Dan Popi şi-a transformat hobby-ul într-o meserie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Se află pe locul 20 într-un top al producătorilor europeni Deşi e patronul unei case de discuri, poate cea mai de renume (Cat Music - Media Services), Dan Popi este un personaj atipic

Se află pe locul 20 într-un top al producătorilor europeni

Deşi e patronul unei case de discuri, poate cea mai de renume (Cat Music - Media Services), Dan Popi este un personaj atipic pentru showbiz-ul românesc. Spune lucrurilor pe nume. Recunoaşte că succesul care l-a adus pe culmi s-a numit O-Zone, mărturiseşte că nu ascultă toate CD-urile demo care vin pe adresa firmei şi mai spune că în 2007 nu l-a impresionat nimic din punct de vedere muzical. Dan Popi nu s-a temut de o discuţie sinceră...

Anca Bejan Când aţi intrat în showbiz?
Cu muzica, din 1993. Dar propriu-zis, de când am lansat prima trupă, BUG Mafia, în 1996.

Cum s-au schimbat lucrurile pπnă acum?

Atunci era mai simplu. Publicul simţea nevoia unei schimbări, muzica uşoară simţea nevoia de muzică românească mai vie. Însă între timp a trecut vârful ăsta de interes, iar acum trebuie să vii cu o piesă de foarte bună calitate ca să uimeşti pe cineva.

Care ar fi, deci, reţeta succesului?

Originalitatea. Dar trebuie să fii original în idee, nu şi în realizare. Realizarea trebuie să fie aproape de curent. E greu să fii original după atâţia ani de muzică. Cine reuşeşte, însă, trece strada showbiz-ului.

Ce v-a atras atenţia în 2007?

Nimic.

Dar în 2006?
Cronologic vorbind, ultimul artist care m-a impresionat cu adevărat a fost Cleopatra Stratan.

Aveţi probleme cu radiourile care nu vor să difuzeze piese?

Radiourile îşi apără propria afacere. Şi nu este vina unui radiou sau a altuia că nu difuzează ce ne-am dori noi să difuzeze. E vina întregii pieţe de radio că s-a dezvoltat disproporţionat. Adică toţi dau cam acelaşi lucru. Dar dau ceea ce şi-au propus să difuzeze.

Ce trebuie să cânte un artist ca să fie difuzat?
Ceva care să se încadreze într-un soi de curent principal, care la noi e definit printr-un dance, pop, R&B cπt mai banal cu putinţă, ca să nu deranjeze curgerea obişnuită a programului. Dacă nu te încadrezi acolo, nu ai nici o şansă. Dacă se întπmplă să fii trecut de 30-35 de ani, iară nu ai nici o şansă. Nu trebuie să cπnţi neapărat ceva bătrπnesc, tu însuţi eşti bătrπn şi atunci sigur că avem o problemă. Şi proporţia muzicii romπneşti în totalul difuzărilor s-a diminuat. De la un 30-35% în 2000, acum suntem undeva la 10-12%.
De cπnd e Media Services, din 1996?
Nu, firma e înfiinţată în anul 1991.
Cum s-au pus bazele?
Am transformat un hobby, muzica, într-o meserie, ceea ce îi doresc oricui.

A fost greu pe vremea respectivă?

Cπnd îţi place ce faci nu mai pare aşa greu. La început n-am avut nici un angajat. Făceam totul eu cu asociatul meu şi cu fosta mea soţie. Răspundeam şi la telefon, trimiteam şi faxuri, căram şi baxuri cu casete...

Aţi mai lua-o de la început?
În acelaşi domeniu nu, pentru că ar fi ca şi cum ai împinge acelaşi bolovan la deal. Dar am făcut asta într-un alt domeniu, ce-i drept, conex, dar foarte diferit: acela al organizării de spectacole.

Ascultaţi CD-uri demo...?
Mai ascult, e distractiv, dar trebuie să vă mărturisesc că n-am reuşit să semnez cu nici un artist fără să n-aibă o recomandare...
De ce?
E şi aici un fel de piramidă care se dezvoltă şi e puţin probabil să ajungă cineva glonţ la mine fără să fi încercat în prealabil în altă parte, să-l fi remarcat cineva înaintea mea.

Ce vroiaţi să deveniţi cπnd eraţi mic?
Bună întrebare. Mi-ar fi plăcut să fiu arhitect, era să dau şi la Filosofie-Istorie. Dar am devenit inginer, deşi n-am profesat niciodată.

Dan Popi este un om influent în showbiz. Mulţi artişti îşi doresc să aibă şansa unei întπlniri cu acesta. Iar cπnd asta se întπmplă, ne dăm uşor seama: auzim că o nouă melodie a devenit hit.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite