Am condus noul Nissan Qashqai - un rege in jungla urbana
0Se pare ca Nissan se pricep foarte bine la jocul acesta. De fapt, am putea spune ca atunci cand incep sa construiasca un crossover, nu se joaca absolut deloc.
Qashqai, cu al sau nume ciudat, a fost intotdeauna o masina reusita, suficient de utilitara si potrivita oricarui fel de situatie rutiera. Prima generatie a avut un succes urias, absolut urias. Mai ales la noi in tara. Un “animal urban” spatios, cu un pret bun, o garda la sol generoasa, o pozitie la volan inalta demna de un crossover non-compact si un aspect per total pozitiv.
Pentru ceea ce reprezenta, acel model nu avea foarte multe slabiciuni. In anumite parti interiorul era foarte plasticizat, insa nu deranjant de mult. Dar cred ca mai bine vorbim despre modelul nou, generatia noua de Qashqai, nu credeti? Pot incepe prin a spune ca este fara doar si poate, cel mai bun model Nissan non-sport pe care l-am condus vreodata. Pot continua aceasta fraza spunand ca am fost de-a dreptul socat de cat de bine m-am simtit conducand aceasta masina.
Nu ma asteptam. Nu ma asteptam sa fiu atat de surprins de fapt. Foarte rar mi se intampla. Noul Qashqai a reusit sa ma cucereasca dupa nici mai mult de 15-20 minute la volanul sau. Asa ca voi avea destule de zis despre cum merge si despre interiorul sau, dar pana atunci sa incepem cu felul in care arata.
Aspectul noului Qashqai este tipic Nissan, pentru anul 2014. Aceleasi forme pe care le gasim si la noul X-Trail, la noul Murano sau chiar si noul Pathfinder…oarecum. Cel putin intre Qashqai si X-Trail, diferentele sunt extrem de subtile. Cel mai evident aspect in cadrul acestei comparatii este diferenta de marime. Acestea find spuse, noul Nissan Qashqai are un look foarte modern si foarte fluent. Alaturi de o culoare stridenta sau mai bine zis, potrivita, precum acest albastru (Ink Blue) al modelului testat, obtii un rezultat excelent iar lumea chiar intoarce privirea dupa ea in trafic. La fel si datorita jantelor din aliaj de 19″ cu un design foarte dinamic.
Privita din spate, imi plac stopurile masive care se prelungesc pe aripi. Aripi cu un aspect muscular datorita nu doar formei ci si a montantului C mic. As putea spune ca nu am gasit niciun unghi din care sa pot critica ceva la adresa noului Qashqai. Ceva-mi spune ca marea majoritate veti fi de acord cu mine.
Ca dimensiuni, Qashqai a devenit o masina cu adevarat spatioasa. Nici generatia precedenta nu lasa foarte mult de dorit, insa noul model este cu 62mm mai lung, 21mm mai lat si 15mm mai scund. Ampatamentul a crescut si el cu 14mm. Nu am avut absolut nicio problema cu locurile de parcare (nu ca as avea in general), insa marimea masinii iti permite sa ocupi spatii unde in mod normal ai parca un Ford Focus. Am sa revin la cat de usor este sa manevrezi un Qashqai la capitolul urmator cand am sa va povestesc despre sistemul sau de camere video cu efect 360 grade.
Cabina noului Qashqai este foarte bine executata. Iar nivelul de echipare de top Tekna isi merita toti banii. Aproape imediat m-am simtit ca intr-o masina premium, de la materialele folosite placute la atingere, la aspectul plansei de bord si al consolei centrale. Si bineinteles nu am cum sa uit de toate gadget-urile si restul dotarilor ce tin de acest nivel de echipare. Aici, cel mai mult mi-au atras atentia scaunele din piele si incalzite si sistemele Nissan Safety Shield Plus alaturi de Nissan Connect. Acesta din urma contine sistemul de navigatie cu display color 7″, sd card, port usb si Around View Monitor 360 grade. Sistemul Safety Shield Plus contine avertizare unghi mort, detectare obiecte in miscare, alerta atentie scazuta si asistenta inteligenta pentru parcare.
Acest Around View Monitor este foarte ajutator si datorita lui vei incepe sa simti ca poti lasa masina absolut oriunde, fara sa-ti mai fie frica de distantele pana la gardul din dreapta, sau bordura din stanga, stalpul din spatele tau sau masina din fata. Vei avea un loc VIP de unde poti urmari ce se intampla in jurul Qashqai-ului tau in timp ce il parchezi.
Modelul pe care-l vedeti in imagini este un Qashqai Tekna 1.6 dCi 2WD X-Tronic. Faptul ca transmisia era automata si nu manuala inseamna foarte mult pentru mine, intrucat influenteaza starea de confort a soferului. Per total, intr-un Qashqai Tekna X-Tronic este inconjurat de o plansa de bord de inalta calitate, o pozitie la volan extrem de buna, scaune foarte confortabile, spatiu abundent, o cutie automata surprinzator de rafinata, o serie de sisteme de siguranta care iti fac viata realmente mult mai usoara. In special avertizarea de masina in unghi mort. Sunt pur si simplu indragostit de acest sistem. Si sa le ai pe toate, acest “pachet intreg” intr-un crossover care nu are o sigla Audi sau Mercedes-Benz sau BMW, este ceva fantastic.
Apropo, plafonul panoramic este splendid, si este si el de asemenea standard in echiparea de top Tekna.
Am stabilit deja ca noul Qashqai arata bine la exterior, iar la interior…si mai bine. Ce parere aveti daca va spun ca tinuta sa de drum este si mai impresionanta decat cele doua reusite de mai sus puse la un loc? Trenul de rulare este foarte echilibrat, ceea ce inseamna ca masina se comporta ca la carte indiferent de modul de exploatare. La viteze mari este foarte stabila si silentioasa. Pe viraje este mai agila decat te-ai astepta in mod normal. Iar in jungla urbana, este fix ce trebuie. Extrem de usor de manevrat.
Pentru o cutie CVT (variabila), acest X-Tronic este o perla ascunsa. In general CVT-urile sunt lente si brute, insa in cazul noului Qashqai, cutia s-a dovedit a fi exact invers. As spune ca este un mariaj perfect intre ea si propulsorul turbodiesel de 1.6 litri si 130cp. Acesta dezvolta si un cuplu maxim in valoare de 320Nm. Rezultatul nu este asa clar pe hartie. Sprintul 0-100 se face in 11.2 secunde, dar bag mana in foc ca este ceva mai rapid de atat. Apoi, reprizele sunt impresionante si ele, si nu am simtit absolut deloc pe parcursul testului nevoia de mai multa putere sau mai mult cuplu.
Pe plan economic, avem un consum urban de 5.3 litri / 100km. Greu de atins in traficul din Bucuresti, insa pe conditii ideale te poti apropia de cifra asta. In rest, consumul extra-urban este de 4.2 iar cel mediu de 4.6 litri/100km.
Aceasta versiune 2WD este o alegere perfecta. Daca ai totusi nevoie de tractiune integrala, poti opta pentru modelul 4WD, care nu este mai greu decat cu circa 30kg.
In materie de pret, un Nissan Qashqai 1.6 dCi 2WD X-Tronic Tekna costa 29.990 euro cu tot cu TVA. Si sa stiti ca m-am gandit mult si bine cu ce masina l-as putea compara, si cea mai buna alternativa la care am ajuns este un Audi Q3 2.0 TDI – al carui pret de pornire este practic identic. Insa dupa ce incepi sa bifezi dotari asemanatoare, pretul Q3-ului sare la putin peste 41.000 euro, fara transmisie automata.
Asadar, ce mai putem spune despre noul Qashqai? Pentru mine masina aceasta este un best-buy. Si nu doar in segmentul sau, unde nu prea are rival. Este un best-buy si pentru un client care se uita la o berlina medie diesel automata, pe un nivel de echipare de top, sau la un SUV compact de entry sau mid-level. Parerea mea este ca va fura clienti de la ambele segmente, pentru ca asta a facut si pana acum. Nu am absolut nicio indoiala. Bravo Nissan.
Urmariti linkul pentru a accesa mai multe imagini din cadrul acestui test!