Sfaturi de la ANPC pentru consumatorii care călătoresc de sărbători

Sfaturi de la ANPC pentru consumatorii care călătoresc de sărbători

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a emis o serie de recomandări pentru cei care călătoresc de sărbători, referitoare la cazare, biletele de avion şi serviciile de închiriere de echipamente.

Ştiri pe aceeaşi temă

Astfel, cei care doresc să plece în vacanţă de sărbători trebuie să ţină cont de următoarele sfaturi ale ANPC, pentru o vacanţă fără probleme.

Pentru cei care se cazează în pensiuni, ANPC recomandă:

  • să verifice dacă dotările din camerele şi din grupurile sanitare destinate turiştilor sunt puse în exclusivitate la dispoziţia turiştilor
  • dacă clădirile, inclusiv anexele gospodăreşti sunt în stare bună
  • dacă căile de acces propriu şi spaţiile înconjurătoare sunt bine întreţinute
  • dacă accesul în camerele de dormit şi în grupurile sanitare este direct, fără a se trece prin alte camere folosite pentru dormit
  • dacă există spaţii corespunzătoare şi igienice pentru prepararea şi servirea mesei
  • dacă există bucătărie dotată cu echipamente de preparare conservare şi păstrare la rece a alimentelor.

Pentru cei care achiziţionează biletele de avion, ANPC recomandă:

  • să solicite informaţii despre preţul total al biletului la momentul rezervării (toate taxele incluse)
  • să se informeze cu privire la condiţiile de zbor (orar, greutate bagaje etc.)
  • să ceară detalii cu privire la restricţii şi reguli aplicabile biletului respectiv de avion
  • să verifice termenul de valabilitate al rezervării
  • să fie atenţie la condiţiile de renunţare la biletul de avion (dacă este cazul)
  • să se informeze cu privire la răspunderea transportatorului faţă de pasageri şi bagaje (în caz de deces sau vătămare corporală, în cazul întârzierii, distrugerii, pierderii sau deteriorării bagajului), precum şi cu privire la răspunderea transportatorilor aerieni faţă de pasageri în cazul refuzului la îmbarcare, în cazul anulării sau întârzierii zborului (aşa cum sunt prevăzute în art. 14 din Regulamentul (CE) 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 februarie 2004, care stabileşte reguli comune privind compensarea şi asistenţă acordate pasagerilor în cazul refuzului la îmbarcare şi al anulării sau întârzierii zborurilor);

Pentru cei care apelează la serviciile de închiriere a echipamentelor de agrement specifice sezonului de iarnă (schiuri, snowboard-uri, sănii, patine, etc), ANPC recomandă:

  • să acorde atenţie deosebită informaţiilor cu privire la afişarea în mod vizibil a preţurilor serviciilor de care doresc să beneficieze
  • să solicite emiterea chitanţei pentru contravaloarea serviciilor alese, emiterea unui bon de comandă sau a unui document din care să reiasă drepturile şi obligaţiile părţilor
  • să solicite afişarea în mod vizibil a informaţiilor despre serviciile oferite şi condiţiile pe care trebuie să le respecte cei care doresc închirierea unor echipamente şi la instrucţiunile de utilizare, traduse în limba română, a produsului închiriat şi măsurile de securitate ce trebuie luate cu ocazia utilizării acestuia.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: