La cererea guvernului Franţei, compania franceză LVMH renunţă la achiziţionarea brandului american de bijuterii de lux Tiffany & Co
0Directorul financiar al LVMH, Jean-Jacques Guiony, a anunţat miercuri că nu mai este posibil ca cel mai mare grup de lux din lume să poată duce la bun sfârşit achiziţionarea brandului american de bijuterii de lux Tiffany & Co, pentru 16 miliarde de dolari, după ce Guvernul francez a cerut să amâne termenul limită pentru finalizarea tranzacţiei, transmite Reuters.
Compania franceză LVMH a precizat că Board-ul său a primit o scrisoare de la Ministerul de Externe al Franţei în care i se cere să amâne achiziţionarea Tiffany după data de 6 ianuarie 2021, din cauza ameninţărilor SUA privind impunerea de tarife vamale suplimentare la produsele franţuzeşti.
De asemenea, Tiffany a cerut LVMH să amâne încheierea afacerii până în 31 decembrie 2020, după ce termenul limită fusese deja extins până în 24 noiembrie 2020.
Board-ul companiei franceze a informat că a decis să respecte condiţiile iniţiale ale acordului, conform cărora tranzacţia trebuie finalizată până în 24 noiembrie 2020.
"Ţinând cont de situaţia actuală, LVMH nu va mai fi în măsură să realizeze achiziţia Tiffany", se arată în comunicatul companiei franceze.
"Tranzacţia nu poate avea loc. Ni se interzice finalizarea acordului", le-a spus jurnaliştilor Guiony.
Achiziţia trebuia finalizată până în 24 noiembrie, dar LVMH a explicat că Ministerul de Externe al Franţei i-a cerut să amâne finalizarea până la începutul lunii ianuarie 2021, pentru a sprijini negocierile comerciale cu SUA.
Guiony, care a afirmat că reprezentanţii LVMH s-au întâlnit cu ministrul de Externe al Franţei, Jean-Yves Le Drian, pentru a discuta problema, a adăugat că grupul trebuie să se conformeze solicitărilor Guvernului, dar nu vrea să extindă termenul limită dincolo de 24 noiembrie, şi, ca rezultat, va renunţa la afacere.
LVMH deţine, printre altele, brandurile Louis Vuitton şi Bulgari. Tranzacţia ar fi permis majorarea prezenţa companiei pe piaţa din SUA şi extinderea celei mai mici afaceri a LVMH, divizia de bijuterii şi ceasuri, din care fac parte brandurile Bulgari şi Tag Heuer.
Tiffany, înfiinţată la New York în 1837, cu peste 300 de magazine pe plan global şi cunoscută în urma filmului în care a jucat celebra actriţă Audrey Hepburn, era una dintre cele mai căutate firme pentru preluări.
Franţa intră într-o nouă dispută cu Statele Unite pe care le acuză că vor să submineze discuţiile internaţionale referitoare la impozitarea transfrontalieră, necesară în cazul multinaţionalelor.
Franţa a cerut UE să pregătească o taxă la nivel european dacă negocierile privind taxarea multinaţionalelor din domeniul tehnologic vor eşua.
Un număr de aproape 140 de ţări negociază prima reformă a regulilor fiscale internaţionale din ultima generaţie, pentru a ţine cont de dezvoltarea marilor companii de tehnologie, cum sunt Google şi Amazon.
În condiţiile în care Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) trebuie să prezinte luna viitoare un proiect de acord, obiectivul de a ajunge la un acord până la sfârşitul acestui an pare tot mai dificil.
SUA protejează însă aceste multinaţionale şi a cerut întreruperea discuţiilor la începutul acestui an, după ce a sugerat că acordul trebuie să includă un mecanism de participare voluntară pentru companiile americare.
”Este foarte clar, Statele Unite nu doresc un acord referitor la taxa digitală în cadrul OCDE. Aşa că creează obstacole care ne împiedică să ajungem la un acord, chiar dacă lucrările tehnice sunt gata”, a declarat ministrul francez de Finanţe Bruno Le Maire.
În absenţa unui acord global, unele ţări europene au urmat exemplul Franţei, creând propria taxă pe serviciile digitale. Dar, pentru că a procedat în acest fel, Franţa a fost avertizată de Satele Unite cu aplicarea unor tarife punitive.
Le Maire a reluat însă un apel la adresa statelor UE de a continua eforturile de înfiinţare a unei taxe pe serviciile digitale la nivelul UE, dacă nu va avea loc un acord internaţional.