Pandemia a adus schimbări permanente în comportamentul consumatorilor: Majoritatea vor continua să apeleze la mediul online pentru a face cumpărături

Pandemia a adus schimbări permanente în comportamentul consumatorilor: Majoritatea vor continua să apeleze la mediul online pentru a face cumpărături

FOTO: Pexel

Pandemia a adus schimbări permanente în comportamentul de consum al românilor, care s-au îndreptat cu precădere spre mediul online pentru a-şi face cumpărăturile.

Astfel, potrivit studiului Google „Smart Shopper”, dat publicităţii, miercuri, trei sferturi dintre consumatorii din ţara noastră au declarat că preferinţa pentru achiziţii online a crescut odată cu pandemia, iar acest trend se va menţine şi în perioada următoare, după ce nouă din zece persoane susţin că vor continua să cumpere de pe Internet.
 
Ponderea celor care au declarat că cea mai recentă achiziţie a fost una online este, în prezent, de 41%, în timp ce, în 2019, înainte de pandemie, doar 31% dintre cei chestionaţi au avut un răspuns similar.
 
Conform sursei citate, produsele electronice şi cele pentru casă şi grădină au fost cele mai achiziţionate online, în timp ce produsele de tip fashion sunt cumpărate cu preponderenţă offline, chiar dacă în acest caz achiziţiile online s-au majorat la aproape o treime în 2021, faţă de 17% în 2019.
 
Pe segmentele de vârstă, aproape 40% dintre persoanele de peste 55 de ani au declarat că au făcut cea mai recentă achiziţie online, în creştere faţă de 24%, în 2019, însă tinerii între 25 şi 34 de ani sunt cei care cumpără cel mai mult online (44%).
 
Datele Google arată că aproape trei sferturi dintre cumpărătorii din România nu au o preferinţă pentru online sau offline, ci îşi aleg canalul de achiziţie în funcţie de ocazie şi oportunitate, faţă de 61% înainte de pandemie. Cu toate acestea, preferinţa exclusivă pentru achiziţiile offline a scăzut drastic, de la 27% în 2019, la 10% în 2021.
 
Conform studiului, 20% dintre cumpărătorii de produse casă/grădină şi îmbrăcăminte/încălţăminte sunt nemulţumiţi că nu găsesc recenzii independente la produse, iar într-un procent similar consumatorii afirmă că ar fi vrut să cumpere fără să fie nevoie să se înregistreze sau să se logheze.
 
În ceea ce priveşte dispozitivele de pe care fac achiziţii online, cercetarea Google relevă faptul că 44% dintre români cumpără produse electronice pe mobil, iar când vine vorba despre produse cu valoare mai mare, procesul de cumpărare este realizat de acasă, de pe desktop/laptop. Pe zona fashion, aproape 60% dintre achiziţii vin de pe mobil, iar jumătate dintre cei care au preferat acest canal pentru a cumpăra au folosit aplicaţia unui brand sau a unui retailer, în timp ce 44% au cumpărat de pe site-ul furnizorului, faţă de 51% în urmă cu doi ani.
 
De asemenea, trei sferturi dintre români spun că folosesc mobilul pentru a se informa înainte de o achiziţie, cel mai mult în cazul produselor electronice (90%) şi mai puţin la fashion (56%).
 
Studiul Smart Shopper a fost realizat pentru Google de compania de studiu de piaţă Cint, în iunie 2021. Studiul are o reprezentativitate naţională pentru persoanele de peste 18 ani din România, care folosesc un dispozitiv conectat la Internet şi care au realizat o achiziţie în cele trei mari categorii de produse analizate: electronice, îmbrăcăminte/încălţăminte şi casă/grădină. 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările