Ministerul Educaţiei, către Iohannis: Trimiterea la Profesională a elevilor care nu au luat 5 la Evaluarea Naţională le oferă un drum mai bun în viaţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Educaţiei susţine că măsura referitoare la elevii care nu obţin media 5 la Evaluarea Naţională a fost luată pentru a oferi „un drum mai bun în viaţă elevilor aflaţi la final de gimnaziu". Conform măsurii, învăţământul profesional devine singura opţiune pentru aceşti elevi.

Măsura „a fost concepută tocmai pentru a le oferi acestora o şansă în plus de a învăţa o meserie, urmând ca apoi să îşi suplimenteze pregătirea, în funcţie de evoluţia propriilor competenţe, inclusiv prin studii teoretice şi prin susţinerea examenului naţional de Bacalaureat. (...) Este regretabil faptul că în aceste zile au fost lansate în spaţiul public opinii politice care tind să inducă în eroare şi să genereze panică în rândul elevilor şi părinţilor cu privire la opţiunile tinerilor în procesul de educare", transmite ministerul. 

Ministerul Educaţiei Naţionale face, într-un comunicat de presă transmis vineri, mai multe precizări în legătură cu emiterea ordinului de ministru nr. 4.948/2019 privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat, arătând că datele centralizate până în prezent de MEN arată că elevii de clasa a VIII-a care au fost repartizaţi la licee cu profiluri teoretice, având media de admitere sub 5, au promovat în proporţie foarte mică examenul naţional de Bacalaureat.

„Prin urmare, aceşti tineri rămân cu posibilităţi limitate de a intra pe piaţa muncii sau de a îşi continua studiile. Este regretabil faptul că în aceste zile au fost lansate în spaţiul public opinii politice care tind să inducă în eroare şi să genereze panică în rândul elevilor şi părinţilor cu privire la opţiunile tinerilor în procesul de educare", arată MEN.

Conform sursei citate, măsura luată de MEN oferă un drum mai bun în viaţă elevilor aflaţi la final de gimnaziu.

„Ea a fost concepută tocmai pentru a le oferi acestora o şansă în plus de a învăţa o meserie, urmând ca apoi să îşi suplimenteze pregătirea, în funcţie de evoluţia propriilor competenţe, inclusiv prin studii teoretice şi prin susţinerea examenului naţional de Bacalaureat. Aşadar, niciun elev nu va avea viitorul blocat", scrie în comunicatul ministerului.

De asemenea, MEN arată că metodologia privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat în anul şcolar 2020-2021 a fost dezbătută în Comisia de Dialog Social de la nivelul MEN, primind avizul favorabil al partenerilor sociali, o singură asociaţie de elevi prezentând obiecţii.

În ceea ce priveşte cadrele didactice care au obţinut note sub 5 la concursul de titularizare din 2019, MEN precizează că acestea nu sunt nici repartizate, nici încadrate pe post. Participarea profesorilor la concursul de suplinire organizat de inspectoratele şcolare judeţene pentru posturile rămase vacante nu poate fi îngrădită, însă încadrarea pe un post într-o unitate de învăţământ depinde de acest concurs, în sensul că un candidat trebuie să obţină cel puţin nota 5 pentru a fi angajat.

„Scopul Ministerului Educaţiei Naţionale este să susţină creşterea standardelor în educaţie şi stabilirea traseelor educaţionale optime pentru elevi. De aceea, facem un apel către clasa politică să dea dovadă de mai multă responsabilitate şi să nu interpreteze în cheie electorală măsuri atât de importante pentru viitorul elevilor! Sperăm, totodată, că obiectivul politicienilor care critică ordinul de ministru sus-menţionat nu este cel de a încuraja mediocritatea şi lipsa de performanţă şcolară şi suntem, ca întotdeauna, deschişi unor propuneri realiste şi constructive", se încheie comunicatul MEN.

Administraţia Prezidenţială a criticat, vineri, ordinul Ministerului Educaţiei Naţionale care prevede ca elevii cu note de 5 la Evaluarea Naţională să urmeze învăţământul profesional şi afirmă că ”guvernarea PSD continuă experimentele nocive în educaţie”. ”Repartizarea automată a elevilor cu note sub 5 la Evaluarea Naţională în învăţământul profesional este un demers mai degrabă segregaţionist, care nu ţine cont de individualitatea fiecărui elev”, a transmis Administraţia Prezidenţială.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite