Elevii din clasa a VI-a susţin evaluarea naţională la matematică şi ştiinţe
0Elevii din clasa a VI-a susţin evaluarea naţională la matematică şi ştiinţe în data de 11 mai. În urmă cu o zi, şcolarii au susţinut evaluarea naţională la limba română.
Este al patrulea an la rând în care elevii susţin evaluările
naţionale. Rezultatele nu vor fi trecute în catalog, însă vor fi
evaluate la nivelul fiecărei şcoli. Testelele au scopul de a scoate în
evidenţă nivelul fiecărui elev pentru a se constata ce lipsuri există şi
unde mai trebuie lucrat.
Ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, a declarat că, pentru prima dată,
după patru ani de când au fost introduse aceste evaluări, rezultatele
lor vor fi centralizate la nivelul fiecărui Inspectorat Şcolar Judeţean.
Astfel, se va putea face o analiză de ansamblu asupra situaţiei
actuale.
Săptămâna trecută, şcolarii din clasa a IV-a au dat probele scrise din
cadrul evaluării naţionale la limba română, matematică şi limba maternă.
Elevii de clasa a II-a au dat aceeaşi evaluare în perioada 10-14
aprilie, înainte de vacanţa de primăvară.
Evaluările sunt legate de testările internaţionale, PISA. Rezultatele
acestora arată că analfabetismul funcţional în România este de peste
40%.
Analfabetismul funcţional este o noţiune care se referă la persoanele
care ştiu să citească, dar nu înţeleg ceea ce au citit. Mai precis, o
persoană poate să reproducă verbal sau în scris un text, dar nu îl
înţelege suficient pentru a-l folosi ca resursă în reuşita unei acţiuni
sau în performanţă.