Elevii protestează la Guvern şi cer soluţii pentru noul an şcolar 2020-2021

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Elevii cer autorităţilor să vină cu un scenariu concret privind redeschiderea şcolilor FOTO Captura video
Elevii cer autorităţilor să vină cu un scenariu concret privind redeschiderea şcolilor FOTO Captura video

Protest în faţa Guvernului al reprezentanţilor elevilor. Mai sunt câteva săptămâni până la redeschiderea şcolilor şi elevii cer autorităţilor să prezinte un plan concret privind anul şcolar 2020-2021. În acest context, reprezentanţi ai Asociaţiei Elevilor din Bucureşti vor protesta în faţa Guvernului şi vor cere să li se prezinte soluţii concrete pentru noul an şcolar.

Alex Rădulescu, preşedintele Asociaţiei Elevilor Bucureşti – Ilfov a declarat pentru Digi24 că trebuie descentralizate măsurile şi că toţi elevii trebuie să aibă acces la dispozitive mobile şi la internet. Orele nu se pot desfăşura doar fizic, scenariul privind învăţământul hibrid sau exclusiv online va fi fezabil doar dacă aceste condiţii vor fi îndeplinite, a spus Rădulescu. El a adăugat că li s-a promis participarea la o discuţie pe această temă la Ministerul Educaţiei, dar nu au mai fost chemaţi.

Mai multe asociaţii de elevi din ţară vor trimite la Bucureşti scrisori cu revendicările lor. Elevii din Constanţa vor trimite şi un ceas, pentru a transmite, simbolic, că timpul trece şi că trebuie luate decizii rapid. Sabina Spătariu, preşedinta Asociaţiei Elevilor Constanţa, a declarat că nu au fost consultaţi suficient. „Suntem în august, ar trebui să avem un plan concret. Optăm pentru soluţie descentralizată - unde sunt cazuri puţine, să se meargă fizic la şcoală, unde sunt multe, să se opteze pentru şcoala online în totalitate. Fizic 100% nu ne putem întoarce, nu avem spaţiu suficient, nici igiena corespunzătoare. Scenariul în care să vină la şcoală copiii din clasele I-IV şi cei din anii terminali este bun în condiţiile în care se respectă măsurile de distanţare fizică şi condiţiile de igienă sunt respectate”, a declarat Sabina Spătariu.

Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC), Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov (AEBI), Asociaţia Elevilor din Maramureş (AEM) şi Asociaţia Vâlceană a Elevilor (AVE) susţin într-un comunicat comun că soluţia-hibrid, jumătate dintre elevi la şcoală, jumătate online, nu ar fi de luat în calcul pentru reînceperea anului şcolar. „În ceea ce priveşte soluţia-hibrid, nu există o schemă bine pusă la punct, care să prezinte exact modul în care se vor desfăşura cursurile, fie transmise live orele de la clasă pentru cealaltă parte de elevi, fie predarea ulterioară a lecţiei în mediul online. Menţionăm că în acest caz, atât elevii care vor sta acasă, cât şi cei care participă la cursuri efective au nevoie de acces la informaţie în măsură egală, pentru ca beneficiarii primari ai educaţiei să nu fie prejudiciaţi”, se arată în comunicat.

Ieri, premierul premierul Ludovic Orban a declarat că şcoala va începe la data stabilită, dar că nu poate da un răspuns concret despre cum se va întâmpla asta, întrucât este încă în desfăşurare o analiză, care ţine cont de evoluţia epidemiologică. „Şcoala va începe în condiţiile pe care ni le va permite evoluţia epidemiei. Există un grup de lucru interministerial, care face analize extrem de serioase, evaluarea infrastructurii, a cadrelor didactice, distribuţia posibilă a elevilor în clase, studiază inclusiv sistemul mixt”, a precizat Orban.

Amânarea, soluţie extremă

Expert în educaţie, preşedintele Asociaţiei Edu Cer, Ştefan Vlaston consideră că descentralizarea este cea mai bună soluţie. „Decizia de începere a şcolii în format fizic sau online se va lua de conducerea fiecărei şcoli în parte cu avizul autorităţilor sanitare şi cu aprobarea inspectoratul şcolar teritorial după evaluarea impactului COVID-19 în zonă. Cât despre o eventuală amânare a începutului anului şcolar, o astfel de decizie se poate lua numai în cazuri extreme, cu două sau trei mii de îmbolnăviri zilnice. Asta pentru că nu trebuie să uităm că majoritatea elevilor au pierdut deja un semestru. Spun asta pentru că numai 30% din total au făcut cum trebuie ore online. Încă un semestru pierdut însemnă că majoritatea elevilor ar da înapoi cu un an, practic”, a precizat Ştefan Vlaston. 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite