Marii retaileri cer Guvernului să renunţe la „taxa de solidaritate”
0Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România - AMRCR - solicită noii coaliţii majoritare să renunţe la aşa zisa “taxă de solidaritate“ şi să continue să sprijine mediul de afaceri, calea sigură şi sustenabilă pentru atingerea obiectivelor sociale.
Toţi membrii AMRCR sunt mari contribuabili la bugetul de stat şi se achită, în mod transparent şi responsabil, de obligaţiile fiscale conform legii din România.
Din acest punct de vedere, menţionăm şi faptul că în perioada pandemiei, pe lângă sarcinile financiare impuse de conformările solicitate de autorităţi, pe care ni le-am asumat din primul moment, au existat situaţii în care mari retaileri şi-au achitat obligaţiile fiscale cu celeritate şi chiar în avans pentru a putea susţine bugetul naţional.
Pe parcursul întregii crize sanitare ne-am concentrat să menţinem magazinele operaţionale şi aprovizionate cu tot ceea ce este necesar pentru ca populaţia să aibă acces la mărfurile de care are nevoie indiferent de tensiunile, problemele sau blocajele cu care ne-am confruntat în lanţul de aprovizionare.
De asemenea, prin eforturile pe care le facem permanent suntem profund implicaţi în viaţa comunităţilor în care ne desfăşurăm activitatea, multe dintre activităţile reprezentanţilor societăţii civile active fiind susţinute în diverse forme de către marii retaileri.
Toate reţelele comerciale se numără printre cei mai mari angajatori de pe piaţa românească conform diverselor statistici, o treime din top 15 angajatori la nivel naţional fiind retaileri. Mulţi dintre aceştia îşi continuă investiţiile şi susţin salariile angajaţilor la un nivel peste medie, străduindu-se în acelaşi timp să ofere consumatorilor români produse cât mai variate la preţuri cât mai competitive.
Un argument în acest sens sunt şi statisticile Eurostat care spun că indicele preţurilor din România reprezintă 55% din media UE.
„Căutăm, pe toate planurile, să fim un partener solid şi serios pentru autorităţile centrale şi locale şi facem toate eforturile ca mărfurile şi producătorii locali să aibă, într-un ritm cât mai rapid, o prezenţă extinsă pe rafturile magazinelor, contribuind la dezvoltarea economiei româneşti.
Toate aspectele de mai sus riscă să fie anulate, printr-o simplă şi singură măsură care este adusă în discuţie, am putea spune cu regret, ca de obicei, în preajma sărbătorilor sfârşitului de an, când toate proiectiile şi planificările bugetare sunt deja stabilite, fără ca astfel de propuneri să fie însoţite de prea multe explicaţii.
Aşa numita „taxă de solidaritate” îi penalizează, fără excepţie, doar pe aceia care şi-au asumat toate îndatoririle şi şi-au onorat toate obligaţiile, manifestându-şi totodată loialitatea faţă de statul român pe teritoriul căruia îşi desfăşoară activitatea”, susţin marii retaileri.
Redăm în continuare informarea AMRCR:
Cei care nu au fost vizaţi de impunerea unei astfel de taxe credem că se pot felicita pentru inspiraţie şi viziune managerială şi pot conta liniştiţi pe solidaritatea celor care au avut ghinionul să îşi asume un parteneriat pentru stabilitate economică într-o perioadă complexă şi plină de incertitudini.
În plus, vrem să subliniem că argumentul potrivit căruia o astfel de taxă ar fi fost aplicată şi în altă ţară nu poate fi validat fără rezerve, întrucât nu putem avea o cunoaştere clară a contextului şi obiectivelor pe care le-ar fi urmărit.
Putem însă invoca evaluări care arată că modelul de dezvoltare adoptat de România a fost unul în general de succes şi a permis recuperarea unor decalaje regionale comparativ cu 1990.
AMRCR, în numele membrilor săi, adresează noii coaliţii care se află la putere, coaliţie majoritară, să analizeze în profunzime impactul direct şi colateral al impunerii unei “taxe de solidaritate” selectivă asupra celor care au fost motoarele cele mai puternice ale creşterii economice a României.
În consecinţă, sperăm că vor alege să continue să sprijine mediul de afaceri, care prin investiţii şi performanţe economice va fi în măsură să genereze, gradual şi sustenabil, resursele financiare suplimentare către bugetul de stat, necesare şi pentru atingerea obiectivelor sociale asumate.
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România - AMRCR - include următori membrii: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros.