Educaţia înfloreşte în Cluj-Napoca. Şcolile private de elită care fac concurenţă Capitalei

Educaţia înfloreşte în Cluj-Napoca. Şcolile private de elită care fac concurenţă Capitalei

FOTO Adevărul

Hub IT recunoscut pe plan internaţional, Cluj-Napoca se afirmă mai nou şi ca centru educaţional de elită în învăţământul preuniversitar, un competitor tot mai important al Capitalei, arată experţii în Educaţie. Trei investiţii importante se lansează în această toamnă în oraşul transilvănean.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cluj-Napoca deţine deja cea mai mare instituţie de învăţământ superior din ţară, Universitatea Babeş-Bolyai, care concurează pe picior de egalitate cu Bucureştiul în privinţa calităţii studiilor. Stimulat de investiţiile IT din ultimii ani, care au atras prosperitate şi profesionişti de elită, oraşul se afirmă mai nou şi ca centru educaţional în învăţământul preuniversitar, unde oferta s-a diversificat puternic în ultimii ani, cu investiţii solide în şcoli private cu programe educaţionale performante, atât în limba română cât şi în limba engleză.

„Cluj-Napoca este o alegere logică deoarece oraşul în sine e în plină dezvoltare, un hub IT în creştere. În plus, trebuie să recunosc că autorităţile locale sprijină efectiv atât proiectele educaţionale cât şi cele în IT. Eu chiar m-am gândit anul acesta să mă mut în Cluj-Napoca pentru a-i oferi copilului meu educaţie de cea mai bună calitate”, a comentat Tincuţa Apăteanu, expert în Educaţie şi fondatoare Digital Kids. Expertul a mai precizat că Digital Kids îşi extinde oferta de cursuri IT pentru copii la Cluj-Napoca: „Am decis să organizăm cursuri şi la Cluj-Napoca deoarece am găsit aici parteneri deschişi, iar pesrpectivele oraşului sunt favorabile”.

Copiii învaţă din şcoală să devină lideri

Transylvania College, singura şcoală din România acreditată pe curriculum românesc şi curriculum Cambridge, investeşte peste 50.000 de euro în aplicarea, în exclusivitate pe plan local, a unui program educaţional bazat pe ideea că orice copil poate deveni un lider, prin însuşirea celor şapte obiceiuri sănătoase, universal valabile, ale persoanelor cu adevărat eficiente.

„Leader in Me” a luat naştere în 1999 într-o şcoală din SUA, fiind lansat oficial 10 ani mai târziu, la nivel global. Din 2009, peste 2.000 de şcoli, atât publice, cât şi private, din 35 de ţări, l-au adoptat. Programul le oferă elevilor posibilitatea de a se înarma cu abilităţile de care au nevoie în secolul 21, pornind de la o premisă puternică – că fiecare copil are capacităţi unice şi poate ajunge un lider.

Prin adoptarea acestui program ca pe un sistem de operare fundamental, Transylvania College va integra noţiunile şi practicile necesare dezvoltării capacităţilor de leadership ale elevilor în curricula şi programele existente ale şcolii, impactul urmând să fie resimţit de toate persoanele implicate în program – profesorii, elevii, familiile acestora şi comunitatea în ansamblul ei.

„Leader in Me porneşte de la ideea ca lumea s-a schimbat şi că elevii trebuie să fie echipaţi, încă de mici, cu un set de abilităţi care să nu se bazeze numai pe materiile principale învăţate în mod tradiţional la şcoală,  ci şi pe competenţe cruciale, precum comunicarea, capacitatea de iniţiativă, disponibilitatea de a rezolva problemele, capacitatea de a fixa obiective, colaborarea şi autocontrolul”, explică Ruxandra Mercea, Director Executiv Transylvania College.

O nouă şcoală privată pe model britanic

Din această toamnă, oraşul va mai găzdui o şcoală privată care se poziţionează în concurenţă cu Transylvania College. Mai exact, Royal School in Transylvania se lansează la 1 septembrie cu câteva clase de învăţământ primar şi o clasă de gimnaziu, cu elevi cu vârste cuprinse între 4 şi 12 ani. Şcoala va oferi învăţământ pe model britanic, unde cursurile sunt susţinute atât in engleză, cât şi în limba maternă. Pe lângă cunoştinţele propriu-zise, în care partea de IT ocupă un loc esenţial, educaţia Royal School se axează pe dezvoltare personală, implicare în comunitate, caritate, dar şi pe deprinderi practice.

„Ne-am propus să reunim aproximativ 60 de elevi. În acest moment suntem în proces de recrutare a învăţătorilor şi a profesorilor, vor fi atât de la Cluj, cât şi din alte zone ale României sau din străinătate. Contează mult experienţa. Colaborăm şi cu Universitatea <<Babeş-Bolyai>> pentru pregătirea unor tineri pentru acest tip de educaţie", a precizat în mai, pentru Ziar de Cluj, Stelian Burduhos, de la Junior Chamber International – JCI Romania, unul dintre guvernatorii noii structuri. 

Royal School in Transylvania promovează „a patra cale în educaţie", care se traduce printr-o formă de guvernare cu 13 fondatori (printre care Sergiu Biriş - fondatorul Trilulilu sau Vasile Andrei Vita, fondatorul Vitacom) şi un consiliu de 39 de guvernatori, specialişti în diverse domenii, din ţară şi din străinătate. Taxele se ridică la 6.050 de euro pe an pentru varianta full option, cu transport, uniforme, masă şi manuale sau la 5.000 de euro cu mai puţine facilităţi.

Centru de meditaţii bucureştean se extinde la Cluj-Napoca

Centrul de educaţie da Vinci din Bucureşti a anunţat, de asemenea, că începând din luna septembrie va deschide o locaţie şi în Cluj-Napoca.

„Încă de la deschiderea centrului din Bucureşti mi-am propus să ajut la dezvoltarea pieţei educaţionale din România şi la creşterea nivelului de pregătire al tinerilor absolvenţi de gimnaziu şi liceu. Clujul este renumit pentru calitatea învăţământului său şi pentru interesul şi pasiunea arătată de profesorii acestei frumoase meserii. Am găsit cadre talentate, pe care ne bucurăm să le numim şi profesorii centrului da Vinci, începând din această toamnă”, a declarat Cătălin Dicu, Fondator Centrul de educatie da Vinci.

Potrivit fondatorului, metoda de educaţie da Vinci combină elemente din domeniile psihologiei, psihopedagogiei, sistemelor de management al calităţii şi pregătirii sportivilor de performanţă. Mai exact, metoda da Vinci are la bază personalizarea programului de instruire şi pregătire în funcţie de nevoile fiecărui elev. Pregătirea se desfăşoară în grupe de maximum patru elevi pentru materiile de bază şi opt elevi pentru limbile străine, încurajând o competiţie pozitivă între membrii grupului, astfel încât toţi elevii să obţină rezultate cât mai bune, să interacţioneze unii cu ceilalţi, să lucreze în echipă şi să obţină performanţe maxime în momentele în care acest lucru este necesar.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: