Mii de români s-au plâns ANPC de companiile aeriene şi cele de comerţ online

Mii de români s-au plâns ANPC de companiile aeriene şi cele de comerţ online

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a soluţionat anul trecut aproape 3.000 de plângeri, formulate atât de români, cât şi de cetăţeni ai altor state europene, majoritatea sesizărilor find legate de zboruri şi de comerţ online.

Ştiri pe aceeaşi temă

În anul 2018, Centrul European al Consumatorilor din România – ECC Romania – proiect cofinanţat de Comisia Europeană şi Guvernul României, care funcţionează ca direcţie a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), începând cu 1.01.2018 - a primit 2.707 solicitări, din care 2.430 direct de la consumatori români si redirecţionate de Comisariatele Judeţene şi Regionale pentru Protecţia Consumatorilor; 277 solicitări primite de la consumatori rezidenţi în alte state membre ale Uniunii Europene, la care se adaugă Norvegia şi Islanda, prin intermediul altor Centre din Reţea.
 
„ECC Romania, ca parte a Reţelei Centrelor Europene ale Consumatorilor, care include 30 de centre din toate cele 28 de state membre ale UE, Islanda şi Norvegia, are competenţă numai în soluţionarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere de consum, respectiv acele litigii ivite ca urmare a achiziţionării de către un consumator rezident în România a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul într-un stat membru al UE, altul decât România, precum şi acele litigii ivite ca urmare a achiziţionării de către un consumator rezident într-un alt stat membru al UE a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul în România”, a informat ANPC.
 
În anul 2018, sesizările îndreptate împotriva operatorilor de transport aerian (1.027 solicitări) şi cele vizând comerţul online (987 solicitări) au fost în top. Reclamaţiile vizând drepturile pasagerilor în transportul aerian au fost legate, în principal, de întârzieri şi anulări ale zborurilor şi refuzul companiilor aeriene de a acorda călătorilor compensaţiile stabilite prin legislaţia europeană, dar şi probleme cu bagajele, cazuri în care cel mai important aspect reclamat a fost modul de calcul al compensaţiilor pentru pierderea, întârzierea sau deteriorarea bagajelor. În privinţa comerţului online, cei mai mulţi consumatori s-au plâns de faptul că produsele nu au fost livrate, au fost livrate cu întârziere ori parţial, s-au livrat produse cu defecte sau care nu au fost comandate.
 
Alte probleme reclamate de consumatori au vizat domeniul garanţiilor produselor (141 solicitări), servicii turistice (148 solicitări), închirierea autovehiculelor (103 solicitări).
 
Cele mai multe reclamaţii primite de la consumatorii rezidenţi în România au vizat comercianţi din Ungaria, Marea Britanie, Germania, Franţa, Spania, Irlanda şi Italia. De cealaltă parte, cele mai multe reclamaţii ale unor consumatori din alte state membre împotriva comercianţilor din România au provenit din Bulgaria, Italia, Franţa, Ungaria, Irlanda şi Belgia.
 
În anul 2018, aproximativ 75% din cazurile soluţionate pe cale amiabilă au primit o rezolvare favorabilă consumatorilor, iar prejudiciul total recuperat pentru cazurile închise cu soluţie obţinută pe cale amiabilă, favorabilă consumatorilor a fost de 206.403 euro.
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: