Ultimele 11 minute de coşmar ale zborului 4U9525. Pasagerii urlau, iar pilotul striga la copilotul Andreas Lubitz: „Deschide naibii uşa!“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Deschide naibii uşa!” urla căpitanulul avionului Airbus A320 prăbuşit marţi în Franţa la copilotul Andreas Lubitz care se presupune că a provocat în mod deliberat accidentul aviatic care a dus la moartea a 150 de oameni. În timp ce comandantul încerca să spargă uşa cabinei cu un topor, pasagerii urlau potrivit ultimelor minute ale înregistrărilor de zbor ascultate cotidianul „Bild”.

Comandantul Airbusului A320 al companiei Germanwings a urlat la copilotul Andreas Lubitz, suspectat de a fi prăbuşit în mod deliberat avionul cu 150 de persoane la bord în Alpii francezi, „deschide naibii uşa" cabinei de pilotaj, în timp ce pasagerii urlau cu câteva minute înainte de catastrofă, potrivit înregistrărilor de zbor ascultate cotidianul „Bild“, citate de AFP.

Datele înregistratorului fonic recuperat la locul prăbuşirii avionului în sud-estul Franţei, evocate deja joi de procurorul din Marsilia, arătau cum copilotul Andreas Lubitz a blocat uşa cabinei de pilotaj după ieşirea momentană a comandantului de bord, înainte de a precipita avionul spre sol. 

Potrivit ediţiei duminicale a cotidianului german „Bild”, care afirmă că a ascultat aceste înregistrări, primele 20 de minute de zbor au fost o ocazie de schimburi banale între pilotiul Patrick Sondheimer şi copilotul Andreas Lubitz. 

Avion prăbuşit în Franţa: conversaţia dintre pilot şi copilotul Andreas Lubitz

Pilotul Patrick Sondheimer îi spune printre altele copilotului Andreas Lubitz că nu a avut timp să meargă la toaletă la plecare, la Barcelona. 

10.27: aparatul a atins altitudinea de croazieră (aproximativ 11.600 de metri), pilotul îi cere lui Lubitz să se pregătească de aterizare la Düsseldorf. Acesta rosteşte câteva cuvinte: „Sper", „Vom vedea". Apoi, copilotul îi spune comandantului că poate „acum" să meargă la toaletă. Trec două minute şi pilotul îi confirmă copilotului că poate „prelua comanda". Se aude zgomotul unui scaun, o uşă care se închide: comandantul a ieşit din cockpit pentru a se duce la toaletă. Copilotul Andreas Lubitz este singur la comanda avionului. 

10.29: aparatul începe să coboare. 

10.32: controlorii aerieni francezi încearcă să contacteze aparatul, în zadar. În avion, aproape în acelaşi timp, sună o alarmă. 

Curând după aceea, se aude o „izbitură", ca şi cum cineva încerca să intre în cabina de pilotaj, scrie „Bild”. Apoi vocea pilotului Patrick Sondheimer: „Pentru numele lui Dumnezeu, deschide uşa". Copilotul Germanwings s-a blocat în cockpit, singur la comandă. În avion, pasagerii încep să ţipe, notează ziarul. 

10.35: se aud noi lovituri, cu ceva „de metal, în uşa cabinei de pilotaj", pe care pilotul încearcă în mod clar să o deschidă cu un topor. 

Apoi, 90 de secunde mai târziu, o nouă alarmă, în timp ce aparatul este la 5.000 de metri altitudine. 

Comandantul Patrick Sondheimer strigă: „Deschide naibii uşa!" 

10.38: se aude respiraţia copilotului Andreas Lubitz, singur în cabina de pilotaj a avionului Germanwings. 

10.40: (aproximativ), avionul Airbus A320 Germanwings se loveşte de un munte, se aud urletele pasagerilor. Acestea sunt ultimele sunete înregistrate, scrie „Bild”. 

image

Anchetatori: „Personalitatea“ copilotului „o pistă serioasă“, dar nu singura

„Personalitatea" copilotului Germanwings - Andreas Lubitz - suspectat că a provocat deliberat prăbuşirea avionului Germanwings şi care, se pare, că suferea de tulburări psihologice este o „pistă serioasă", dar „nu singura", a declarat sâmbătă pentru AFP un anchetator francez la Dusseldorf.

„Avem un număr de elemente care ne permit să avansăm pe această pistă, prezentată ca o pistă serioasă, dar care nu poate fi unică", a declarat generalul Jean-Pierre Michel, director adjunct al poliţiei judiciare, de la Direcţia Generală a Jandarmeriei Naţionale, care nu exclude ipoteza unei „erori involuntare sau a unei defecţiuni tehnice". 

În acest stadiu al anchetei nu există doar „un element particular" în viaţa copilotului Germanwings, precum o ruptură amoroasă sau o problemă profesională, care ar putea explica un gest voluntar pentru a distruge avionul. 

Copilotul Andreas Lubitz, aflat în concediu medical în ziua zborului, potrivit unei atestări medicale găsite la domiciliul său din Dusseldorf, pare să fi suferit de probleme psihiatrice, conform informaţiilor primite de presa germană. El este suspectat că ar fi provocat în mod deliberat prăbuşirea avionului Airbus A320 al Germanwings în Alpii francezi, în timp ce se afla la manşă, antrenând moartea a 149 de persoane în plus faţă de a sa. 

„Vom încerca să înţelegem ce anume în viaţa sa ar fi putut să-l determine să treacă la acte", a declarat anchetatorul, adăugând că „mediul în care a trăit Andreas Lubitz va fi fost extrem de important pentru el şi este în continuare pentru că ne permite să înţelegem mai bine omul care a fost". 

Generalul Michel face parte dintr-o delegaţie formată din trei anchetatori francezi venită la Dusseldorf pentru a coopera cu autorităţile germane. El a explicat că este vorba în special de a face legătura între „constatările tehnice", precum cercetările efectuate în Franţa, şi elemente despre viaţa şi personalitatea copilotului Andreas Lubitz adunate în Germania în cursul audierilor şi percheziţiilor. 

„Munca actuală desfăşurată de colegii noştri germani este orientată spre înţelegerea a ceea ce s-a petrecut, a unei eventuale premeditări, sau predispoziţii spre acest gen de acţiune", a declarat el. 

Generalul Jean-Pierre Michel a subliniat, de asemenea, importanţa celei de-a doua cutii negre, căutată la locul prăbuşirii în Alpii francezi. „Importanţa acestei cutii negre este că ne ajută să înţelegem în mare ce s-a petrecut în ultimele minute cu comenzile aparatului, să înţelegem bine dacă a fost o acţiune deliberată sau o greşeală involuntară sau o defecţiune tehnică", a precizat el. 

„Nu excludem să lucrăm şi asupra altor ipoteze" decât cea privilegiată a unui act voluntar, a asigurat el. 

Copilotul Andreas Lubitz avea dezlipire de retină

Copilotul suspectat că a prăbuşit avionul Germanwings în Alpii francezi ar fi avut dezlipire de retină, dar anchetatorii nu sunt siguri dacă problemele lui oftalmologice au cauze fizice sau psihologice, a anunţat un cotidian german duminică, relatează Reuters, în pagina electronică.

Publicaţia germană Bild am Sonntag a relatată că anchetatorii au găsit dovezi că Andreas Lubitz se temea că îşi va pierde vederea din cauza unei aparente dezlipiri de retină. Totuşi, nu este clar dacă această problemă avea o cauză organică sau psihosomatică, devreme ce există probleme fizice provocate sau agravate de factorii posihologici precum stresul. Anterior, cotidianul New York Times anunţase că Lubitz avea probleme de vedere şi se adresase unui medic, fără alte detalii.

Publicaţia germană susţine, de asemenea, că prietena lui Lubitz, profesoară de gimnaziu într-un orăşel de lângă Dussseldorf, le-a spus recent elevilor că aşteaptă un copil.

Un alt cotidian german, Welt am Sonntag, a afirmat că anchetatorii au descoperit la domiciliul lui Lubitz „numeroase medicamente“ pentru tratarea „bolilor psihice“. Tânărul, care suferea de o „depresie gravă“, era urmărit de "mai mulţi neurologi şi psihiatri". Vineri, Parchetul din Düsseldorf a declarat că au fost găsite concedii medicale rupte de Andreas Lubitz. Nicio scrisoare de adio care să dezvăluie un act premeditat nu a fost însă găsită. Potrivit Bild şi New York Times, tânărul suferea în plus de probleme de vedere, care ar fi pus sub semnul întrebării capacitatea sa de a pilota avioane.

Copilotul Andreas Lubitz era obsedat de Alpi

Copilotul german Andreas Lubitz considerat responsabil de prăbuşirea avionului A320 al Germanwings, marţi, în Alpii francezi, cunoştea perfect această regiune, relatează presa franceză.

Potrivit mărturiilor partenerilor săi de la clubul de aviaţie din care făcea parte sugerează că Andreas Lubitz cunoştea foarte bine Alpes-de-Haute-Provence şi, mai exact, locul unde a avut loc tragedia, scrie „Le Parisien“.

Pasionat de zborul cu planorul, Andreas Lubitz s-a format la clubul din oraşul său natal care efectua periodic stagii în Alpes-de-Haute-Provence. „Sunt sigur că Andreas a participat cel puţin o dată sau de două ori la stagii cu noi la Sisteron (Alpes-de-Haute-Provence)", a explicat Ernst Müller, un septuagenar membru al clubului aeronautic din Montabaur.

Dieter Wagner, un alt membru al clubului precizează: „Andreas a participat la unul dintre aceste stagii în Alpes-de-Haute-Provence cu nepoata mea, care era prietenă cu el. Era pasionat de Alpi şi chiar obsedat. Sunt sigur că el cunoştea sectorul unde s-a prăbuşit avionul pentru că îl survolase cu planorul".

avion prabusit in franta copilot andreas lubitz
avion prabusit in franta copilot andreas lubitz

Un alt cotidian francez, Metro News, susţine că Andreas Lubitz mergea în vacanţă cu părinţii lui de la vârsta de nouă ani la clubul aeronautic din Sisteron, situat la 69 de kilometri de Le Vernet, o localitate din apropierea locului în care s-a prăbuşit avionul în Franţa.

Un prieten al părinţilor copilotului a declarat pentru Metro News că Lubitz venea cu părinţii şi locuia într-un camping al clubului aeronautic. El era descris drept un „băiat normal" de către cei care în cunoşteau. Ulterior, Lubitz s-a alăturat clubului din Seyne-les-Alpes, tot împreună cu părinţii.

În regiune se află numeroase cluburi aeronautice, unde turiştii germani pasionaţi de acest sport vin încă din luna martie.

Cele două cluburi din Sisteron şi Montabaur fiind înfrăţite, „părinţii lui veneau să zboare cu planorul", mărturiseşte Francis Keser, de la clubul din Sisteron. „Nu vom putea înţelege niciodată o asemenea nebunie", a precizat el, adăugând: „Încep să apară numeroase coincidenţe. Dacă a venit la clubul din Seyne, este tulburător. Există probabil o legătură", a adăugat el.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite