiuni de 20, 22 sau 23 inchi.

image

Ca şi Hamann, AC Schnitzer a ales pentru tunning un BMW X6 M

Hamann Motorsport

Hamann Motorsport GmbH este o companie germană de tuning, cu sediul în Laupheim. Fondată de Richard Hamann în anul 1986, este specializată în prepararea modelelor Audi, Aston Martin, Bentley, BMW, Mini, Ferrari, Decret, Jaguar, Land Rover, Maserati, Mercedes, Rolls Royce, SLR, Porsche şi Lamborghini. Prima maşină preparată de Hamann Motorsport a fost un BMW M3 (E30), cu un motor V4 de 2,3 l cu turbocompresor, din care s-au obţinut 348 CP.

Maşina accelera de la 0 la 100 km/h în 5,1 secunde şi atingea viteza maximă de 273 km/h. Recent au prezentat un BMW X6 M, denumit Tycoon EVO M cu o putere de 670 CP la 6.000 rot/min., un cuplu de 780 Nm pe o plajă de turaţii cuprinsă între 1.500 şi 5.650 rot/min.. Bolidul accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,2 sec. şi atinge o viteză maximă de 300 km/h.

image

BMW Z4 preparat de Hamann are un motor de 360 CP şi atinge 285 km/h

EDO Competition

Totul a început cu Edo Karabegovici, fondatorul firmei Motorsport GmbH. După ucenicia sa în cadrul firmei Ferrari şi în domeniul curselor auto, a început să prepare modele Ferrari şi Porsche, din punct de vedere tehnic şi estetic. În 2001, echipa lui Edo a preparat un Porsche 996 GT3-R pentru Cupa Carrera 99. Acesta a fost începutul. Recent, cei de la EDO Competition a prezentat un Aston Martin DBS la care s-a lucrat mai mult pe partea tehnică.

Motorul a primit o electronică modificată, noi filtre de aer, catalizatoare performante şi un sistem de evacuare controlat de un senzor care măsoară presiunea din sistemul de evacuare, iar în cazul unei valori prea mari, comandă deschiderea unei valve de 70 de mm. Astfel se obţine cuplul mare la viteze mici fără a afecta şi performanţele în ceea ce priveşte puterea maximă. Şoferul poate comanda, la rândul său, prin telecomandă acea valvă şi, astfel, şi sunetul evacuării. Aston Martin DBS preparat de EDO Competition dezvoltă 550 CP şi un cuplu maxim de 600 Nm, date care îi permit să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 4,1 secunde. Viteza maximă este de 320 de km/h.

image

Aston Martin DBS preparat de EDO Competition dezvoltă 550 CP, accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,1 secunde şi atinge o viteză maximă de 320 de km/h

Slalom

BMW Megacity, pe piaţă din 2013

Oficialii BMW au dezvăluit pentru www.autocar.co.uk intenţiile constructorului german de a scoate pe piaţă până în 2013 mai multe variante (inclusiv o versiune electrică de oraş) ale conceptului Vision Efficient Dynamics, prezentat pentru prima dată la Salonul de la Los Angeles din decembrie 2009.

image

Viitorul automobil electric al BMW va purta numele de Megacity, va avea o caroserie din fibră de carbon şi o autonomie de aproximativ 100 de kilometri. Sistemul de propulsie va fi bazat pe cel din a doua generaţie, existentă pe modelul BMW ActiveE hybrid, prezentat în acest an la Salonul de la Detroit.

Au crescut vânzările la Rolls-Royce

Celebra companie britanică Rolls-Royce Motor Cars a anunţat o creştere a vânzărilor cu 60% în primul trimestru din 2010, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Vânzările în zonele din Asia-Pacific s-au dublat în aceeaşi perioadă, faţă de 2009, iar în China continentală s-au triplat. Vânzările în Statele Unite, Europa şi Orientul Mijlociu au avut, de asemenea, o creştere substanţială.

image

Este de remarcat faptul că noul model Rolls-Royce Ghost (foto) nu a fost încă livrat în China, ascensiunea bruscă a vânzărilor pe această piaţă în cursul primului trimestru fiind generată exclusiv de Rolls-Royce Phantom. Odată cu introducerea modelului Ghost pe piaţa chineză este de aşteptat ca tendinţa de creştere a vânzărilor Rolls-Royce să continue.

Piaţa auto din Germania, în continuă scădere

Vânzările de automobile noi în Germania au scăzut în luna mai 2010 cu 34%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, informează www.autocar.co.uk. Este cea de-a şasea lună, consecutivă, după încheierea programului de înnoire a parcului auto din ţara respectivă, când vânzările scad.

image

Considerată a fi cea mai mare din Europa, piaţa germană a scăzut cu 28% în primele cinci luni ale acestui an. Comparativ, vânzările de autoturisme noi din Italia au scăzut cu 13,79%, în acelaşi interval de timp.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite