Toyota și Idemitsu colaborează pentru a produce în masă baterii pentru mașini electrice

0
Publicat:

Toyota și compania de rafinare a petrolului Idemitsu Kosan au anunțat joi o asociere pentru a dezvolta și a produce în masă baterii de tip „all-solid-state”,  un alt exemplu de noi parteneriate care se formează în contextul schimbării revoluționare către vehiculele electrice..

mașina electrică la încărcat
Toyota și Idemitsu colaborează pentru a produce în masă baterii pentru mașini electrice

Companiile își propun să comercializeze bateriile de ultimă generație în 2027-2028, urmate de producția de masă la scară largă. Toyota a declarat că plănuiește să introducă aceste baterii, care ar îmbunătăți drastic autonomia de deplasare a vehiculelor electrice, ca parte a unui pivot strategic către vehiculele electrice anunțat în iunie.

Toyota încearcă acum să recupereze terenul pierdut în fața Tesla și a rivalilor chinezi, precum BYD, în cursa pentru vehiculele electrice. Aceasta a declarat că a găsit o „descoperire tehnologică” care rezolvă problemele de durabilitate ale bateriilor cu semiconductori și a declarat că dezvoltă mijloace pentru a le produce în masă, potrivit Reuters.

Idemitsu Kosan, al doilea cel mai mare rafinator de petrol din Japonia, a dezvoltat electrolitul solid de sulfură, un material utilizat în baterii.

Prin reunirea tehnologiilor de dezvoltare a materialelor celor două companii, a tehnologiei de fabricare a materialelor de la Idemitsu și a tehnologiei de producție în masă a bateriilor de la Toyota, ne vom angaja în producția în masă la scară largă a bateriilor cu stare solidă”, a declarat Koji Sato, directorul general al Toyota, în cadrul unei conferințe de presă.

Bateriile cu stare solidă pot conține mai multă energie decât actualele baterii cu electrolit lichid, iar constructorii de automobile și analiștii se așteaptă ca acestea să accelereze tranziția către vehiculele electrice.

Un vehicul electric alimentat de o baterie solidă ar avea o autonomie de 1.200 km și un timp de încărcare de doar 10 minute, potrivit Toyota.

Cu toate acestea, astfel de baterii sunt scumpe și probabil că vor rămâne astfel timp de ani de zile.

Idemitsu s-a extins în lanțurile de aprovizionare cu baterii pentru vehicule electrice, mărindu-și participația la dezvoltatorul australian de litiu Delta Lithium până la 15% la începutul acestui an, pe fondul unui impuls global al producătorilor de automobile de a-și electrifica flotele. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite