Românii din Spania îşi pot cere drepturile de pensie. Ce trebuie făcut

Românii din Spania îşi pot cere drepturile de pensie. Ce trebuie făcut

Reprezentanţii mai multor autorităţi din domeniul protecţiei sociale s-au întâlnit recent cu omologii lor spanioli pentru a rezolva problema pensiilor pe care românii care au lucrat sau lucrează în Spania au dreptul să le obţină.

Ştiri pe aceeaşi temă

Partea română a fost reprezentată de: Casa Naţională de Pensii Publice - domnul Daniel BACIU – Preşedinte, doamna Nicoleta DINA - Secretar General, doamna Maria – Luiza SOCOL – FLORESCU, director, Direcţia Relaţii Internaţionale, respectiv Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale - doamna Liana-Ramona MOŞTENESCU-VASILIU, Director general, Direcţia Generală Afaceri Europene şi Relaţii Internaţionale.


Partea spaniolă a fost reprezentată de domnul Cesar Luis GOMEZ GARCILLAN, Director general Gestionare Prestaţii, doamna Teresa LÓPEZ GONZÁLEZ - Director adjunct Relaţii Internaţionale, domnul Eduardo MAESO RIVAS – Şef Serviciu Colaborare Internaţională Pensii - Institutul Naţional de Securitate Socială – INSS.

Principalele teme ale discuţiei s-au axat pe:


1.    Problemele pe care le întâmpină, în continuare, casele teritoriale de pensii în procesarea dosarelor de pensie în cazul persoanelor care au desfăşurat activităţi profesionale atât în România, cât şi în Spania;

2.    Protocolul propus de partea spaniolă privind schimbul de date dintre CNPP şi INSS (deces, cuantum pensie).


Reprezentanţii Casei Naţionale de Pensii Publice (CNPP) au pus accent pe necesitatea transmiterii, de către solicitanţi, prin intermediul instituţiilor spaniole corespondente, a documentelor care fac dovada vechimii în muncă realizată în România anterior datei de 01.04.2001, precum şi a celor care fac dovada perioadelor asimilate celor obligatorii în sistemul public de pensii din România.


„Reamintim solicitanţilor de drepturi de pensie din România stabiliţi pe teritoriul Spaniei că, în vederea stabilirii drepturilor de pensie cuvenite din sistemul public de pensii din România, este necesară depunerea/transmiterea tuturor documentelor prevăzute de legislaţia română, în original sau în copie certificată de instituţiile spaniole de securitate socială pentru conformitate cu originalul.


Vor fi prezentate, obligatoriu, actele din care să rezulte perioadele de activitate din România, precum carnetul de muncă sau adeverinţe eliberate, în condiţiile legii, de foştii angajatori din România, adeverinţe privind sporurile cu caracter permanent reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă (dacă este cazul), adeverinţe privind condiţiile de muncă deosebite, speciale şi/sau alte condiţii (dacă este cazul), diploma de absolvire a învăţământului universitar şi adeverinţa din care să rezulte durata normală, perioada studiilor şi faptul că acestea au fost urmate la zi (dacă este cazul), livretul militar (dacă este cazul), adeverinţa de studii, în cazul urmaşilor copii în vârstă de peste 16 ani (pentru pensia de urmaş)”, a informat CNPP.


Lista detaliată a documentelor necesare pentru fiecare categorie de pensie se regăseşte pe site-ul CNPP www.cnpp.ro - Secţiunea Pensii.


„Subliniem faptul că în încheierea videoconferinţei, preşedintele CNPP a reiterat importanţa finalizării urgente a tuturor dosarelor de pensie aflate în aşteptarea unui răspuns din partea omologilor spanioli, transmiţând rugămintea de a fi comunicate caselor teritoriale de pensii, cu celeritate, documentele şi informaţiile necesare solicitate părţii spaniole”, a informat instituţia, precizând că a transmis părţii spaniole, prin intermediul Ataşatei pe probleme de muncă şi Sociale din cadrul Ambasadei României în Regatul Spaniei, lista actualizată a dosarelor restante pentru care partea română aşteaptă urgent răspunsul părţii spaniole.


 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările