UPDATE Proiectul căii ferate Bucureşti Nord – Aeroportul Otopeni intră în linie dreaptă. Când va fi gata
0Contractul privind proiectarea şi execuţia la obiectivul de investiţii ”Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti, Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti” se va semna marţi, la Ministerul Transporturilor, în prezenţa ministrului Răzvan Cuc şi a consilierului premierului, Gică Popescu.
UPDATE, ora 12,00: Asocierea Arcada - ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH va conecta aeroportul Otopeni la reţeaua feroviară, printr-un contract de 398,16 milioane lei fără TVA. CFR a semnat, marţi, contractul la sediul Ministerului Transporturilor.
Contractul are oficial o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie), însă reprezentanţii CFR dau ca termen de finalizare mai 2020, chiar înainte de meciurile organizate de Bucureşti în cadrul EURO 2020 (Campionatul european de fotbal).
De altfel, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a rugat, marţi, constructorii să grăbească lucrările, scurtând perioada de proiectare de la 2 luni la numai 2-3 săptămâni, pentru a se putea încadra în termenul de începere a Euro 2020, programată de oficiali pentru perioada 12 iunie – 12 iulie a anului viitor. Meciurile din Capitală sunt programate pentru zilele de 14, 18, 22 şi 29 iunie pe stadionul Arena Naţională (54.851 de locuri).
Potrivit oficialului de la Transporturi, ordonanţa privind exproprierile va fi dată în şedinţa de săptămâna viitoare a Guvernului.
Spre finalul lunii martie erau depuse trei oferte pentru proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă, în valoare de peste 420 milioane de lei, fără TVA: Asocierea SC Arcada Company SA – SC ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH, Porr Construct SRL şi Mapa Inşaat VE Ticaret AŞ.
Valoarea totală estimată a contractului, care are o durată de 14 luni (două luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie), este de 420,113 milioane de lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de coeziune şi de la bugetul de stat, aferente cadrului financiar 2014-2020.
Obiectul contractului „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti” Faza I: Racord CF la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti, are drept scop asigurarea unei legături directe între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă prin construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 km, a unui viaduct de 1,52 km care va traversa DN1, trei podeţe, instalaţie de centralizare electronică şi o staţie de călători la terminalul T1.