Comentariul săptămânii:Goana după piaţa chineză

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dan Vardie COTY România
Dan Vardie COTY România

Fuga după clientela chineză continuă. Ultimul demers a fost demarat de Daimler care a pus de un joint-venture 50% - 50% cu BYD.

Dacă de Mercedes mai ştie lumea, de BYD prin Europa nu prea s-a auzit. Şi este păcat, pentru că avem cel mai dinamic producător chinez de automobile, controlat de doi acţionari extrem de puternici: Wang Chuanfu, cel mai bogat chinez, şi Warren Buffett, cel mai bogat om al planetei! BYD a început în 1995 cu fabricaţia de baterii şi a ajuns unul din cei mai mari producători din lume. În 2003 a intrat în industria auto, iar cinci ani mai târziu a anunţat primul plug-in hybrid. Astăzi maşina este comercializată în China. Analiştii prevăd pentru BYD un mega-viitor, iar guvernul chinez îl şi ajută din plin.

Ce vrea Mercedes de la BYD? Oficial, Dieter Zetsche, boss-ul suprem al lui Daimler, doreşte ca firma sa să devină un actor important pe piaţa maşinilor electrice din China. Guvernul Chinei a anunţat că stimulează trecerea la EV cât mai repede. Şi când spun repede, este chiar rapid: la nivelul anului 2015, se vorbeşte de 25 % din piaţă rezervată EV, plug-in hybrid, fuell cell etc. Este probabil cel mai ambiţios program guvernamental de pe glob. Cu acest deal, Daimler vrea să joace o carte mare şi nu doar pentru piaţa chineză.

Ok. Atunci ce vrea BYD? Ei bine, accesul la tehnologii de ultimă oră în fabricaţia de automobile, care, pusă alături de tehnologia cea mai bună în domeniul bateriilor, poate duce la un foarte puternic producător de automobile EV. Astfel, BYD capătă pe gratis ce-i lipseşte şi devine o putere redutabilă la un nivel mult mai mare. Va fi această relaţie la fel de productivă şi pentru Daimler? Ce se va intâmpla cu aceste tehnologii şi patente după ce joint-venture-ul nu va mai exista? Viitorul ne-o va spune, dar noi avem o bănuială cine va ieşi „şifonat"... 

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite