Monica Anisie, aviz negativ pentru funcţia de ministru al Educaţiei. A primit 14 voturi pentru şi 15 împotrivă

Monica Anisie, aviz negativ pentru funcţia de ministru al Educaţiei. A primit 14 voturi pentru şi 15 împotrivă

Audierea în comisia de specialitate din Parlament a Monicăi Anisie are loc marţi FOTO: gov.ro.

Audierea Monicăi Anisie, propunerea pentru Ministerul Educaţiei, are loc marţi, în Parlament. Aceasta va fi audiată la ora 14:00.

Ştiri pe aceeaşi temă

UPDATE: Monica Anisia primit 14 voturi pentru, o abţinere şi 15 voturi împotrivă. 

La ora 14:00 a început audierea în faţa comisiilor de specialitatea a Monicăi Anisie. 
 
„Vă mulţumesc că mi-aţi dat ocazia să vin din nou în faţa dumneavoastră, la trei luni după preluarea mandatului”, a precizat Anisie.  Aceasta  prezintă raportul din cele 3 luni. 
 
„Imediat ce am ajuns la conducerea ministerului, am realizat ceea ce v-am promis când am fost audiată în comisie. am aprobat, prin ordin de ministru, manualele restante pentru a asigura livrarea acestora într-un timp cât mai scurt către elevii de clasa a VII-a. Apoi, am demarat procedura de realizare a manualelor pentru elevii de clasa a VIII-a care încep anul şcolar în 2020”, a mai spus candidata.  
 
Anisie precizează şi că a luat măsuri pentru profesori. „Am declanşat debirocratizarea din sistemul preuniversitar. Am considerat că este necesară debirocratizarea activităţii cadrelot didactice pentru a avea un act educaţioanl de calitatea, întrucât profesorii se plând că sunt împovăraţi de hârtii”, a precizat Anisie. „Mi-am propus să degrevez profesorii de sarcinile administrative”. Aceasta a precizat că a construit un grup de lucru interdisciplinar pentru debirocratizarea sistemului. 
 
Anisie a mai precizat că sunt în curs de modificare acte normative pentru simplificarea activităţii profesorilor 
 
Totodată, aceasta a mai vorbit şi despre simplicarea rapoartelor ARACIP. „De aceea, împreună cu ARACIP am realizat un plan de simplicare a procesului de evaluare a calităţii”, a mai declarat Anisie 
 
Un alt obiectiv realizat a fost eliminarea discriminării elevilor privind accesul la învăţământul liceal. „Îmi doresc ca învăţământul profesional dual şi cel tehnic să se dezvolte natural şi să nu devină un batalion disciplinar pentru copiii care nu obţin media 5 la admitere”, a mai spus aceasta. 
 
O altă măsura despre care Monica Anisie a vorbit este transparentizarea procedurii de admitere a copiilor în clasa pregătitoare. „Se urmăreşte evitarea anumitor situaţii atipice, cum ar fi suprapopularea unor clase în detrimentrul altor clase şi segregarea. Aşa, este posibil, cred să descurajăm şi fenomenul „vizelor de flotant”, a mai declarat ministrul propus. 
 
„Am constituit numeroase grupuri de lucru la nivelul Ministerului şi am deschis mai multe fronturi în ceea ce priveşte crearea unui act educaţional de calitate. Totodată, am creat un grup de lucru pentru combaterea bullying-ului în şcoli”, a mai declarat Anisie. 
 
Anisie a mai spus că şi-a asumat demararea procesului de evaluare a şcolilor doctorale. Aceasta spune că a fost atenţionată de către colegii săi din minister că la 1 ianuarie 2020 e pericolul ca acestea să se închidă, din cauza acreditării. Aşadar, a solicitat la ARACIS acreditarea cu termene şi obiective clare. „Momentan, metolodogia a fost transmisă către Monitorul Oficial iar în timp de 45 de zile de la publicare, ARACIS are obligaţia să evalueze şcolile doctorale”, a mai spus candidata. 
 
„Pornesc de la premisa că următorul mandat este unul scurt, aşa că măsurile pe care le-am propus sunt, cred eu, unele realiste şi care se pot realiza în foarte scurt timp”, a declarat Anisie.
 
Măsurile propuse de aceasta sunt: 
 
  • Elaborarea strategiei pentru educaţie timpurie
  •  Autorizarea şi funcţionarea creşelor şi formarea de educatori
  • Asigurarea normelor de igienă în şcoli
  • Profesionalizarea carierei didactice prin lansarea unui proiect pilot în acest sens
  • Reintroducerea experţilor internaţionali ca măsură obligatorie în evaluarea granturilor 
 
Mai mulţi deputaţi au propus întrebări despre modalităţile de revitalizare a învăţământului public, despre strategia educaţiei timpurie şi despre ghidul de evaluarea a şcolilor doctorale. 
 
Senatoarea Ecaterina Andronescu, fost ministru al Educaţiei, spune că segregarea elevilor nu există de facto, în şcoli, însă este nevoie de eventuale măsuri dacă este  posibil să apară situaţii de acest fel. 
 
 
Referitor la evaluarea şcolilor doctorale, Anisie a precizat că speră ca metodologia de evaluare să fie publicată în Monitorul Oficial în cel mai scurt timp. Apoi, privind creşterile salariale din sistem, Anisie a dat asigurări că aceltea se vor realiza curând. 
 
Privind situaţia doctorului Mircea Beuran şi plasarea acestuia în arest la domiciliu, Monica Anisie a precizat următoarele: „Beurean era preşedintele comisiei pentru Medicină din CNATDCU. Imediat ce s-a luat măsura reţinerii, am solicitat secretarului CNATDCU, pentru a nu pune în imposibilitate funcţionarea comisiei, să transmită preşedintelui CNATDCU solicitarea de a prelua preşedinţia comisiei vicepreşedintele, aşa cum prevede cadrul legal. Regulamentul CNATDCU nu prevede situaţii de suspendare a preşedintelui din funcţie, în astfel de situaţii, dar am transmis adresa către preşedinte şi aştept un răspuns de la acesta. Avem în vedere şi modificarea acestui regulament al CNATDCU, pentru ca în felul acesta să avem baza legală ca în astfel de situaţii să luăm măsurile aşa cum ar trebui”, a mai spus ministrul demis şi nou-propus. 
 
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: