BMW M3 CS

0
Publicat:
Ultima actualizare:
BMW M3 CS
BMW M3 CS

După deputul BMW M4 CS în aprilie, care a deschis acest nou segment de modele M, BMW M3 CS este al doilea model care poartă acest indicativ. Este o ediţie specială exclusivă, care vine cu un plus de putere şi performanţă, dar nu sacrifică caracterul practic pentru care modelele BMW M sunt recunoscute.

Utilizarea extensivă a plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), de exemplu, a făcut ca noul BMW M3 CS să fie extrem de uşor - masa proprie este acum de 1585 kilograme (conform UE, fără conducătorul auto). De asemenea, secţiuni mari ale caroseriei sunt realizate din CFRP, inclusiv capota, care este mai uşoară cu aproximativ 25% decât cea de la un BMW M3 obişnuit. Numeroşii ani de experienţă pe care BMW îi are în fabricarea componentelor din fibră de carbon şi a plasticului armat cu fibră de carbon au dat rezultate la noul BMW M3 CS. Numai acoperişul din CFRP este mai uşor cu peste 6 kg faţă de versiunea convenţională din oţel. Un alt avantaj al acestui material compozit extrem de uşor, dar şi foarte robust este coborârea corespunzătoare a centrului de greutate al automobilului, ceea ce conferă BMW M3 CS o manevrabilitate de excepţie.

Spatele automobilului dispune de un spoiler Gurney reproiectat, realizat din fibră de carbon vizibilă. Acest element aerodinamic al spoilerului, aşezat pe toată lungimea muchiei capotei portbagajului, reduce semnificativ portanţa punţii spate. Pentru a menţine caracterul practic în utlizarea zilnică, M3 CS nu face apel la un roll-bar.

Dinamica excelentă a noului BMW M3 CS îşi are originile nu numai în noua revizie a suspensiilor faţă de M3 cu pachet Competition (în ceea ce priveşte reglajele arcurilor/amortizoarelor), ci şi în creşterea puterii pentru motorul cu şase cilindri dispuşi în linie. Versiunea disponibilă la M3 CS dezvoltă 460 CP - cu 10 CP mai mult decât la M3 cu pachet Competition. Cuplul maxim creşte cu 50 Nm, până la 600 Nm. Acustica motorului este asigurată de un sistemului de evacuare sport M care a fost adaptat special pentru CS şi al cărui cvartet de ţevi de eşapament din oţel inoxidabil se integrează perfect în difuzorul spate din CFRP.

Utilizarea generoasă de Alcantara şi piele în două tonuri Silverstone/Black a permis un interior orientat către o imagine sportivă. O notă specială este butonul roşu de start/stop.

Reducerea habitaclului la esenţial şi, prin aceasta, realizarea unor economii semnificative de masă a reprezentat un obiectiv important. Totuşi, în ciuda spiritului sportiv al habitaclului BMW M3 CS, exprimat, de exemplu, prin scaunele M ultrauşoare, pasagerii nu sunt lipsiţi de detalii precum controlul automat al aerului condiţionat şi o versiune special adaptată a sistemului de sonorizare surround Harman Kardon.

Comenzile pentru ediţia specială BMW M3 CS pot fi realizate începând cu ianuarie 2018. Sedanul de înaltă performanţă, care va fi produs într-un număr de aproximativ 1200, va fi construit la fabrica BMW din Regensburg cu începere din martie 2018.

Motorul cu şase cilindri dispuşi în linie – un plus de performanţe Motorul cu şase cilindri dispuşi în linie are o lungă tradiţie la BMW, iar la noul BMW M3 CS este din nou responsabil pentru livrarea performanţelor de vârf. Comparativ cu M3 cu pachetul Competition, puterea maximă a crescut cu 10 CP la 460 CP şi este acum disponibilă la 6.250 rpm. Cuplul maxim de 600 Nm este mai mare cu aproximativ 10% (M3 cu pachetul Competition: 550 Nm) şi poate fi utilizat pe un interval foarte larg de turaţii - de la 4.000 rpm până la 5.380 rpm.

Aceste rezerve de putere conferă noului BMW M3 CS performanţe demne de un automobil supersport. Sprintul de la 0 la 100 km/h durează doar 3,9 secunde, în timp ce viteza maximă disponibilă la BMW M3 CS, care este echipat standard cu M Driver Package, este limitată electronic la 280 km/h.

BMW M3 CS este echipată standard cu jante din aliaj uşor în nuanţă Orbit Gray mat. Designul cu zece spiţe este inspirat de cel al roţilor de la modelele M4 care concurează cu succes în Campionatul German de Turisme (DTM). Inginerii BMW M GmbH au aplicat şi la jante un design ultrauşor. Fiecare din jantele spate - 10 J x 20" - nu cântăreşte mai mult de zece kilograme, iar cele faţă - 9 J x 19" - aproximativ nouă kilograme. Acest lucru menţine reduse masele nesuspendate, ceea ce reprezintă un alt factor în manevrabilitatea foarte dinamică a M3 CS. M3 CS este echipat standard cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2 de dimensiuni diferite (265/35 R 19 în faţă şi 285/30 R 20 în spate). Anvelopele pentru cupă sunt proiectate să transfere forţele de direcţie pe suprafaţa drumului cu o precizie incredibilă, oferind în acelaşi timp conducătorului un feedback cât mai bun posibil. Acestea sunt extrem de potrivite pentru utilizarea pe circuit şi oferă o aderenţă maximă. Conducătorii care doresc să utilizeze zi de zi M3 CS pot opta pentru anvelopele Michelin Pilot Super Sport, care generează mai multă aderenţă pe drumurile ude decât pneurile de cupă.

La fel ca M3, noul M3 CS vine echipat standard cu frânele compozite BMW M. Etrierele faţă cu patru pistoane şi cele spate cu două pistoane sunt utilizate pentru a oferi o putere de frânare remarcabilă, rezistenţă ridicată la fading şi un control excelent. Frânele compozite sunt mult mai uşoare decât echivalentele convenţionale, ceea ce înseamnă o reducere suplimentară a masei nesuspendate. Opţional, BMW M3 CS este disponibil cu frânele BMW M din carbon ceramic. Acestea dispun de etriere cu şase pistoane pe puntea faţă, respectiv cu patru pistoane pe cea spate, sunt şi mai uşoare, pot rezista unor sarcini extreme pe circuit şi sunt şi mai durabile.

Modelul ediţie specială BMW M3 CS dispune de ornamente BMW Individual High-gloss Shadow Line şi blocuri optice spate întunecate. BMW M GmbH oferă cinci culori exterioare pentru sedanul de înaltă performanţă. Modelul M3 CS este vopsit standard în Alpine White, în timp ce clienţii pot opta şi pentru San Marino Blue metalizat, Lime Rock Grey metalizat, Frozen Dark Blue II metalizat sau Black Sapphire metalizat.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite