Expiră termenul de înscriere a firmelor pentru schema de ajutor HoReCa. Când este ultima zi

Expiră termenul de înscriere a firmelor pentru schema de ajutor HoReCa. Când este ultima zi

Foto: Arhivă Adevărul

Perioada de înscriere a firmelor din HoReCa în schema de ajutor care acordă o compensare de 20% din diferenţa dintre cifrele de afaceri din 2019 şi din 2020 a fost prelungită cu o săptămână, luni, 26 iulie, fiind ultima zi pentru înscriere.

Ştiri pe aceeaşi temă

Perioada de aplicare a fost deschisă în data de 29 iunie 2021 şi urma să se închidă marţi, 20 iulie, cu posibilitate de prelungire, însă ministrul Economiei, Claudiu Năsui, a emis un ordin care a extins această perioadă, pentru a permite cât mai multor firme cu cifre de afaceri certificate pe codurile CAEN eligibile să acceseze schema.
 
Ministerul a estimat că numărul potenţialilor beneficiari ai schemei va ajunge la 30.000. Însă, până la 19 iulie 2021, cu o zi înainte de expirarea termenului iniţial de depunere a a dosarelor online, au aplicat 8000 de firme. Valoarea totală a cererilor de ajutor atingea aproximativ 2,5 miliarde de lei.
 
Schema este finanţată de Guvernul României, prin Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, cu un credit de angajament de 2,5 miliarde de lei, creditul bugetar acordat schemei prin Legea Bugetului 2021 fiind de 1 miliard de lei.
 
Amintim că plăţile pe această schemă de ajutor de stat sunt pro-rata. Plata ajutorului nu depinde de  ordinea înscrierii în platforma STS dedicată schemei, iar dacă bugetul total este depăşit de suma totală solicitată de beneficiari, cota bugetată de 2,5 miliarde de lei va fi împărţită proporţional tuturor firmelor acceptate.
 
Pe parcursul perioadei iniţale de înscriere, o parte dintre firmele care au încercat să aplice au întâmpinat greutăţi în identificarea expertului contabil sau a auditorului care a certificat diferenţa de cifră de afaceri pentru CAEN-uri. 
 
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului a realizat o procedură prin care s-au putut verifica experţii contabili sau auditorii. Însă aplicaţia a detectat că sunt lipsuri în bazele de date furnizate de asociaţiile profesionale - Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România (CECCAR) şi Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR). Astfel devenind necesară interogarea bazelor de date în afara platformei electronice de înscriere.
 
„În acest sens, toate cererile de adăugare în baza de date au fost centralizate de operatorii call-center şi au fost verificate de către partenerii de la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale cu CECCAR şi ASPAAS - CAFR pentru a ne asigura ca cei care nu se regăsesc în platformă sunt autorizaţi, fapt ce a îngreunat aplicaţiile. Am ţinut cont de solicitările de prelungire a perioadei de înscrieri venite din partea mediului de afaceri şi pentru a veni în sprijinul unui număr cât mai mare de întreprinderi.”, transmit reprezentanţii Ministerului Economiei.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările