Producătorii ar putea fi obligaţi să înlocuiască gratuit un produs, pe durata reparării electrocasnicelor în garanţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Românii sunt mai reținuți în a cumpăra electrocasnice mari în această perioadă a anului

Producătorii ar putea fi obligaţi să înlocuiască gratuit un produs stricat aflat în garanţie, pe perioada în care acesta este reparat, dacă un proiect de lege iniţiat recent va fi aprobat.

Propunerea legislativă a fost depusă la Senat în data de 5 martie şi ea vizează modificarea regulilor pentru vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora. Iniţiatorii vor să reglementeze ce se întâmplă în situaţia în care produsul poate fi reparat, iar pe perioada reparaţiei consumatorul nu poate să-şi satisfacă nevoile asigurate de acel produs.

„De pildă, cumpărătorul unui electrocasnic – frigider, maşină automată de spălat, plită electrică, etc. –, deşi este protejat de garanţia produsului, iar produsul va fi reparat, pe perioada reparaţiei el este pus în imposibilitatea de a-şi satisface nevoile, pentru care a plătit un preţ stabilit de vânzător”, arată iniţiatorii, în expunerea de motive a proiectului de lege.

Ei menţionează că durata reparaţiilor poate varia între 10-15 zile în oraşele mari şi poate ajunge la peste 30 de zile pentru consumatorii din mediul rural, în special ca urmare a distanţelor mari faţă de unităţile de service autorizate şi acceptate de vânzători.

Astfel, iniţiatorii vor să completeze legea astfel: „Pentru produsele de folosinţă îndelungată defectate în termenul de garanţie legală, pentru care unitatea de service a constatat că pot fi reparate, vânzătorul are obligaţia de a pune la dispoziţia consumatorului, în mod gratuit, pe perioada aducerii produsului în stare de utilizare normală, un produs cu caracteristici similare.

Iniţiatorul proiectului a menţionat că această măsură are ca scop protejarea consumatorilor faţă de potenţialele situaţii abuzive ce pot lua naştere în relaţia dintre cumpărător şi vânzător cu „privire la calitatea produselor, la extinderea garanţiei produselor pe perioada în care au fost supuse reparaţiei sau cu privire la înlocuirea produselor care prezintă defecte iremediabile, care nu mai pot fi aduse la starea normală de funcţionare”, conform expunerii de motive care însoţeşte proiectul.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite