Planul de relansare economică: 3.000 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres şi 3.000 de kilometri de cale ferată, până în 2030. Noi porturi şi aeroporturi

Planul de relansare economică: 3.000 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres şi 3.000 de kilometri de cale ferată, până în 2030. Noi porturi şi aeroporturi

Planul de relasare economică pune un accent pe infrastructura de transport, fiind plănuite investiţii de peste 60 de miliarde de euro în circa 3.000 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, 3.000 de kilometri de cale ferată, noi linii de metrou, noi porturilor maritime şi fluviale şi noi aeroporturi.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ce prevede planul de relansare economică pentru infrastructura de transport:

RUTIER

Finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare - 407,3 Km de autostrăzi şi drumuri expres. Cost estimat: 4,3 miliarde euro

  • Sibiu – Piteşti (Loturi 1, 4, 5)
  • Craiova – Piteşti
  • Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borş)
  • Sebeş – Turda
  • A0: Inelul de Sud Bucureşti
  • Varianta de ocolire Bacău
  • Podul peste Dunăre de la Brăila.
 

Conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României şi cu reţelele de transport paneuropene, prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres. Perioada: 2020 – 2030. Cost estimat: 31 miliarde euro

  • Sibiu – Piteşti (Loturi 2, 3)
  • Autostrada Transilvania: Nădăşelu – Suplacu de Barcău
  • Autostrada Unirii: Tg. Mureş - Iaşi – Ungheni
  • A3: Ploieşti – Comarnic – Braşov
  • A7: Ploieşti– Suceava – Siret
  • A0: Inelul de Nord Bucureşti
  • Bucureşti – Alexandria – Craiova – Lugoj
  • Buzău/Focşani - Brăila – Galaţi
  • Măcin –Tulcea – Constanţa
  • Transregio Gilău – Cluj N. –Apahida
 

FEROVIAR

Investiţii în cca. 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde euro

  • Finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulaţia trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h
 

Proiecte noi de modernizare a căii ferate în scopul asigurării obiectivelor de conectivitate:

  • Ploieşti-Suceava-Dărmăneşti
  • Bucureşti-Craiova-Timişoara-Arad
  • Suceava-Cluj Napoca
  • Buzău-Feteşti
  • Port Constanţa-Palas
  • Predeal-Braşov
  • Centura feroviară a Municipiului Bucureşti
  • Cluj Napoca-Episcopia Bihor
  • Tren metropolitan Nădăşelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonţida
 

Metrou: Dezvoltarea noilor magistrale şi extinderea magistralelor existente

  • Finalizare lucrări M5
  • lansare M6 – tronsonul Gara de Nord – 1 Mai –Aeroport Otopeni
  • M4 – tronsonul Gara de Nord –Gara Progresu
  • extensie M2 Pipera – Petricani şi Berceni – Linia de Centură Sud
  • Metrou Cluj Napoca - Magistrala: Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca
 

NAVAL

Investiţii totale de 4,3 miliarde euro

  • Modernizarea şi extinderea infrastructurii porturilor maritime şi fluviale, cu accent pe Portul Maritim Constanţa
  • Lucrări de dragaj, de exploatare, consolidări şi alte investiţii pentru asigurarea navigaţiei pe tot parcursul Dunării, pe tot timpul anului
 

AERIAN

Investiţii totale de 2,9 miliarde euro

  • Extinderea şi construirea de terminale pentru pasageri, cât şi de zone cargo
  • Crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară şi rutieră

Citeşte şi:

 
 
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările