TRANSPORTURI: Coridorul IV, prioritar şi pentru Guvernul Ponta. Două noi autostrăzi pe hartă, nimic despre Bechtel

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Programul de guvernare propus de Cabinetul Ponta prevede, pentru sectorul de transporturi şi infrastructură, continuarea construcţiei autostrăzilor şi a reabilitării liniilor ferate de pe Coridorul IV Pan-European. În plus, vor mai apărea „Autostrada Sudului“ (Bucureşti – Alexandria – Slatina – Craiova – Timisoara) şi o autostradă ce va lega Târgu-Mureşul de Ungheni.

Obiectivul general al strategiei în domeniul transporturilor îl reprezintă asigurarea infrastructurii şi serviciilor capabile să fie suportul activităţii economice şi sociale. De asemenea, Cabinetul Ponta îşi propune analizarea soluţiilor pentru reorganizarea, restructurarea şi relansarea companiilor naţionale de transporturi cu capital de stat (privatizarea, vânzarea pachetelor de acţiuni, managementul privat). Iată ce prevede programul de guvernare la capitolul Transporturi:

Domeniul rutier

Finalizarea secţiunilor de autostradă şi a centurilor ocolitoare aflate în construcţie (Autostrada Bucureşti-Ploieşti, Autostrada Cernavodă-Constanţa, varianta de ocolire Deva-Orăştie la standard de autostradă, centurile cu profil de autostradă Arad şi Constanţa), a unor proiecte de reabilitare a drumurilor naţionale în curs de execuţie, precum şi finalizarea altor obiective de infrastructură
• Demararea lucrărilor de execuţie pentru tronsoanele de autostradă, cu finanţare europeană, aflate pe Coridorul IV Pan-European: (Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva), precum şi pentru lucrările de modernizare a drumurilor naţionale DN 66 Bumbeşti-Jiu-Petroşani şi DN 76 Şoimus –Vârfurile
• Realizarea studiului de prefezabilitate pentru construcţia Autostrăzii Sudului: Bucureşti – Alexandria – Slatina - Craiova - Timisoara
• Demararea procedurilor în vederea atribuirii contractului de concesiune pentru realizarea mai multor proiecte de infrastructură: Centura Bucureşti la profil de autostrada, Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni, Autostrada Comarnic-Braşov
• Lansarea în regim de concesiune a proiectului Pod rutier peste Dunare la Brăila–Galaţi
• Demararea ultimei etape de reabilitare a celor 1.200 de km de drumuri naţionale, aflate pe rute secundare, care nu au fost cuprinse in programele de reabilitare

Domeniul feroviar şi transportul cu metroul

• Finalizarea lucrărilor de reabilitare a liniilor de cale ferată pe Coridorul IV Pan-European: linia CF Bucuresti-Constanţa, secţiunile Bucureşti-Băneasa, Băneasa-Feteşti şi Feteşti-Constanţa şi a lucrărilor de modernizare a instalaţiilor de centralizare electrodinamică din 11 staţii CF (prin dotare cu sisteme de centralizare electronică SEL ALCATEL)
• Începerea lucrărilor pe Coridorul IV Pan-European feroviar: tronsonul Coşlariu-Sighişoara, secţiunea 2, şi tronsonul Simeria-Coşlariu, secţiunea 3
• Reanalizarea actualei strategii de privatizare a CFR Marfa dupa aplicarea testului investitorului privat si a testului vinzatorului privat in economia de piata
• Pregătirea şi lansarea proiectelor de reabilitare a gărilor feroviare cu finanţare europeană: Satu Mare, Baia Mare, Miercurea Ciuc, Târgu Mureş, Târgu-Jiu
• Pregătirea şi lansarea proiectelor pentru realizarea Centurii feroviare a Municipiului Bucureşti
• Valorificarea activelor auxiliare neutilizate prin identificarea unor soluții alternative de exploatare a acestor active, în beneficiul căilor ferate
• Regândirea modului de alocare a subvenţiilor pentru susţinerea transportului feroviar de călători pentru a elimina competiţia neloiala cu transportul rutier
• Realizarea demersurilor de pregătire şi lansare a licitaţiei pentru execuţia Liniei 7 de metrou: Şos. Alexandriei – Rahova – Piaţa Unirii – Moşilor – Obor – Colentina –Voluntari si a realizarii Liniei 4 de metrou: Laminorului – Gara Progresul, tronson Gara de Nord – Gara Progresul

Domeniul naval

• Finalizarea unor lucrări de infrastructură navală în curs de execuţie, precum podul rutier peste Canalul Dunăre – Marea Neagră şi apărari maluri pe Canalul Sulina
• Finalizarea Sistemului de măsuratori topohidrografice şi de semnalizare pe Dunăre, a Complexului de administrare căi navigabile Giurgiu şi a Sistemului de management al traficului de nave pe Dunăre şi de informare asupra transportului pe ape interioare (RoRIS-ANR)
• Realizarea Master-Planului de dezvoltare a Portului Constanţa
• Dotarea administraţiilor portuare cu utilaje specifice, pentru asigurarea navigabilităţii pe Dunăre în condiţii de siguranţă, pe tot parcursul anului
• Realizarea unui program de dezvoltare a porturilor dunărene ca centre intermodale de transport marfă şi pregatirea documentaţiilor tehnico-economice necesare pentru implementarea proiectelor

Domeniul aerian

• Promovarea investitiilor pentru integrarea CN Aeroporturi Bucuresti in conceptul de “city airport”
• Finalizarea lucrarilor de dezvoltare şi modernizare a Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB)) şi a lucrărilor de modernizare la Aeroportul International Bucuresti Băneasa (AIBB).

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite