Cel mai mare avion de linie nu se va mai fabrica

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Airbus A 380
Airbus A 380

Producătorul european de aeronave Airbus a anunţat că va opri fabricarea avionului A380 superjumbo", cea mai mare aeronavă de pasageri din lume, care nu a înregistrat succesul scontat, astfel că ultimul exemplar va fi livrat în 2021.

Decizia vine după ce Emirates, cel mai mare client pentru A380, a redus numărul de aparate comandate. Într-o declaraţie emisă joi, Airbus a declarat că Emirates îşi comenzile de A380 de la 162 la 123 de aeronave. Constructorul european va mai produce 17 avioane A380, 14 pentru Emirates şi trei pentru compania japoneză ANA. Tom Enders a subliniat că Airbus va continua să susţină A380 atâta timp cât rămâne în serviciu.

 "Pasagerii din întreaga lume iubesc să zboare pe această aeronavă mare, de aceea anunţul de astăzi este dureros pentru noi şi comunităţile A380 din întreaga lume", a declarat CEO-ul companiei Tom Enders.

Gigantul aerospaţial a declarat că impactul deciziei a fost încorporat în mare parte în rezultatele firmei din 2018, cu un profit net de 3 miliarde de euro, cu aproape 30% mai mult faţă de anul precedent. Airbus a anunţat că va livra în acest an între 880 şi 890 de avioane comerciale noi.

 Airbus a declarat că va începe discuţiile cu partenerii sociali cu privire la 3.000 - 3.500 de locuri de muncă potenţial afectate în următorii trei ani. Compania nu a specificat ce locuri de muncă sau locaţii ar fi afectate. Dar spune că producţia sporită a modelului A320 şi noua comandă de la Emirates Airline ar oferi "un număr semnificativ de oportunităţi de mobilitate internă".

Cel mai mare avion de pasageri din lume, cu până la 544 de locuri şi un un preţ de catalog de 436 milioane de dolari, Airbus A380 a fost lansat în 2007.

Primul zbor comercial al avionului A380 a avut loc în 2007, iar modelul a fost apreciat de pasageri, dar a fost complicat şi costisitor de construit. Producţia a fost împărţită în diferite locaţii europene, cu asamblarea finală şi finisarea la Toulouse sau la Hamburg.

Companiile aeriene şi-au redus treptat comenzile pentru A380, industria preferând avioane mai mici.

Pe piaţă, spun analiştii, tendinţa este de a opera aeronave pe distante lungi cu doua motoare, cum sunt modelele 787 si 777 de la Boeing sau Airbus A330 si A350.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite