Refrenele mileniului trei, compoziţii de doi lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Brazilianul Michel Telo, interpretul piesei „Ai Se Eu Te Pego“. FOTO Reuters
Brazilianul Michel Telo, interpretul piesei „Ai Se Eu Te Pego“. FOTO Reuters

PUERIL Melodiile „cu lipici“ cuceresc rapid planeta, în special prin intermediul internetului. După „Gangnam Style“, apar noi virale precum „Pulcino Pio“, „One Pound Fish“ sau „Binidităt“. Secretul succesului: ele sunt ca nişte cântece pentru copii, uşor de reţinut, dar supraprodus muzical.

Moda melodiilor „cu lipici“ continuă şi în 2013, care vine cu noi clipuri care devin virale pe internet. În noul an intrăm în lumea animalelor cu melodia italienilor „Pulcino Pio“/ „Puiul piu“ şi piesa „One Pound Fish“, cântată de pakistanezul Muhammad Shahid Nazir. 

Melodia „Pulcino Pio“ a fost lansată în luna iulie a anului trecut de Radio Globo şi este cântată de actriţa şi prezentatoarea TV Morgana Giovannetti. Piesa este o parodie a melodiilor foarte comerciale apărute în ultima vreme pe piaţa muzicală. 

Astfel, deşi melodia „Pulcino Pio“ a avut scopul de a atrage atenţia asupra fenomenului şi de a încerca să schimbe ceva, s-a transformat ea însăşi într-una comercială.

„Pulcino Pio“ dispune de un videoclip animat, care pare destinat mai mult copiilor, însă adoptat şi cântat de adulţi. Videoclipul face o prezentare scurtă a animalelor domestice, acompaniată de onomatopeele specifice fiecăreia.

Piesa a prins foarte bine în Italia, menţinându-se în top 10 timp de 13 săptămâni. „Pulcino Pio“ are deja peste 50 de milioane de vizualizări şi a fost recompensată cu un disc de aur şi două discuri de platină. Piesa italienilor dispune de o adaptare şi în limba română, „Puişorul Piu“, realizată de echipa Radio 21. Şi acum, că tot e moda puilor şi a găinilor, „Puişorul Piu“ pare să aibă impact şi asupra modei din România.

Cea mai recentă apariţie pe YouTube este melodia pakistanezului Muhammad Shahid Nazir „One

Pound Fish“/ „Peşte la o liră“. Melodia pakistanezului are o poveste aparte. Muhammad Shahid Nazir este vânzător într-un magazin unde se vinde peşte, iar ideea melodiei i-a venit după ce şeful său i-a cerut să facă un slogan prin care să atragă cât mai mulţi clienţi. Acesta nu a stat prea mult pe gânduri şi a creat versurile care acum sunt cântate deja de milioane de oameni. Traduse, versurile melodiei sună la fel ca o chemare a unei vânzătoare din piaţă. „Veniţi, veniţi, doamnelor/ Doar o liră peştele/ Veniţi să aruncaţi o privire/ O liră peştele/ Foarte bun şi foarte ieftin/ Îţi dau şase peşti la cinci lire, deşi unul costă o liră.“ Melodia pakistanezului a devenit viral în decembrie, ajungând la 15 milioane de vizualizări în doar o lună.

Românii s-au adaptat „bini di tăt“
Românii nu se lasă nici ei mai prejos, iar piese pline de umor apar tot mai des. Una dintre ele ar fi melodia lui Skizzo Skillz „Binidităt“, care ne încântă cu versuri ce stâlcesc limba română şi spun povestea unui băiat însurat dornic de aventuri cu fete frumoase în cluburi. 

„Azi cred c-o să moară fetilii/ M-am îmbrăcat frumos, asortat cu ghetilii/ Şapca pe ochi, ochelarii fumurii/ Bluza strâmbă, să nu uităm scobitorilii/ Intru-n club bă să moară şmecherii/ Cine-s fetilii? Le invit lângă mine me/ Le zic baby, lasă sentimentilii/ Sex direct eu nu vreau sofitichetilii (bini băă)/ Barman dă-i cu alcooalelii că mi-am lăsat nevasta acasă cu oalelii“, sună versurile melodiei care are mare succes şi este difuzată des la radiourile din România.

Dacă v-au uimit aceste versuri, puteţi „Stinge lumina“, precum ne îndeamnă cântăreaţa Ruby, o nouă apariţie în showbizul românesc, şi să visaţi la „Caii verzi pe pereţi“, ultimul hit scos de Smiley împreună cu Alex Velea şi Don Baxter.

Azi cred c-o să moară fetilii/M-am îmbrăcat frumos, asortat cu getilii/Şapca pe ochi, ochelarii fumurii/ Bluza strâmbă, să nu uităm scobitorilii. Versurile melodiei „Binidităt“ 

Explicaţia specialiştilor: dăm în mintea copiilor

Tendinţa este clară, susţin specialiştii, în ciuda protestelor din ce în ce mai stinse ale vedetelor valului trecut. „Ce se întâmplă în momentul acesta în muzică nu mă miră absolut deloc, fiind un om care e conectat în permanenţă la trenduri şi la toată forfota asta a lucrurilor mai mult sau mai puţin imbecile care se viralizează pe net.

gangnam style reuters

Spre exemplu, celebrul «Gangnam Style» are nişte referinţe destul de clare, intrate de multă vreme în pop culture-ul adolescentin. Aşa că nu este deloc anormal succesul unor piese de genul acesta, dacă analizăm contextul uman-social în momentul 2012“, spune George Andreescu, producător muzical şi DJ la Pro FM.

Oare unde o să se ajungă? Răspunsul ni-l dă tot George Andreescu. „Cel mai potrivit răspuns a venit de la cel mai bun producător  român de dubstep, pe numele lui Planet H, care, confesându-mi-se, a zis, cu o vădită tristeţe în glas:  «Hiturile anului 2013 vor fi ca nişte cântece pentru copii, monosilabice şi supraproduse muzical». Şi are dreptate, uitaţi-vă la Nicki Minaj!“, conchide DJ-ul de la Pro FM.

Muzică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite