Euroins România plăteşte reparaţiile în doar şapte zile. Compania a înregistrat o scădere masivă a reclamaţiilor şi anunţă despăgubiri record pentru 2021

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Arhivă
FOTO Arhivă

Euroins Romania Asigurare-Reasigurare SA anunţă noi rezultate pozitive în ceea ce priveste timpul necesar procesării cererilor de despăgubire şi promptitudinea plăţii efective a dosarelor de daună în care nu sunt înregistrate victime umane (accidente uşoare).

Potrivit sursei citate, în ultimul trimestru din 2021, Euroins România a raportat oficial către Autoritatea de Supraveghere Financiară că a plătit daunele, în medie, în mai puţin de 7 zile (media de 6,8 zile). 

Comparativ, în trimestrul doi din 2021, durata medie pentru plata daunelor auto a fost de 38 de zile, în timp ce în trimestrul al treilea al anului trecut, media a scăzut la 29 de zile.

„Am reuşit să înregistrăm îmbunătăţiri majore în procedurile interne, care se reflectă în plăţile mai rapide direct către păgubiţi şi în relaţii îmbunătăţite cu majoritatea service-urilor auto. Faptul că reparaţiile se plătesc în mai puţin de o săptămână este o dovadă că luăm în serios misiunea de a aduce o experienţă mai bună celor care sunt deja afectaţi ca urmare a accidentului în care au fost implicaţi. 

În perioada următoare ne vom concentra pe şi mai multe îmbunătăţiri şi vom urma o strategie de creştere şi a celorlalte produse de asigurare importante pe care le oferim românilor în aceste vremuri instabile, precum asigurări de sănătate, accidente, asigurări de bunuri şi proprietăţi, călătorii şi CASCO. 

Nu cred că există vreun segment al companiei, în care să nu fi existat modificări, îmbunătăţiri, upgrade-uri. Dar orice schimbare necesită timp, iar rezultatele încep să se vadă astăzi. Pentru rezultatele de astăzi trebuie să mulţumesc fiecărui membru al echipei Euroins, colegilor care lucrează cu dedicare, în fiecare zi, pentru  ca aceste îmbunătăţiri să fie de durată.” a declarat Tanja Blatnik, CEO Euroins România.

Scade şi numărul reclamaţilor

Conform reprezentanţilor companiei, faptul că Euroins a reuşit să plătească cererile de daună, în ultimul trimestru din 2021, în medie, în mai puţin de 7 zile, a redus şi numărul de reclamaţii depuse împotriva companiei.

Faţă de media lunară, în octombrie 2021 numărul reclamaţiilor a scăzut cu 85 %, iar în ianuarie 2022 numărul reclamaţiilor a scăzut cu peste 200%. 

Concret, au fost înregistrate doar 197 reclamaţii la peste 14.000 de daune plătite. 

Această performanţă vine ca urmare a schimbărilor începute în 2021, împreună cu mărirea echipei de experţi, digitalizarea companiei şi îmbunătăţirea experienţei clienţilor.

„Suntem cu adevărat mândri de dezvoltarea Euroins România. Anul trecut, compania a trecut prin transformări importante, de la numirea unui nou CEO până la schimbarea procedurilor interne, paşii pe care îi facem în analiza dosarelor de daune, îmbunătăţirea relaţiei cu clienţii, brokerii şi atelierele auto. 

Am susţinut această dezvoltare cu investiţii majore, măriri de capital care însumează peste 500 de milioane de lei, inclusiv sprijin din partea Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Astăzi, Euroins România este o companie puternic capitalizată, lider de piaţă şi inovator în zona non-RCA. 

Trendul este unul pozitiv, dar nu putem să trecem cu vederea faptul că suntem afectaţi de schimbările care au loc în piaţă şi de acţiunile autorităţilor. Doar iniţiative precum prevenirea accidentelor şi sprijin în calculul tehnic pe deplin reglementat al preţurilor asigurărilor ne pot ajuta să menţinem stabilitatea, iar orice alte demersuri din păcate, pot doar să contribuie la <<repetarea evenimentelor din istoria foarte recentă a industriei asigurărilor din România>>”, spune Kiril Boshov, CEO al Euroins Insurance Group, compania mama a Euroins Romania.

Cea mai mare despăgubire, 5,5 milioane lei

Sursa citată mai menţionează că, în 2021, cea mai mare despăgubire plătită de Euroins România a fost de 1,1 milioane euro (5,5 milioane lei). 

Această despăgubire a fost plătită în urma unui accident rutier produs în Franţa de către şoferul unui camion înmatriculat în România, care a acroşat un autoturism condus de un cetăţean francez. 

Despăgubirea a fost stabilită de instanţă ca urmare a celor 237 de zile de îngrijiri medicale pe care victima le-a necesitat, incluzând costurile de spitalizare şi terapie, mai ales că medicii au fost nevoiţi să îi amputeze un picior. 

Implicarea Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare în acţionariatul companiei-mamă este un mesaj fără precedent de încredere şi oportunitate de dezvoltare a pieţei de asigurări din România confirmând totodată că Euroins este un etalon pe piaţa asigurărilor din România.

În calitate de membri UNSAR si BAAR, Euroins consideră că azi, mai mult decât niciodată, industria de asigurări din România are nevoie de stabilitate şi predictibilitate. 

„România este „campioană” în ceea ce priveşte frecvenţa accidentelor rutiere, cu daune tot mai mari în urma incidentelor din trafic. Conform celor mai recente date ASF, pentru fiecare 100 de lei încasaţi din RCA, asigurătorii trebuie să contribuie suplimentar cu circa 30 de lei. 

Măsuri precum plafonarea preţului RCA nu pot reprezenta soluţii pe termen mediu sau lung. Euroins consideră că este imperios necesar ca aceste soluţii să pornească de la analize tehnice bine fundamentate pentru protecţia clienţilor, astfel încât să nu fie afectată capacitatea firmelor de asigurare pentru a-şi îndeplini rolul cel mai important: plata la timp de despăgubiri către victimele accidentelor rutiere.”, susţin reprezentanţii Euroins.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite