Elevi: Grupurile anti-bullying nu sunt soluţia pentru problema violenţei şcolare, ci instruirea profesorilor şi consilierilor şcolari

Elevi: Grupurile anti-bullying nu sunt soluţia pentru problema violenţei şcolare, ci instruirea profesorilor şi consilierilor şcolari

Consiliul Naţional al Elevilor consider spune că este nevoie de instruirea cadrelor didactice pentru a depista violenţa şcolară.

Consiliul Naţional al Elevilor consideră că soluţia pentru rezolvarea problemei violenţei şcolare nu este înfiinţarea de grupuri de lucru anti-bullying, cum îşi propune Ministerul Educaţiei, ci formarea cadrelor didactice şi instruirea consilierilor şcolari în acest domeniu.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Consiliul Naţional al Elevilor dezaprobă profund atitudinea Ministerului Educaţiei în raport cu această problemă ce creşte de la o zi la alta. Considerăm că soluţia în faţa unui astfel de fenomen nu este înfiinţarea unui grup de lucru anti-bullying la nivelul unităţii de învăţământ (conform art. 71, alin. (2), pct. e) din ROFUIP, există deja o comisie permanentă la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, responsabilă de combaterea violenţei), ci formarea cadrelor didactice pentru a depista cazurile de violenţă şcolară în forma lor precoce şi instruirea consilierilor şcolari pentru a putea realiza un management de caz eficient în ceea ce priveşte reabilitarea agresorului şi a victimei, atunci când cazurile nu sunt extrem de grave", potrivit unui comunicat al Consiliului Naţional al Elevilor transmis pentru Agerpres.

Conisiliul cere Ministerului educaţiei să ăşi asume prioritizarea sănătăţii mintale şi a stării de bine a elevilor în spaţiul şcolar. Astfel, toate unităţile de învăţământ trebuie să aibă un mediu propice învăţării şi dezvoltării copiilor.

„Soluţia Ministerului Educaţiei în faţa problemei violenţei şcolare, de a îngropa unităţile de învăţământ în noi comitete, comiţii şi grupuri de lucru, nu poate avea, din păcate, sorţi de izbândă. La nivelul fiecărei şcoli există deja o comisie responsabilă de combaterea violenţei, însă, de cele mai multe ori, membrii acesteia nu îşi iau în serios atribuţiile, fie pentru că nu au competenţele necesare, fie pentru că nu consideră violenţa şcolară a fi un fenomen grav”

Cadreele didactice sunt de cele mai multe ori nepregătite, din punct de vedere psihopedagogic şi nu pot depista violenţa şcolară, înainte de a se transforma într-un fenomen acutizat la nivelul clasei sau chiar a unităţii de învăţământ.

World Vion România a artătat într-un studiu recent că 71% dintre elevi au fost martori sau victimele ale violenţei fie în drumul spre şcoală, fie în pauze sau chiar în ore. 

Conform datelor Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, România a fost clasată pe locul trei în ceea ce priveşte bullyingul, în cadrul unui studiu la care au participat 42 de state, a adăugat Consiliul Naţional al Elevilor.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările