Vehiculele grele cu emisii zero ar putea fi scutite de la taxele rutiere până în 2031
0Pentru a stimula şi a sprijini competitivitatea transportului rutier sustenabil, Comisia Europeană (CE) a propus vineri scutirea vehiculelor grele cu emisii zero de la taxele rutiere şi de la taxele de utilizare, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.

Astfel, cum a promis în Planul său de acţiune industrială pentru sectorul european al autovehiculelor, Comisia propune prelungirea actualei perioade de derogare de la 31 decembrie 2025 la 30 iunie 2031, oferind un stimulent semnificativ pentru ca întreprinderile să investească în vehicule grele cu emisii zero.
Costul iniţial al acestor vehicule este în prezent mai mare decât cel al vehiculelor convenţionale, ceea ce le face mai puţin atractive pentru cumpărători. Acest lucru rămâne unul dintre principalele obstacole în calea folosirii lor pe scară mai largă. Prin renunţarea la taxele de trecere şi la taxele de utilizare, UE intenţionează să facă din camioanele, autobuzele şi autocarele cu emisii zero o opţiune mai viabilă pentru întreprinderi.
"Trebuie să creăm condiţiile adecvate pentru a sprijini întreprinderile europene şi pentru a-i recompensa pe cei care adoptă mai rapid soluţii pentru tranziţia către o economie cu emisii scăzute de carbon. Prin prelungirea perioadei de scutire, oferim industriei un stimulent economic puternic pentru a investi în vehicule cu emisii zero şi pentru a reduce emisiile generate de transportul rutier. Este important pentru întreprinderile noastre, dar şi pentru obiectivele noastre climatice", a declarat comisarul pentru transport sustenabil şi turism, Apostolos Tzitzikostas.
Scutirea propusă va fi sincronizată cu standardele de performanţă ale UE privind emisiile de CO2 pentru vehiculele grele noi, care vizează o reducere cu 43% a emisiilor până în 2030, precizează CE.