Telekom: V├ónzarea c─âtre Orange se va ├«ncheia ├«n a doua parte a anului. Ce trebuie s─â ┼čtie cei 1,24 milioane de clien┼úi

0
0
telekom sediu

În 2020, OTE S.A. a anunţat că a încheiat un acord pentru vânzarea cotei sale de 54% din Telekom Romania către Orange România. Tranzacţia face obiectul aprobărilor instituţiilor cu rol de reglementare, finalizarea acesteia fiind estimată în a doua jumătate a anului 2021.

ÔÇ×P├ón─â atunci, nimic nu se schimb─â pentru clien┼úi, compania contin├ónd s─â ofere acelea┼či servicii, ca ┼či p├ón─â acumÔÇŁ, a informat compania.

Serviciile tradiţionale de voce au dat semne suplimentare de stabilizare, scăderea anuală a veniturilor încetinind în 2020, în ciuda impactului negativ determinat de pandemia Covid-19.

Reducerea trimestrial─â a num─ârului de abona┼úi ai serviciilor de televiziune a ├«ncetinit ┼či mai mult ├«n 2020, baza total─â de clien┼úi r─âm├ón├ónd stabil─â ├«n T4 2020, la 1,24 milioane de clien┼úi, ├«n ciuda declinului continuu al tehnologiilor mai vechi, precum serviciile DTH. Num─ârul de abona┼úi la produsul inovator Smart TV Stick a continuat s─â creasc─â pe parcursul ├«ntregului an, ajung├ónd la 70.000 de clien┼úi la finalul anului trecut. Smart TV Stick le permite clien┼úilor s─â ├«┼či transforme f─âr─â efort televizorul obi┼čnuit ├«ntr-unul inteligent, f─âr─â a fi nevoie de instalare tehnic─â, cum este ├«n cazul produselor de televiziune clasice.

├Än acela┼či timp, veniturile din internet fix au crescut cu 6,7% comparativ cu aceea┼či perioad─â a anului anterior,┬á ajung├ónd la 70,3 milioane euro ├«n 2020, ca efect al concentr─ârii asupra clien┼úilor care au generat venituri mai mari. Un alt produs inovator al companiei, Smart Wi-Fi, care permite instalarea simpl─â ┼či rapid─â a internetului acas─â, f─âr─â a fi nevoie de nicio interven┼úie tehnic─â, a continuat s─â c├ó┼čtige clien┼úi, num─ârul de abona┼úi cresc├ónd cu peste 300% ├«n compara┼úie cu 2019.

Num─ârul de contracte postpaid de telefonie mobil─â a crescut cu 6,3% fa┼ú─â de anul 2019, ajung├ónd la 1,65 milioane ├«n 2020, cu trei trimestre consecutive de cre┼čtere a num─ârului de abona┼úi. ├Än acela┼či timp, veniturile din serviciile mobile au fost afectate negativ de reducerea tarifelor de terminare a apelurilor ├«n re┼úelele mobile, impus─â de reglement─âri, precum ┼či de sc─âderea traficului din roaming ┼či a traficului interna┼úional, generate de reducerea turismului ├«n 2020, pe fondul pandemiei Covid-19. Ca urmare, veniturile totale din serviciile mobile au sc─âzut cu 6,5% fa┼ú─â de anul precedent, ├«nregistr├ónd o valoare de 400,2 milioane euro.

Pe segmentul de servicii convergente fix-mobil (FMC), Telekom Romania ┼či-a reafirmat cre┼čterea continu─â, cu o majorare a bazei de abona┼úi cu 10% anual, p├ón─â la 931.000 de clien┼úi ├«n 2020, ├«nregistr├ónd pentru al treilea an consecutiv o cre┼čtere cu dou─â cifre a num─ârului de abona┼úi pe acest segment.

Un factor cheie care a stat la baza ├«mbun─ât─â┼úirii continue a rezultatelor companiei a fost succesul programului de transformare a costurilor, care a fost ini┼úiat ├«n a doua jum─âtate a anului 2018. Prin ├«mbun─ât─â┼úiri structurale pe toate segmentele, Telekom Romania a diminuat costurile indirecte cu 8,6% ├«n 2020, comparativ cu anul precedent, implement├ónd ┼či finaliz├ónd pa┼či importan┼úi ai procesului de transformare, cum ar fi cei referitori la optimizarea opera┼úiunilor IT ┼či produc┼úiei TV. ├Än plus, pentru a atenua c├ót mai mult impactul pandemiei Covid-19, Telekom Romania a ini┼úiat m─âsuri suplimentare de optimizare a costurilor ├«n 2020.

Performanţa companiei în trimestrul 4 al anului trecut a fost semnificativ afectată de efectele unice. Veniturile totale s-au ridicat la 240,8 milioane euro, în timp ce EBITDA după IFRS-16 a atins 30,4 mililoane euro în T4 2020.

ÔÇ×├Än ciuda unei situa┼úii economice foarte dificile cauzate de pandemia global─â, suntem bucuro┼či s─â raport─âm c─â ne-am continuat cre┼čterea EBITDA ┼či a fluxului de numerar. Rezultatele financiare bune ob┼úinute ├«n 2020 arat─â nu numai c─â strategia noastr─â func┼úioneaz─â, ci ┼či c─â transformarea companiei, pe care am ├«nceput-o ├«n urm─â cu doi ani, ne-a ajutat s─â devenim rezisten┼úi ├«n fa┼úa perturb─ârilor externeÔÇŁ, a declarat Nicolas MAHLER, Chief Financial Officer Telekom Romania.

ÔÇ×├Än timp ce am experimentat unele efecte generate de pandemia Covid-19 asupra veniturilor noastre, am reu┼čit totu┼či s─â ne cre┼čtem profitabilitatea ├«n ultimul an, focus├óndu-ne ├«n principal pe trei piloni strategici: orientarea c─âtre client, digitalizarea ┼či transformarea costurilorÔÇŁ.

Nicolas MAHLER a continuat: ÔÇ×Orientarea c─âtre client se afl─â ├«n centrul afacerii noastre, fiind un element de baz─â al culturii organiza┼úionale. Acest lucru se reflect─â ├«n efortul pasionat ┼či implicarea angaja┼úilor no┼čtri din prima linie, care au continuat s─â ofere clien┼úilor servicii la calitatea de care au nevoie ┼či pe care o merit─â - chiar ┼či ├«n ciuda situa┼úiei extraordinare din timpul pandemiei din 2020. ├Ämi exprim recuno┼čtin┼úa pentru toate acestea. ├Än 2020, am continuat s─â le oferim clien┼úilor no┼čtri produse noi ┼či inovatoare pentru a-┼či ├«ndeplini toate nevoile de comunicare, iar reac┼úia din pia┼ú─â arat─â c─â acest lucru este apreciat de c─âtre rom├óni.

Produsele Smart WiFi ┼či Smart TV Stick atrag abona┼úi ├«ntr-un ritm foarte rapid. ├Än acela┼či timp, observ─âm o cre┼čtere semnificativ─â a num─ârului de abona┼úi pe segmentele cheie de clien┼úi strategici pentru contractele de telefonie mobil─â ┼či serviciile convergente, care stau la baza dezvolt─ârii viitoareÔÇŁ.

ÔÇ×Pentru clien┼úii persoane juridice, continu─âm s─â ne valorific─âm pozi┼úia unic─â pe pia┼ú─â pentru a oferi solu┼úii personalizate de ICT. ├Än special ├«n mediul actual, multe companii caut─â s─â-┼či digitalizeze opera┼úiunile ┼či am dovedit c─â suntem partenerul potrivit ├«n aceast─â c─âl─âtorie. ├Än acela┼či timp, continu─âm s─â colabor─âm cu autorit─â┼úile locale din ├«ntreaga ┼úar─â pentru a implementa proiecte de tip Smart City, care ├«mbun─ât─â┼úesc calitatea vie┼úii rom├ónilor. De exemplu, am ├«nceput s─â instal─âm sta┼úii de ├«nc─ârcare rapid─â pentru ma┼čini electrice ├«n mai multe ora┼če din Rom├ónia, Telekom fiind prima companie de telecomunica┼úii din ┼úara noastr─â care a ini┼úiat un astfel de proiectÔÇŁ.

ÔÇ×├Än 2020, am continuat, de asemenea, s─â implement─âm propriile ini┼úiative de digitalizare, at├ót ale opera┼úiunilor interne, c├ót ┼či pentru clien┼úi. Cu ajutorul robo┼úilor pentru automatizarea proceselor (RPA), continu─âm s─â cre┼čtem rata de automatizare a proceselor interne. ├Än 2020, pentru al treilea an la r├ónd, am dublat num─ârul de robo┼úi activi din cadrul companiei. ├Än plan extern, ne propunem s─â simplific─âm c├ót mai mult experien┼úa clien┼úilor no┼čtri ├«n gestionarea interac┼úiunilor cu produsele ┼či serviciile companiei din confortul caselor lor, f─âc├ónd-o mai rapid─â, mai u┼čoar─â ┼či cel mai important - mai sigur─â. Astfel, num─ârul clien┼úilor care ├«┼či primesc factura ├«n format digital a crescut cu peste 60% ┼či am m─ârit ponderea clien┼úilor care utilizeaz─â canale de plat─â digitale cu aproximativ 30% fa┼ú─â de 2019ÔÇŁ.

ÔÇ×├Än cele din urm─â, pilonul cheie al strategiei noastre de schimbare este concentrarea continu─â pe transformarea costurilor structurale. Prin programul Cash for Growth, pe care l-am implementat ├«n a doua jum─âtate a anului 2018, ne-am ├«mbun─ât─â┼úit fundamental baza de costuri, aduc├ónd reduceri semnificative, ├«n special pe categoriile de costuri indirecte. Prin disciplin─â ┼či concentrare riguroas─â a implement─ârii, ├«mpreun─â cu transform─âri cheie, cum ar fi externalizarea activit─â┼úilor IT, ne-am dezvoltat baza structurii financiare la un nivel stabil ┼či rezistent. Transformarea costurilor va continua s─â joace un rol vital ┼či ├«n viitor, pentru a ne asigura consolidarea financiar─âÔÇŁ.

Nicolas MAHLER a concluzionat: ÔÇ×Am demonstrat ├«n mod constant c─â strategia noastr─â ofer─â rezultatele necesare, chiar ┼či ├«n circumstan┼úe externe dificile. Prin eforturi concentrate, am reu┼čit s─â ne ├«mbun─ât─â┼úim performan┼úa financiar─â, demonstr├ónd ├«n mod constant cre┼čtere pe principalii indicatori de performan┼ú─â ai EBITDA ┼či FCF. Cu toate acestea, procesul de transformare merge mai departe. Vom continua s─â execut─âm ini┼úiativele noastre ┼či s─â asigur─âm o baz─â financiar─â s─ân─âtoas─â, necesar─â pentru viitoarele investi┼úii care sunt semnul distinctiv al industriei noastre. Suntem pe o cale bun─â ┼či ├«ncepem 2021 dintr-o pozi┼úie puternic─â, pentru a ne ├«mbun─ât─â┼úi at├ót zona fix─â, c├ót ┼či pe cea mobil─âÔÇŁ.

Grupul Telekom Romania anunţă indicatorii cheie de performanţă pentru anul 2020, încheiat la 31 decembrie 2020.

Compania a realizat o majorare continu─â a EBITDA ajustat─â dup─â IFRS-16, care a crescut cu 6,6% ├«n compara┼úie cu anul 2019, ajung├ónd la 150,7 milioane euro, fiind al doilea an consecutiv de cre┼čtere a acestui indicator. ├Än acela┼či timp, fluxul de numerar a ├«nregistrat o cre┼čtere semnificativ─â ├«n 2020, revenind la generarea pozitiv─â de numerar. Aceast─â ├«mbun─ât─â┼úire a venit ├«n ciuda veniturilor u┼čor mai mici ob┼úinute anul trecut, care au fost influen┼úate de efectele pandemiei asupra economiei rom├óne┼čti, cum ar fi, spre exemplu, un num─âr mai mic de turi┼čti interna┼úionali, dar ┼či de reducerea tarifelor reglementate de terminare a serviciilor de telefonie mobil─â ├«n 2020. Drept urmare, veniturile totale au ajuns la 950,9 milioane euro, ├«nregistr├ónd o u┼čoar─â sc─âdere, de 3,0% fa┼ú─â de anul precedent.

ÔÇ×Rezultatele bune ale Telekom Romania au ar─âtat capacitatea extraordinar─â a companiei de a-┼či transforma opera┼úiunile ┼či de a oferi produse ┼či servicii pentru a-┼či sprijini clien┼úii ├«n timpul pandemiei ┼či au eviden┼úiat importan┼úa serviciilor de telecomunica┼úii ├«n economia general─â. Recuno┼čtin┼úa mea se adreseaz─â ├«ntregii echipe, pentru men┼úinerea companiei pe o cale sustenabil─â, ├«n timp ce s-a adaptat la un context nou. ├Än 2021, vom continua procesul de digitalizare, cu scopul de a satisface pe deplin nevoile clien┼úilor no┼čtri prin produse ┼či servicii standard sau personalizate. Vom continua s─â ne implement─âm strategia, s─â promov─âm inova┼úia ┼či s─â lu─âm decizii ├«ndr─âzne┼úe, ├«n beneficiul clien┼úilor no┼čtriÔÇŁ, a declarat Vladan PEKOVIC, CEO Telekom Romania.

Veniturile totale din servicii fixe au r─âmas stabile, la 480,1 milioane euro, ├«n 2020, fiind determinate ├«n special de o cre┼čtere anual─â de 11,5% a veniturilor din Wholesale, care au ajuns la 152,2 milioane euro, atenu├ónd o reducere a serviciilor fixe, precum ┼či a veniturilor u┼čor reduse din ICT, determinate de o sezonalizare diferit─â a contractelor.



Ultima or─â

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite