Din cauza scumpirilor, românii nu s-au prea înghesuit la cumpărături în 2019

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Pe parcursul anului 2019, cumpărăturile casnice de bunuri de larg consum au înregistrat în România o creştere modestă de 2,2%, se arată într-un studiu efectuat de GfK.

Potrivit acestuia, din cauza majorîrii preţurilor la alimente în medie cu 5,6% (conform Eurostat), românii au cumpărat aceleaşi volume, însă au ales segmente inferioare de preţ. Spre comparaţie, în 2018, ritmul de creştere a pieţei a fost dublu, în timp ce în 2017 piaţă creştea cu peste 7%.  

În ceea ce priveşte comportamentul de cumpărare pentru acasă, familiile din România au mers la cumpărături mai rar pe parcursul anului trecut decât în 2018, însă au plătit în medie cu 2 lei mai mult la o vizită în magazin.  

  

Evoluţia canalelor de comerţ în 2019 

Din perspectiva cumpărăturilor de produse de larg consum cu destinaţie casnică, canalele moderne de retail au continuat şi în 2019 să câştige teren în faţa formatelor tradiţionale şi au ajuns la 64% cotă de piaţă. 

Magazinele de tip discount sunt cele care au alimentat mare parte din această creştere că urmare faptului că românii au cumpărat mai des din aceste formate. Şi magazinele de proximitate şi-au continuat ascensiunea în

cadrul cumpărăturilor pentru acasă şi au câştigat noi cumpărători. 

În schimb, hipermaketurile, supermarketurile, dar şi retailerii tradiţionali au fost vizitate mai rar pentru cumpărăturile casnice.  

  

Evoluţia categoriilor de produse în 2019 

Cu excepţia alimentelor proaspete (fructe, legume, carne, ouă), toate segmentele mari de produse de larg consum au înregistrat creşteri pe parcursul anului 2019. Românii şi-au majorat cheltuielile cel mai mult pentru produsele destinate îngrijirii şi curăţeniei locuinţei, dar şi pentru lactate (în special pentru iaurt, kefir, specialităţi de brânzeturi, cremă de brânză). 

Şi pentru băuturi, românii ai cheltuit mai mult în 2019 faţă de anul anterior, mai ales pentru băuturile răcoritoare şi apa îmbuteliată. Un ritm similar de creştere au avut şi produsele pentru îngrijire personală, în special produsele destinate îngrijirii părului. Nu la fel de accelerat a crescut însă şi segmentul alimentelor. Printre acestea, există însă şi excepţii de grupe de alimente unde a fost mai mult dinamism, că snacksurile şi conservele. 

  

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite