Autocarele Mercedes-Benz şi Setra sunt echipate standard cu sistemul Active Brake Assist 4

Autocarele
Mercedes-Benz şi Setra sunt echipate standard cu sistemul Active Brake Assist 4

Daimler Buses introduce acum a patra generaţie a acestui sistem. De 10 ani, sistemul de asistenţă la frânare Active Brake Assist din dotarea autocarelor Mercedes-Benz şi Setra previne accidentele.

Ştiri pe aceeaşi temă

La început, acest sistem de frânare era folosit doar pentru detectarea vehiculelor în mişcare aflate în faţă. Sistemul anterior Active Brake Assist 3 iniţia deja manevra de frânare automată în caz de urgenţă pentru obstacolele staţionare, fiind astfel capabil să prevină şi mai multe accidente. Acum, sistemul ABA 4 iniţiază, pentru prima dată, şi o frânare parţială în mod automat atunci când detectează pietoni.
Active Brake Assist a fost unul dintre principalii factori ce au contribuit la introducerea obligatorie, în legislaţia Uniunii Europene, a sistemelor de frânare automată în caz de urgenţă pentru autocare, în toamna anului 2015.
 
Şi în ceea ce priveşte siguranţa autobuzelor urbane sunt noutăţi. Acestea pot beneficia de Preventive Brake Assist, primul sistem activ de asistenţă la frânare pentru această categorie de autovehicule. În eventualitatea unui risc iminent de coliziune, sistemul avertizează şoferul şi iniţiază, în acelaşi timp, frânarea parţială. 
 
Nu în ultimul rând, Mercedes-Benz şi Setra lansează Sideguard Assist, primul sistem de asistenţă la virare pentru autobuze şi autocare. Cele trei sisteme de asistenţă evidenţiază rolul de pionieri pe care Mercedes-Benz şi Setra îl au în materie de siguranţă activă. 
Active Brake Assist 4: dotare standard pentru toate autocarele Mercedes-Benz şi Setra 
Noul Active Brake Assist 4 aduce o îmbunătăţire a performanţelor actuale. Acesta este primul sistem de asistenţă la frânare în caz de urgenţă pentru autobuze şi autocare, ce iniţiază manevra de frânare şi în cazul detecţiei pietonilor. Astfel, şoferul are mai multe opţiuni: avertizarea pietonilor folosind claxonul, ocolirea acestora sau executarea opririi de urgenţă. Baza sistemului ABA 4 o reprezintă radarul cu module multiple, ce integrează o combinaţie de radare cu rază scurtă şi lungă de acţiune. 
Compania Daimler Buses este conştientă de responsabilitatea pe care o are în domeniul siguranţei. De aceea, Active Brake Assist 4 va deveni dotare standard pentru autocarele Mercedes-Benz şi Setra începând cu 2019: de la Mercedes‑Benz Tourismo RHD la Setra ComfortClass 500 şi TopClass 500 – fiecare autocar va fi echipat cu ABA 4. 
Till Oberwörder, Directorul General al Daimler Buses, a declarat: „Prin această decizie, ne asigurăm că autobuzele şi autocarele noastre, care sunt deja sigure, vor deveni şi mai sigure. Suntem convinşi că sistemul Active Brake Assist 4 nu doar va preveni accidente, ci va salva vieţi.”
Preventive Brake Assist: primul sistem de asistenţă activă la frânare pentru autobuzele urbane 
Prin Preventive Brake Assist, Mercedes-Benz introduce, în premieră mondială, primul sistem de frânare activă în caz de urgenţă pentru autobuzele urbane. Acest nou sistem de asistenţă avertizează şoferul în cazul unei potenţiale coliziuni cu pietoni aflaţi în mişcare, dar şi cu obiectele staţionare sau în mişcare, iniţiind în mod automat frânarea parţială, în cazul unui risc crescut de coliziune. Multiplele avertismente şi frânarea parţială sunt gândite special pentru traficul urban. Pentru a reduce riscul de vătămare a pasagerilor din autobuz, în special a celor care stau în picioare, Preventive Brake Assist nu utilizează frânarea automată de urgenţă. Doar şoferul are opţiunea de a folosi oprirea de urgenţă în orice moment. Preventive Brake Assist este valabil ca dotare opţională pentru întreaga gamă de modele Mercedes-Benz Citaro, inclusiv CapaCity, autobuzul de capacitate mare, precum şi pentru gama de autobuze urbane Mercedes-Benz Conecto.
 
Sideguard Assist: primul sistem de asistenţă la virare pentru autobuze urbane şi autocare
Schimbarea direcţiei spre dreapta, în traficul urban, este una dintre cele mai dificile sarcini pentru şoferi, care sunt nevoiţi să fie atenţi atât la semafoarele şi semnele rutiere din faţă, cât şi la vehiculele care vin din sens opus, dar şi la pietonii şi bicicliştii de pe marginea carosabilului. Totodată, situaţia din trafic se poate schimba în doar câteva secunde, iar pietonii şi bicicliştii nu sunt întotdeauna conştienţi că şoferul de autobuz s-ar putea să nu-i poată vedea. Având acest aspect în vedere, Mercedes-Benz şi Setra sunt primele branduri de autobuze şi autocare care oferă opţional sistemul de asistenţă la virare - Sideguard Assist. Acesta este compatibil cu toate versiunile de autobuze urbane Citaro, inclusiv autobuzul de capacitate mare CapaCity şi autocarul etajat Tourismo. Setra oferă acest sistem pentru autocarele sale ComfortClass 500 şi TopClass 500, inclusiv autobuzul etajat Setra S 531 DT.
Sistemele Active Brake Assist 4 şi Sideguard Assist au fost prezentate de către Daimler Buses ca premieră mondială în 2017, la evenimentul de lansare al noului autobuz etajat Setra S 531 DT. Cele două sisteme de asistenţă sunt acum transferate pe celelalte modele de serie Mercedes-Benz şi Setra. 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările