Carne stricată din China pentru lanţurile de restaurante McDonald's şi KFC

Carne stricată din China pentru lanţurile de restaurante McDonald's şi KFC

Fabrică de procesare a alimentelor din Shanghai FOTO CNN

Aproape jumătate din fabricile de procesare a alimentelor din China nu reuşesc să îndeplinească standardele internaţionale minime privind siguranţa alimentelor, arată un nou studiu.

Ştiri pe aceeaşi temă

„AsiaInspection“, organizaţie de control a calităţii, spune că 48% din „câteva mii“ de inspecţii şi teste făcute în China anul trecut, au arătat că nu se îndeplinesc cerinţele stipulate de clienţii lor, cum ar fi companiile occidentale de fast-food.
 
Evident, există poveşti de groază. Am găsit fabrici în care nu se ştie nimic despre standardele de igienă. Oamenii manevrează alimentele fără mănuşi, fără nimic“, a declarat telefonic pentru CNN Mathieu Labasse, vicepreşedintele „AsiaInspection“.
 
Potrivit lui Labasse, există numeroase motive pentru încălcarea standardelor internaţionale. În unele cazuri, testele de laborator au descoperit niveluri anormal de mari de pesticide, de antibiotice, de metale grele, de bacterii sau virusuri care pot supune consumatorii unui risc imens. Printre alte încălcări ale regulilor se numără şi etichetarea greşită, colorarea anormală şi aromele în exces şi, în cazul fructelor de mare, adăugarea apei pentru a face produsele să cântărească mai mult.
 
China a avut probleme cu siguranţa alimentelor şi în trecut. Cel mai recent caz a implicat o fabrică de procesare a cărnii, deţinută de SUA, care a fost acuzată că vinde carne stricată clienţilor, printre care se numărau lanţuri de restaurante McDonald's, Starbucks, KFC şi Pizza Hut.
 
Vedem că atenţia creşte, dar nu vedem nicio îmbunătăţire încă“, spune Labasse.
 
Situaţia extrem de fragmentată a industriei de procesare a alimentelor din China (ţara are 500.000 de companii de producere şi procesare alimente, din care 70% au mai puţin de 10 angajaţi) a complicat şi controlul autorităţilor, dar a împiedicat şi cumpărătorii străini să înţeleagă cu adevărat situaţia, potrivit lui Labasse.
 
Companii ca McDonald's sau KFC ţin producătorii la distanţă. Aşadar, cunosc persoana cu care comunică zilnic, dar habar n-au de ce se petrece în spate“, adaugă Labasse.
 
„Cumpărătorii îşi concentrează eforturile pe persoana cu care au semnat un contract, dar ar trebui să se concentreze şi pe preluarea controlului întregului lanţ de producere şi să ajungă până la al patrulea nivel al furnizorilor“, explică Labasse.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările