Mostră de neseriozitate: Ford Craiova nu a produs nicio maşină în noiembrie

Producţia de vehicule din România a înregistrat o scădere totală de 0,8% în primele 11 luni ale anului, ajungând la 318.348 de unităţi, pe segmentul autoturismelor diminuarea fiind de 0,7% (294.137 de unităţi), transmite Mediafax, citând datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Totodată, hotnews.ro scrie că americanii de la Ford nu au produs în luna noiembrie nicio maşină la uzina din Craiova.

Iată producţia de autovehicule din România în noiembrie 2011: 17.281 Duster,   7.320 Sandero, 4.379 Logan MCV, 3.707 Logan, 1.166 Logan VAN, 680 Logan Pick-Up, 6 vehicule comerciale grele Roman (peste 18 tone), 0 (zero) Ford.

Ce-a promis Ford şi ce-(n)a făcut

În 2007, când a cumpărat Automobile Craiova, producătorul american de automobile Ford şi-a asumat prin contractul de privatizare că va investi în Oltenia nu mai puţin de 675 de milioane de euro. Aceasta în condiţiile în care compania a plătit doar 57 de milioane de euro pentru 72% din uzina craioveană.

Un an mai târziu, Ministerul Finanţelor a aprobat celor de la Ford un ajutor de stat în valoare totală de 143 de milioane de euro, cu condiţia realizării integrale a investiţiilor asumate.

Însă timpul a trecut şi Ford nu a făcut mai nimic din ce a promis. Anul trecut, producătorul de maşini a cerut modificarea contractului de privatizare şi prelungirea termenului în care trebuie să realizeze aceste investiţii.

Spre exemplu, în primele patru luni ale acestui an, uzina din Craiova a produs doar 3.000 de maşini, deşi în 2011 producţia ar fi trebuit să fie de 250.000 de unităţi.

Finanţele au tăiat ajutoarele de stat

Prin urmare, Ministerul Finanţelor a sistat plata ajutoarelor de stat.

Astfel încât faţă de suma pe care Ford trebuia să o primească în perioada 2008 - 2010, de 65,55 milioane de euro, ministerul a plătit 17,6 milioane de euro, proporţional cu gradul de realizare a investiţiilor.

Reiese că producătorul de maşini a realizat doar un sfert din investiţiile asumate pentru aceşti ani.

Băsescu a criticat Ford în faţa ambasadorului SUA

Săptămâna trecută, la o conferinţă organizată de AmCham, preşedintele Traian Băsescu a enumerat Ford printre companiile străine care nu şi-au îndeplinit obligaţiile asumate când au venit în România.

De faţă era şi ambasadorul SUA, Mark Gitenstein, care anterior criticase în discursul său statul român pentru lipsa de competitivitate.

Antecedente periculoase

Ford avea deja o bilă neagră la capitolul ajutoare de stat. Comisia Europeană a descoperit un ajutor de stat ilegal acordat la momentul privatizării, în valoare de 27 de milioane de euro, bani pe care producătorul auto a trebuit să-i returneze statului român.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările