ONG: Licitaţia pentru centura Zalău, făcută fără proiect tehnic. Niciun investitor serios nu s-a implicat

ONG: Licitaţia pentru centura Zalău, făcută fără proiect tehnic. Niciun investitor serios nu s-a implicat

Răzvan Cuc, fostul ministru al Transporturilor, a scos din contractul de pregătire realizarea proiectului tehnic şi a licitat proiectarea şi execuţia doar pe baza unui studiu de fezabilitate insuficient fundamentat. FOTO Arhiva Adevărul

Asociaţia Pro Infrastructură a informat că licitaţia pentru o porţiune din centura Zalău a fost demarată fără a exista şi proiectul tehnic, ci doar un studiu de fezabilitate, ceea ce a făcut ca niciunm investitor serios să nu se implice.

Ştiri pe aceeaşi temă

Asociaţia Pro Infrastructură anunţă că, la finalul lunii noiembrie, CNAIR a anulat licitaţia pentru finalizarea sectorului lipsă din centura Zalău, nefiind depusă nicio ofertă conformă. ”Incertitudinile neacoperite în studiul de fezabilitate au ţinut departe investitorii serioşi”, susţin reprezentanţii asociaţiei care solicită realizarea unor investigaţii geologice suplimentare care să permită reluarea procedurii.
 
”La finalul lunii noiembrie CNAIR a anulat licitaţia pentru finalizarea sectorului lipsă din centura Zalău, nefiind depusă nicio ofertă conformă. Vorbim despre un drum nou cu o bandă pe sens şi pe zonele de pantă cu 2 benzi pe sensul de urcare, cu un cost estimat de aproximativ 200 de milioane de lei. Am scris în trecut despre problemele din etapa de pregătire a acestui proiect, pornind de la stabilirea unui traseu sinuos şi până la toanele populiste ale fostului ministru de la Transporturi Răzvan Cuc care au dus la decizia neinspirată de a scoate din contractul de pregătire realizarea proiectului tehnic şi de a licita proiectarea şi execuţia doar pe baza unui studiu de fezabilitate insuficient fundamentat”, au scris, miercuri, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
 
Potrivit acestora, urmările se văd.
 
”Urmările le vedem acum, când incertitudinile neacoperite în studiul de fezabilitate au ţinut departe investitorii serioşi. Solicităm CNAIR să realizeze în cel mai scurt timp cu forţe proprii investigaţiile geotehnice suplimentare necesare enunţate în studiul de fezabilitate, astfel încât în primăvara anului 2020 să poată scoate din nou în licitaţie construirea acestui proiect extrem de important, de această dată pe baze mult mai solide”, au mai transmis reprezentanţii asociaţiei.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: