NASA a descoperit un nou sistem solar, în care ar putea exista viață: Kepler 47

Astronomii afirmă că au descoperit primul sistem solar în care două planete orbitează în jurul a două stele care, la rândul lor, se învârtesc una în jurul celeilalte.

Conform unui raport NASA, sistemul se numește Kepler 47 și are o stea de dimensiunea Soarelui și o a doua cu două treimi mai mică. Cele două orbitează una în jurul celeilalte, o dată la 7,5 zile. Acest "trafic cosmic" face ca durata unei zile să varieze foarte mult pe suprafața planetelor.

Planetele care orbitează în jurul stelelor sunt mai mari decât Pământul și una din ele se află la o distanță suficientă față de stele, astfel încât este posibil să aibă apă.

"Cel mai interesant aspect este că au potențial pentru a fi locuite", spune William Welsh, un profesor de astronomie de la Universitatea San Diego, California, citat de Bloomberg.

Măsurătorile au arătat că sistemul se află la 5.000 de ani-lumină distanță față de Pământ, în constelația Cygnus. Un an lumină reprezintă distanța pe care lumina o parcurge în vid, în decursul unui an, și este echivalentul a 9,46 bilioane de kilometri.

Planeta din exteriorul sistemului descoperit, care are aproximativ dimensiunea lui Uranus, încheie o rotație o dată la 303 zile, ceea ce înseamnă că este în așa numita "zonă locuibilă", în care ar putea exista apă. Planeta din interiorul sistemului este de trei ori mai mare decât Pământul și face o rotație completă în 49 de zile.

”Planeta din exterior are mai mulți sateliți naturali. Astea trebuie să fie niște <<lumi>> foarte interesante", mai spune Welsh.

În lume