FOTO De ce avem autostrăzi doar pe hârtie. Explicaţia unei asociaţii de profil

FOTO De ce avem autostrăzi doar pe hârtie. Explicaţia unei asociaţii de profil

Asociaţia Pro Infrastructură a explicat de ce nu avem autostrăzi şi cât de importanţi sunt paşii premergători demarării lucrărilor, dând exemplul autostrăzii Sibiu – Piteşti, pentru care sunt folosite studii vechi de 11 ani, în care constructorii nu au încredere.

„Am spus de nenumărate ori cât de importante sunt studiile de teren pentru autostrăzi, în special forajele şi investigaţiile geotehnice în zonele cu relief dificil.
 
O pregătire proastă, care nu dă o imagine corectă a solului şi a soluţiilor tehnice necesare, a dus la blocaje, întârzieri cu anii, numeroase claim-uri (revendicări) ale constructorilor şi, în final, la foarte multe rezilieri de contracte. Mai simplu: avem autostrăzi doar pe hârtie, nu şi în teren”, scrie IonuŢ Ciurea, preşedintele Asociaţiei Pro Infrastructura, prezentând  două fotografii surprinse săptămâna trecută pe traseul viitorului lot 4 al Autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti.
 
 
Tronsonul a fost scos la licitaţie în 09.03.2019.
 
Investigaţiile geotehnice vechi, din 2008, au fost aspru criticate de experţii europeni. Însă Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu i-a băgat în seamă şi a pus în documentaţie controversatele studii.
 
Evident, companiile care vor să participe la licitaţie nu au deloc încredere în ele, aşa că au ieşit pe traseu să-şi facă propriile foraje (ce vedeţi în poze), pentru a şti exact ce trebuie să oferteze.
 
Cerem, a mia oară, o pregătire temeinică şi profesionistă a proiectelor derulate de CNAIR, astfel încât încrederea mediului privat în cel public să revină la cote normale. Doar aşa vom putea atrage în ţară constructorii mondiali de top”, scrie Asociaţia Pro Infrastructură pe pagina sa de Facebook.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: