ONG: Taxiurile obişnuite şi cele de tip Uber, Bolt şi Clever trebuie să folosească doar Euro 5 şi Euro 6

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis solicită Ministerului Transportului să introducă în proiectul Ordonanţei de Urgenţă pentru reglementarea serviciilor de ride-sharing (de tip Uber, Bolt şi Clever) interzicerea folosirii autoturismelor sub Euro5 pentru transportul autorizat al persoanelor, ţinând cont că Bucureştiul este cel mai poluat oraş din România.

Serviciile alternative de transport ar trebui să fie nu doar confortabile, ci cât mai puţin poluante, în contextul în care cea mai mare parte a poluării aerului provine de la autoturisme Euro 3 şi Euro4.

În condiţiile în care serviciile de transport public alternativ sunt din ce în ce mai populare (coroborate cu alte măsuri pentru diminuarea traficului în zona centrală, cum ar fi creşterea preţului la parcare), considerăm că interzicerea autoturismelor Euro3 şi Euro4 este absolut necesară pentru diminuarea poluării şi respectarea nivelului legal al concentraţiei de PM10 şi NO2 din aerul din Bucureşti. 

România este în proces de infringement pentru calitatea aerului, în Bucureşti fiind constatate frecvent depăşiri ale normelor Europene privind nivelul de poluare cu pulberi în suspensie, PM 10 şi PM 2,5, asociate traficului, încălcând astfel legislaţia în vigoare. 

Bucureşti, Iaşi şi Braşov, au nivelul de poluare cu particule fine de praf PM10 peste normele din Directiva 2008/50/EC. Nivelul acceptat este de 50 de micrograme pe metrul cub în 24 de ore, însă nu trebuie să depăşească 35 de zile dintr-un an. 

Datele arată că, în Bucureşti, apar frecvent depăşiri, chiar şi până la 200 Mg/m³, în 2018, pentru staţia B3 de pe bulevardul Mihai Bravu, datele grafic fiind astfel raportate de către ANPM.

Conform statisticilor oficiale, traficul este principala sursă a poluării aerului în Bucureşti

Potrivit unui studiu  realizat la nivel european, aplicaţiile de car-sharing reduc numărul de vehicule pe şosea şi numărul de kilometri parcurşi de un vehicul şi încurajează o schimbare către transportul diversificat şi durabil, care completează formele de transport publice şi active (ciclism şi mersul pe jos). Totodată, determină un număr mai mic de proprietari de autorturisme, studiile indicând înlocuirea a între 5 şi 15 maşini pentru fiecare maşină folosită în comun. 

Solicităm Ministerului Transporturilor să ia în calcul şi să aducă în dezbatere publică mai degrabă propuneri care să rezolve criza poluării din oraşe, de tipul: serviciile de transport smart-city şi cele de taximetrie obişnuite să folosească doar maşini Euro 5 şi peste, ceea ce ar reduce atât nivelul de poluare în centru, cât şi nevoia de siguranţă şi confort pentru utilizatorii acestor servicii cu mare impact asupra mediului. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite