Ministerul Educaţiei transmite lămuriri privind evaluarea CV-urilor candidaţilor la funcţia de director sau director adjunct

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Educaţiei a transmis, săptămâna aceasta, Inspectoratelor Şcolare Judeţene, clarificări privind evaluarea CV-ului candidaţilor la concursul de ocupare a funcţiilor de director şi director adjunct. Asta, după ce, argumentează purtătorul de cuvânt al Ministerului, Mirabela Amarandei, au fost ridicate numeroase întrebări legate de această secţiune a concursului.

Adresa este semnată de pe 15 septembrie şi a fost transmisă tuturor inspectoratelor şcolare. 

„Cum am primit numeroase întrebări legate de concursul pentru directori, ne-am gândit că cea mai eficientă cale de a veni în întâmpinarea tuturor nelămuririlor ar fi o notă transmisă inspectoratelor şcolare judeţene, care să clarifice evaluarea CV-ului candidaţilor. Alături de câţiva inspectori şcolari generali şi inspectori de resurse umane, Monica Anisie, Secretarul de Stat pentru preuniversitar, a încercat să explice cele mai dezbătute secţiuni din CV”, a scris purtătorul de cuvânt al Ministerului Educaţiei, pe pagina sa de Facebook.

„Una dintre cele mai importante precizări vizează criteriul de vârstă. Astfel, în vederea respectării principiului egalităţii de tratament pentru toţi salariaţii (prevăzut de Codul Muncii), se pot înscrie pentru susţinerea concursului inclusiv cadrele didactice care, în anul şcolar 2016-2017, au obţinut acordul pentru menţinerea în activitate, ca titular, în funcţia didactică, până la 3 ani peste vârsta standard de pensionare.

De asemenea, am adus o serie de clarificări referitoare la referinţele bibliografice valabile pentru proba scrisă. Astfel, în vederea pregătirii acestei probe, candidaţii vor parcurge capitolele 1,2,3,4 şi 8 din volumul Leadership şi management educaţional. Teorii şi practici actuale de T. Bush (Editura Polirom, Iaşi, 2015), capitolul 9 din volumul Învăţarea vizibilă de J. Hattie (Editura Trei, Bucureşti, 2014) şi capitolul 4 din Analiza sistemului de învăţământ preuniversitar din România din perspectiva unor indicatori statistici. Politici educaţionale bazate pe date, autori O. Apostu et al. (Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Editura Universitară, Bucureşti, 2015). Resursele bibliografice privind legislaţia sunt utile doar pentru pregătirea interviului.

Referitor la proba de evaluare a CV-ului susţinută în faţa comisiei judeţene de concurs, criteriul Participare la stagii de formare/perfecţionare în specialitate şi/sau management educaţional în străinătate vor fi punctate şi vizitele de studiu, participarea la sesiuni/grupuri de lucru, la schimburi de experienţă sau la conferinţe. La criteriul Studii acelaşi regim de punctare îl vor avea şi cursurile efectuate, în regim postuniversitar, în cadrul departamentului pentru pregătirea personalului didactic.

În ceea ce priveşte cunoaşterea unei/unor limbi străine de circulaţie internaţională dovedită prin documente emise de o autoritate în materie, se acordă punctajul maxim şi candidaţilor care prezintă în foaia matricolă/suplimentul diplomei de licenţă/absolvire o limbă străină de circulaţie internaţională studiată ca disciplină pe parcursul studiilor”, arată Ministerul Educaţiei.

Totodată, Ministrul Educaţiei a publicat modele de itemi pentru proba scrisă a acestui concurs. 

Exemenele pentru directori, premieră de la Revoluţie

Este prima oară, după Revoluţie, când pentru ocuparea funcţiei de director de şcoală, profesorii vor susţine un examen cu subiecte elaborate la nivel naţional.Cu toate că acestea trebuiau date încă de la intrarea în vigoare a Legii Educaţiei Naţionale din 2011. 

„Acum aplicăm legea, pentru că aceste concursuri sunt prevăute în Legea Educaţiei Naţionale. Din câte ştiu eu, nu au mai avut loc concursuri din 2008. Până acum directorii erau delegaţi pe o perioadă determinată de către Inspectoratele şcolare, fără a fi vreun concurs propriu-zis, fără transparenţă. Impactul va fi mare, pentru că profesorii văd că aplicăm legea şi că selecţia va fi în funcţie de valoarea celor care se înscriu la concurs”, a declarat pentru „Adevărul” ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru. 

Demersuri pentru împiedicarea concursurilor

Comisia de Învăţământ a introdus un amendament la Legea Educaţiei prin care concursurile pentru ocuparea funcţiei de director şcolar ar putea fi amânate până în vara anului 2017.

„Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director şi de director adjunct se organizează numai după finalizarea semestrului II, la începutul noului an şcolar”, prevede noul aliniat al articolului 257 din Legea 1/2011, indrodus ca amendament de Comisia de Învăţământ a Senatului, condusă de Ecaterina Andronescu, arată Mediafax.

Amendamentul a iscat scandal atât printre susţinătorii procedurii de concurs din toamnă, dar şi în tabăra PNL care acuză falsificarea semnăturii secretarului de Comisie, Dumitru Oprea (PNL), pe raportul privind modificarea Legii Educaţiei.

Oprea a precizat că nu a participat la şedinţa de miercuri a comisiei, care s-a întrunit imediat după şedinţa de plen, şi nici nu a ştiut ce este pe ordinea de zi. Oprea a cerut procesul verbal al şedinţei unde în dreptul numelui său apare o semnătură care nu este a lui şi menţionează că nu a delegat nimănui dreptul de semnătură. 

Calendarul concursului

Peste 400 de profesori s-au înscris în primele trei zile pentru concursurile de directori generali şi adjuncţi, la nivel naţional fiind vacante 6.500 de prosturi de directori generali şi 2.500 de directori adjuncţi, potrivit purtătorului de cuvânt al MENCS, Mirabela Amarandei.

Înscrierile la concurs au început pe 13 septembrie, iar data-limită de depunere a dosarelor este 2 octombrie. 

Potrivit calendarului aprobat de Ministerului Educaţiei, proba scrisă este pe 12 octombrie, iar interviul şi evaluarea CV-ului se vor desfăşura în perioada 17 octombrie - 17 noiembrie.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite