Jocuri de război: cum folosesc soldaţii moderni abilităţile lor de gaming ca să se antreneze

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Joc de antrenament dezvoltat de Improbable FOTO via BBC
Joc de antrenament dezvoltat de Improbable FOTO via BBC

Ororile unui câmp de luptă sunt departe de versiunile lor virtuale, indiferent cât de mult au evoluat jocurile în ultimii ani. Cu toate astea, relaţia industriei jocurilor cu armata este tot mai strânsă –mergând de la tehnologia folosită pentru antrenarea ofiţerilor şi tactici de a schimba percepţia publicului la conectarea cu veteranii şi modalităţi de detensionare, scrie BBC.

„Există o afinitate profundă pentru jocuri în rândul celor din serviciul activ şi al veteranilor mai tineri”, spune Dan Goldenberg, care a servit în Marina SUA şi acum administrează „Call of Duty Endowment”, un ONG dedicat veteranilor, afiliat cu o populară franciză de jocuri video.

Acea conexiune „nu dispare nicăieri”, adaugă el.

Jocuri de război

Cu ani în urmă, comandanţii militari îşi planificau, pregăteau şi testau tactica pe o hartă uzată. Mutau tipare de lemn pe hârtie pentru a reprezenta mişcarea trupelor. În ziua de azi fac altceva: folosesc o variantă a unui un joc video pentru a se antrena.

Tehnologia modernă a industriei de gaming le permite generalilor să facă ceva similar cu omologii lor istorici - doar că într-o manieră mult mai avansată.

Joe Robinson de la compania de tehnologie „Improbable„ explică: „Tehnologia jocurilor video a devenit incredibil de puternică şi utilă în special prin capacitatea de a recrea în esenţă complexitatea lumii reale într-una virtuală”.

Soft-ul dezvoltat de Improbable permite recrearea şi explorarea virtuală a scenariilor de război din realitate - atât din perspectiva unei păsări, precum în jocurile de strategie în timp real de tipul Company of Heroes, cât şi din perspectiva unei persoane, precum Counter Strike.

De la impactul atacurilor cibernetice şi al dezinformării până la demografie şi infrastructură - multiplele aspecte care afectează războiul modern sunt canalizate în software, având un impact asupra modului în care se derulează scenariile de război. Acestea constituie mult mai mult decât doar plasarea trupelor şi mişcările lor.

Robinson explică: „Azi, ameninţările pot veni de oriunde. Este incredibil de dificil de preconizat cum vor evolua şi ce impact urmează să aibă asupra câmpului de luptă. Este foarte dificil să te apuci să planifici şi să te antrenezi pentru toate aceste probleme.

Ajutăm factorii de decizie să încerce idei, să testeze strategii şi echipamente noi şi să antreneze trupe pentru a face faţă acestor medii complexe în continuă schimbare. Ele vă ajută să vă daţi seama rapid ce influenţă are fiecare lucru asupra altuia şi ce se poate învăţa” din aceste situaţii.

Tehnologia asociată jocurilor video nu este utilă şi nu este limitată la instruire. De asemenea, „se aplică operaţiunilor curente din lumea reală”, ceea ce înseamnă că oferă instrumente care merg „până la orchestrarea operaţiunilor”, spune Robinson.

„Improbabile” spune că tehnologia sa este folosită de comandanţi în conflicte din întreaga lume - din motive de securitate, compania nu specifică unde mai exact.

Legătura cu publicul

Jocurile de noroc au devenit recent o parte cheie a strategiei armatei britanice de a interacţiona cu publicul.

De la prezenţe la evenimente până la folosirea jocurilor ca parte făţişă a campaniilor sale de publicitate şi interacţiunea regulată cu oamenii de pe platforme specializate de streaming precum Twitch, este clar că oficialii de vârf cred că milioanele de britanici pasionaţi de jocuri care joacă în mod regulat sunt un grup demografic cheie.

    

Vorbind pentru podcastul BBC Sounds „Apăsaţi X pentru a continua”, locotenent- colonelul Tim Elliot a explicat: Ideea este să construim o punte între militarii închişi în cazărmi şi publicul pe care îl slujim”.

Elliot este şeful diviziei Esports a Armatei, platformă dedicată competiţiilor online între gameri, unde soldaţii îşi împărtăşesc în mod regulat sesiunile de joc, îşi arată abilităţile, vorbesc cu publicul şi construiesc o comunitate de spectatori.

„Armata realizează că există o prăpastie care se măreşte între noi şi public, aşa că ideea este să încercăm să reducem această decalaj - pentru ca publicul larg să înţeleagă ce facem şi că suntem practic la fel ca ei, doar că noi suntem în uniformă".

Elliot explică însă că există o diferenţă între această activitate de informare şi conectare şi recrutare. „Putem interacţiona cu oamenii, ei pot pune întrebări soldaţilor - nu există campanii de atragere, nu recrutăm în mod activ, este vorba doar de cât mai multă conştientizare. Mulţi oameni nu mai au pe nimeni din familia lor în Armată.

Încercăm să ne asigurăm că indivizii ştiu tot ce vor să ştie despre noi, intenţia nu este să ducem oamenii la un birou de resurse umane. Dacă oamenii sunt interesaţi de aşa ceva, atunci îi îndreptăm în direcţia recrutorilor – dar eforturile noastre sunt concentrate pe încercarea de a risipi misterul şi neînţelegerile din jurul Armatei.”

Totuşi este cert faptul că jucătorii competitivi au seturi de abilităţi pe care le caută armata - reacţii rapide, abilităţi bune de comunicare şi de rezolvare a problemelor. De asemenea,gamerii se încadrează perfect în categoria de vârstă ideală pentru a intra în armată.

Folosirea platformelor de streaming nu se limitează doar la forţele armate britanice - platforma Twitch a fost folosită  şi de armata SUA ca instrument de recrutare, deşi această mişcare a fost implicată într-o controversă privind libertatea de exprimare.

Soldaţii adoră să se joace

Soldatul  Jonah Jupp este medic în armata britanică şi este cunoscut online sub pseudonimul „Ace.” Îşi ia switch-ul Nintendo  cu el în călătorii şi adoră Mario Kart.

El spune că multor soldaţi care slujesc în zonele de conflict din întreaga lume le place să mânuiască un controler, la fel de mult ca şi o armă.

„Oamenii uită, da, suntem soldaţi, dar suntem şi oameni, aşa că posibilitatea de a mă juca cu prietenii mă ajută să mă deconectez, să uit de munca mea şi să mă eliberez de stresul din mediile în care mă aflu.”

Această creştere a numărului de jucători care servesc activ în armată este un motiv pentru care influenţa jocurilor asupra programului de mobilizare al Armatei este în continuă creştere.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite