Topul celor mai doriţi angajatori în 2019. Ce beneficii oferă angajaţilor

Topul celor mai doriţi angajatori în 2019. Ce beneficii oferă angajaţilor

Continental, Oracle, Microsoft, IBM şi OMV Petrom sunt cei mai doriţi angajatori din România, în 2019, arată un studiu realizat de compania Catalyst Solutions.

Ştiri pe aceeaşi temă

Studiul „Cei mai doriţi angajatori” a fost derulat în perioada martie-mai a acestui an pe un eşantion de 18.247 de respodenţi cu profil business, engineering şi farma. Scopul studiului a fost să dezvăluie percepţiile candidaţilor în raport cu angajatorii din România.

„Anul acesta, Continental ocupă primul locîn topul preferinţelor respodenţilor. Dimensiunea organizaţiei, alături de distribuţia geografică şi diversitatea de roluri pe care un potenţial candidat o poate găsi într-o astfel de organizaţie sunt câteva din lucrurile care au contribuit la numărul mare de nominalizări ca cel mai dorit angajator. Sectorul IT&C rămâne cel mai bine reprezentat în top 10, 70% dintre companiile aflate în primele 10 locuri activând în acest sector. Companiile din domeniul bancar au înregistrat o creştere semnificativă în numărul de menţiuni. Unul din factorii care au contribuit la acest lucru este reprezentat de proiectele de digitalizare lansate de către acestea cu scopul de automatizare a proceselor, realizarea de plăţi contactless, utilizarea de roboţi pentru interacţiunea cu clienţii sau lansarea de noi platforme digitale pentru clienţi. Acest lucru duce la o revitalizare a unui industrii percepute că fiind destul de tradiţională”, a declarat Alexandra Stancu, Employer Branding Consultancy Coordinator – Catalyst Solutions

Top 5 factori asociaţi cu Cei mai doriţi angajatori?

În cadrul studiului din acest an au fost evaluaţi factorii asociaţi cu fiecare dintre angajatorii nominalizaţi. În total, au fost analizaţi 22 de factori grupaţi în 4 mari categorii: reputaţia; mediul de lucru; pachetul salarial şi oportunităţile de avansare; oportunităţile de dezvoltare profesională şi caracteristicile jobului unui angajator.

Atractivitatea pachetului salarial rămâne factorul asociat cel mai des cu plasarea unei companii în topul Celor mai doriţi angajatori. Astfel, asocierea brandului de angajator cu noţiunea de „companie care oferă pachete salariale atractive” contribuie destul de mult la cât de atractiv este un angajator pe piaţa de forţei de muncă.

A fi jucător de top în domeniul în care compania operează este al doilea factor ca frecvenţă în asociere cu Cei mai doriţi angajatori. De cele mai multe ori vine la pachet fie cu dimensiunea organizaţiei şi succesul pe piaţă, cifra de afaceri generată sau produsele şi serviciile oferite. Al treilea factor face referire la companiile care deţin sistem interne prin care se asigură că le oferă candidaţilor mediul în care să crească în permanenţă pentru că, de cele mai multe ori, o provocare ne scoate din monotonie şi ne oferă ocazia să punem o „cărămidă la construcţia” expertizei noastre.

Brandul de angajator este foarte important pentru procesul de recrutare, iar factorii de mai sus sunt importanţi pentru pozitionarea companiei în piaţă si deschiderea candidaţilor către noi oportunităţi profesionale venite din partea reprezentaţilor companiei. În timp ce, criteriile care influenţează alegerea unui angajator vor face diferenţa în decizia de angajare.

Care sunt cei mai importanţi factori care influenţează alegerea unui angajator?

Studiul Cei mai doriţi angajatori oferă informaţii cu privire la factorii care stau la baza deciziei în funcţie de care candidaţii îşi aleg angajatorul. În procesul decizional au fost menţionate mai multe criterii, unele cu o importanţă mai mare, altele cu o importanţă mai mică. Recunoaşterea performanţelor, alături de atmosfera de lucru plăcută şi existenţa unor manageri care să susţină angajaţii în procesul de dezvoltare apar în topul factorilor care contribuie la decizia candidaţilor. Pachetul salarial atractiv, cu toate că este unul din cele mai frecvente lucruri asociate cu angajatorii cei mai doriţi din piaţă, ocupă locul 5 în termen de importanţă. Ceea ce înseamnă că este un aspect important, dar nu neapărat decisiv, mai ales pentru candidaţii cu experinţă.

Care sunt cei mai puţin importanţi factori în alegerea viitorului angajator?

Pe o scală de la 1 la 5, oportunităţile internaţionale, a fi un jucător de top în domeniul de activitate şi faptul că organizaţia dezvoltă produse şi servicii inovative sunt criteriile cu cel mai scăzut nivel al importanţei. De cele mai multe ori, mediul de lucru, echipa şi specificaţiile job-ul ajung să cântărească mai greu în procesul decizional.

Care sunt canalele utilizate în ultimul an de respondenţi atunci când vor să se informeze cu privire la joburi şi oportunităţile de carieră?

Rezultatele studiului subliniază faptul că site-urile de joburi (59%) reprezintă sursa numărul 1 de informare utilizată de către candidaţi în ultimul an pentru a se informa cu privire la angajatori şi joburile din piaţă. Din acest motiv, prezenţa angajatorilor cu informaţii detaliate cu privire la organizaţie şi oportunităţile pe care le oferă candidaţilor este esenţială în construirea brandului de angajator.

Alături de site-urile de joburi, reţeaua de cunoştinţe, fie că vorbim de colegi sau prieteni sau persoane care lucrează în organizaţiile care sunt de interes pentru un anumit candidat, reprezintă sursa numărul 2 de informare. Din acest motiv, experienţa pe care companiile o oferă angajaţilor este definitorie pentru imaginea pe care aceştia o propagă în piaţă. Având în vedere faptul că aceste discuţii sunt şi cea mai de încredere sursă de informare, evaluarea şi îmbunătăţirea constantă a „ecosistemului” în cadrul căruia angajaţii îşi desfăşoară activitatea este o componentă cheie a strategiei de Employer Branding.

Rezultatele studiului Cei mai doriţi angajatori 2019 se bazează pe informaţiile colectate în urma unui chestionar online în perioada martie – mai. La studiu au participat 18.247de respondenţi cu studii superioare, atât juniori, cât şi candidaţi cu experienţă din toată ţara, cu profil business, engineering şi farma.

În urma colectării datelor, informaţiile prelucrate sunt centralizate sub forma de rapoarte diferenţiate în funcţie de interesul candidaţilor pentru anumite industrii, de background-ul academic şi nivel de experienţă. Tipurile de rapoarte disponibile: Business, Engineering, IT&C, FMCG, Farma, Outsourcing & SSC, Retail.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: